Ja, bemutatkozott az új Iveco Daily is
Az új Daily egyaránt új mércéül szolgálhat a fedélzeti munkakörülmények és a vezetés élménye tekintetében, jelentős lépést téve az önvezetés és a továbbfejlesztett biztonsági megoldások felé.
Az ígéretes újdonságot Zákány Zoltán, a Danube Truck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója és Kasztreiner Péter, a Danube Truck Magyarország Kft. kishaszonjármű értékesítési vezetője mutatta be a sajtó (MEGHÍVOTT) képviselőinek.
A haszonjárművek iparága mindeddig példátlan ütemben jelentős változáson megy keresztül, amit olyan megatrendek vezérelnek, mint a digitalizáció, az automatizálás, a hajtásrendszerek elektromossá alakítása és a szolgáltatások kínálata. Az új Daily e trendek aktív résztvevője, új lehetőségeket alakítva ki belőlük az ügyfelek számára. Negyven évnyi sikere során a Daily olyan márkanévvé fejlődött, amelyet egyedisége jellemez és piaci szegmensének élén jár.
Napjainkban az új Daily ezen örökségének erősségeire építve kínál kiemelkedő teljesítményt és hosszú távú fenntarthatóságot, amely az ügyfelek nyereségességét szolgálva kéz a kézben jár az üzemanyag-takarékossággal és az alacsony teljes birtoklási költségszinttel (Total Cost of Ownership). Az új Daily a connectivity terén is még magasabbra emeli a mércét, pontosan a járművek tényleges használatára és az ügyfelek tevékenységére szabott szolgáltatások teljes csomagjainak világát nyitva meg előttük. Mindemellett fejlett vezetöi segédrendszerek (Advanced Driver Assistance Systems) és továbbfejlesztett biztonsági berendezések egész sorát kínálja, mégpedig a kategória legszínvonalasabb fedélzeti kényelme és vezetési élménye mentén.
Zákány Zoltán, a Danube Truck Magyarország Kft. ügyvezetö igazgatója így nyilatkozott: „Egyértelmű tervekkel rendelkezünk a jövőre nézve olyan stratégiai vízióval, amely az iparágunkat meghatározó kulcsfontosságú trendekre is kiterjed. Az IVECO egyértelmű célja, hogy továbbra is versenyben maradjon és győzzön mindazon piaci szegmensekben, ahol jelenleg képviselteti magát, azaz a haszonjárművek könnyűkategóriájától egészen a nehézkategóriájú teherautókig, az autóbuszokig és a különleges járművekig. Az új Daily víziónk tökéletes képviselője: forradalmi fejlődése mellett is hű maradt örökségéhez, napjaink legmagasabb ügyfélelvárásainak is megfelel, connectivity-szolgáltatásaival pedig már a jövő fejlődésére is készen áll – és ’Megváltoztatja vállalkozása perspektíváit’.”
A technológia a jármüvezetö szolgálatában – támogatott vezetés és fokozott biztonság
Az új Daily fejlett vezetöi segédrendszerek (Advanced Driver Assistance Systems) teljeskörű kínálatával érkezik, amelyek egyszerre teszik lehetővé, hogy a vezető – mindinkább sokrétű figyelemmegosztás (multitasking) jellemezte – munkájára összpontosítson, illetve növeli biztonságát. E megoldások kifejlesztésekor az IVECO olyan funkciókat állított a középpontba, amelyek kifejezetten nagyvárosi fuvarfeladataik során segítik a járművezetőket.
A továbbfejlesztett vészfékrendszer (Advanced Emergency Braking System) és a PRO városi vészfékfunkció (City Brake PRO) 50 kilométer/óra alatti sebességeknél segíti megelőzni az ütközéseket, illetve nagyobb tempónál enyhítheti azokat. E technika – ha a vezető nem avatkozik be – az ütközésveszélyt önállóan érzékelve megfelelően lassítja a járművet, így gondoskodva biztonságáról.
Az új PRO városi vészfékfunkció (City Brake PRO) technikájával az új Daily még egy lépéssel továbbmegy, e berendezés ugyanis lassú, öt kilométer/óra körüli tempónál segít megelőzni a baleseteket.
Az új Daily a vezető stresszterhelésének mérséklésére is igénybe veszi a fejlett technikát. A nagyvárosi alkalmazások során, ahol az ügyfelek gyakran közlekednek sűrű forgalomban, a közlekedési torlódás asszisztens (Queue Assist) lassú tempónál a követési távolságot akár egészen megállásig tartva segíti nagyban a vezetést és csökkenti az araszoló forgalom okozta stresszhatást.
Az új Daily az első 7,2 tonna össztömegű haszonjármű, amelynek kínálatában a közlekedési torlódás asszisztens (Queue Assist) és a PRO városi vészfékfunkció (City Brake PRO) is szerepel.
Mindezeken túl az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) a közlekedési torlódás asszisztenssel (Queue Assist) együttműködésben egyaránt tartja a beállított sebességet, illetve a biztonságos követési távolságot, míg a sávtartást segítö proaktív asszisztensrendszer (ProActive Lane Keeping Assist) aktív kormányzási beavatkozásokkal segíti megelőzni az éppen igénybe vett forgalmi sáv nem szándékos elhagyását.
Erős oldalirányú széllökések esetén az oldalszél-asszisztens (Crosswind Assist) támogatja a járművezetőt járműve stabilitásának megőrzésében, illetve az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában.
Az új Daily az elektromos rögzítöfék (Electric Parking Brake) technikájával is csökkenti a vezető elfáradását, illetve növeli a termelékenységet. A rendszer a jármű leparkolásakor automatikusan aktiválódik és önműködően old, amint a vezető indulásra kész. A gyakori megállásokkal járó nagyvárosi alkalmazások – mint például csomagkézbesítés – során e megoldás jelentősen csökkenti a vezető karjának az ismétlődő mozdulatokból származó terhelését, s havi szinten akár öt órát is megtakarítva növelheti a vezető termelékenységét. További előnye, hogy a kézikar eltűnésével nagyobb hely marad a vezető környezetében a fülkebeli kényelmes mozgásra.
Az új LED-technikájú világítás jóval erősebb fénykévéje nagyobb hatótávot biztosít, akár 15 százalékkal javítva a látást és az akadályfelismerést, illetve gyenge fényviszonyok közepette jelentősen fokozva a biztonságot.
A kormányzás városi üzemmódja (City Mode) a rásegítést megnövelve akár 70 százalékkal mérsékli a kormánykerék forgatásához szükséges erőkifejtést, jelentősen megkönnyítve a városi utcákon végzett manővereket.
Kihívást jelentő körülmények közepette az új Daily olyan berendezésekkel is támogatja a vezetőt, mint a lejtmenet vezérlö (Hill Descent Control), amely lassú és biztonságos ereszkedést tesz lehetővé a hosszan elnyúló lejtőkön, valamint a kipörgésgátló (Traction Plus), amely laza és síkos útfelületen – például homok, sár vagy hó – gondoskodik hatékony vonóerőátadási képességekről. Az új Daily kategóriájában elsőként kínálja e két technikát hátsókerékhajtású modelljeihez.