A Miraiból épült a pápamobil Japánban
Ferenc pápa volt 38 év után az első katolikus egyházfő, aki még novemberben Japánban járt. A környezettudatosságáról ismert Ferenc pápa a szigetországban tett látogatása során a Toyota által rendelkezésre bocsátott, egyedi kialakítású zéró emissziós járművel közlekedett. A hidrogén üzemanyagcellás, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó ’pápamobilt’ a Toyota egy sorozatgyártott Mirai személyautóból alakította át az egyházfői látogatás céljára.
Ferenc pápa múlt hónapban, november 23-26. között ellátogatott Japánba. Míg Nagaszaki és Tokió városában közlekedve sztenderd zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás Mirai modelleket használt, addig a nagaszaki baseball stadionban és a tokiói dómban tartott misék során egy-egy speciálisan átalakított, tető nélküli Mirai modell (pápamobil) állt rendelkezésére. A pápa szigetországbéli látogatását szervező Japán Katolikus Püspöki Konferencia (CBCJ) kereste meg a Toyotát, amely, ismerve az egyházfő környezetvédelem iránti elhivatottságát a két sztenderd Mirai mellett örömmel alakította át és adományozta oda a két egyedi autót a szervezet számára.
A Toyota egyébiránt korábban is készített már pápamobilt Japánban, legutoljára 1976-ban az FJ140-es Land Cruiser alapjára, VI. Pál, majd II. János Pál számára. A Mirai hidrogén üzemanyagcellás személyautó átalakítása nem volt kis feladat, ám a visszajelzések szerint az autó maradéktalanul megfelelt Ferenc pápa kívánságának. A Nagaszakiban használt változat hosszúsága 5100, szélessége 1815, magassága 2750 mm volt (eltávolítható tetővel együtt). A Tokióban használt (tető nélküli) változat hosszúsága 5100, szélessége 1815, magassága pedig 1920 mm. A közúti forgalomban egyébiránt hivatalosan nem használható pápamobilok elkészítéséhez az alapmodellt számos tekintetben át kellett alakítani, ilyen volt a nyitható/nyitott tető, az alacsony, lapos ajtó, az egyedi ülések, a ki- és beszálláshoz kihajtható lépcsők, a beépített hátsó ülések, a megerősített padlózat, és a Nagaszakiban használt változatban a kapaszkodó és a tető kialakítása. Mivel a járművek nincsenek forgalomba helyezve, az ülések száma sem meghatározott. Az autókat úgy tervezték, hogy maximum öten ülhetnek benne, de további embereket is szállíthat – maximum 300 kg tömegig – akik a hátsó fellépőn állnak.