A CB1000R stílusa és felfüggesztése
- A Neo Sport Cafét idéző, minimalista formaterv látni engedi a fémet
- Ultrakompakt, trapézszerű sziluett
- Kis tömegű, acél gerincváz
- Állítható első-hátsó Showa felfüggesztés
- Radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek
- A 2020-as modellév újdonságai közé tartozik a fekete villahíd és kormánytengely, valamint a fényszórókeret Metallic Matte Ballistic Black fényezése
- Három új szín a fényezések palettáján
- Az alapmodell mellett ezúttal is egy CB1000R+ névre hallgató kivitel is szerepel a választékban, melyet gazdagabb felszereltség és gyorsváltó tesz vonzóbbá.
Hangsúlyos, fetűnő megjelenésével a CB1000R egyértelműen kitűnik a naked bringák közül. Mindazonáltal különleges mivoltát nem feltétlenül a sportos, erőteljes összhatásnak köszönheti, legalább ennyit számítanak a nagy gondossággal kidolgozott, szemet gyönyörködtető részletek, és persze a fejlett hajtáslánc, illetve futómű is.
Az elődjénél kisebb, trapézszerű sziluettjéről felismerhető CB1000R első túlnyúlása 90 mm-rel kisebb, mint a korábbi nemzedéké, a Honda történetében 2018-ban először alkalmazott, lengővillára szerelt rendszámtartó-konzol pedig extrém rövid hátsó traktus kialakítását tette lehetővé. Hogy semmi ne zavarja meg a letisztult képet, az alumínium farokrészre helyezett utasülés kapaszkodói észrevétlenül simulnak a formatervbe.
A látható műanyag alkatrészek számát minimálisra csökkentették a mérnökök, összesen hatot fedezhet fel a külső szemlélő, melyek közül az első sárvédő a legnagyobb. Helyettük, a café racerek hagyományaihoz hűen, prémium, fémből gyártott összetevőket alkalmaztak. Szálcsiszolt alumíniumból készül a radiátorkeret és a levegőszűrőház takaróidoma, polírozott a hengerfej, a hátsó kerékagy és a motorburkolatok többsége, míg a perem nélküli, álomszépen fényezett üzemanyagtartályt acéllemezekből állítják össze. Mindezt látványos, versenygépeket idéző díszcsíkkal toldották meg a hamamatsuiak.
Ezüstös díszítőelemei (pl. a villahíd, kormánytengely) immáron feketében pompáznak, és Metallic Matte Ballistic Black fényezést kapott az első lámpa kerete is.
A 2020-as alapfényezések listáján három feltűnő, lendületes formavilágot kölcsönző tónus szerepel: a Candy Chromosphere Red, a Graphite Black és az új Matt Pearl Glare White.
A lámpatestek egytől egyig fénydiódásak, beleértve a kör alakú fényszórót is, amelyet patkó alakú „fénygyűrűje” és két „fényoszlopa” tesz még látványosabbá. Igen szembetűnőnő a hátsó lámpa félkör alakú fénye is, pláne, ha a pilóta fékez, ilyenkor ugyanis teljes pompájában világlik a búra. A T-alakú műszeregység – a méretcsökkentés okán – szinte teljesen beleolvad a felső villahídba, akárcsak üzemanyagtartály elé helyezett gyújtáskapcsoló.
A CB1000R kis tömegű, acél gerincvázra épül. A hátsó kereket tartó, jellegzetes lengőkar 574,2 mm hosszú, és 2,5 kg-ot spóroltak a lengőkar bekötési pontjaihoz illesztett alumínium merevítőlapokkal.
A villaszög 25°, az utánfutás 100 mm, a tengelytáv pedig mindössze 1455 mm. Az átfogó mérnöki munka összesen 12 kg-os tömegcsökkenést hozott az elődmodellhez mérten, azaz csupán 212 kg a modell. Ez óriási eredmény, különösképpen azt figyelembe véve, hogy a tengelyek közötti tömegeloszlás is ideális: 48,5/51,5. A gyors irányváltások érdekében a főtengely tömegközéppontja 5 mm-rel magasabbra került, miként 5-tel a nyereg és 13 mm-rel a kónuszos alumíniumkormány is feljebb vándorolt (830 mm), így ugyanis még természetesebb az üléspozíció, különösképpen, hogy a kormányszélesség 12 mm-rel nőtt. A perem nélküli üzemanyagtartály a felső részen kiszélesedik, alul ellenben kifejezetten karcsú, hogy bőséges hely jusson a térdeknek.
Elöl fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP teleszkópvilla dolgozik, paramétereit szabadon állíthatja a pilóta. A kisebb tömeget, a hatékonyabb működést, a kiváló menetkomfortot és a sokoldalúságot szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik a szabályozott csillapításért. A Showa központi hátsó rugóstag 2020-ban már fekete rugóval vonzza a tekinteteket, húzó- és nyomófokozati csillapításának, valamint rugó-előfeszítésének mértékéről a pilóta dönthet.
A fékrendszert illetően ugyancsak a legmagasabb minőséget képviseli a CB1000R. Elöl 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák és négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek dolgoznak, míg a hátsó kerékre 256 mm-es tárcsát szereltek. A rendszer működését kétcsatornás ABS felügyeli. A korábban használt, 180/55 ZR17-es hátsó abroncsot a jelentősen megnövelt motorerőre tekintettel 6″-os felnire szerelt, 190/55 ZR17 méretű abroncsra cserélték, elöl viszont maradt a 120/70 ZR17.
A CB1000R+ néven értékesített modellváltozat az alapmodellnél is csábítóbb jelenség. Ehhez egyebek mellett gyorsváltót, fűthető markolatot, valamint fémből készült műszeregység-árnyékolót, üléstakaró-idomot, első-hátsó sárvédőt és hűtőradiátor-keretet ad a gyártó.