Hasít a közbeszerzési mutyi!
A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén
A Volkswagen konszern márkáit Magyarországon értékesítő márkakereskedések az idén az előzetes adatok szerint 38 ezer új személyautót, illetve kishaszonjárművet értékesítenek, a 3 százalékos bővülés továbbra is vezető helyet biztosít a Porsche Hungariának (PH) az importőrök rangsorában – mondta Eppel János ügyvezető igazgató kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Az ügyvezető igazgató jelezte: a vevőknek átadott autók alapján a cég piaci részesdése 25 százalékos, a magyarországi forgalomba helyezéseket tekintve 19 százalékos.
A konszernhez tartozó márkák eltérően teljesítettek: Volkswagen személyautóból 14 ezer, Seatból 3800, Audiból 2500, Skodából 14 600, VW haszonjárműből mintegy 3200 darab fogy várhatóan az év végéig.
A Datahouse legutóbbi, novemberi adatai szerint a VW magyarországi piaci részesedése 7,3 százalékos, a Skodáé 7 százalékos, az Audié 1,4 százalékos, a SEAT-é 1,3 százalékos volt.
Eppel János a magyar összpiac 20 százalékos bővülésétől elmaradó növekedést azzal magyarázta, hogy az idén még hátrányosan hatott az értékesítésre a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új tesztkódrendszerre (WLTP) áttérés, a gyártási átállások miatt több modell is hiányzott időszakosan a kínálatból. Hozzátette: szintén negatív hatást gyakoroltak a dízelüzemű járművek jövőjével kapcsolatos bizonytalanságok, a forintárfolyam hektikus alakulása pedig az év folyamán áremeléseket tett szükségessé.
Egyértelműen pozitív hatása volt viszont a nagycsaládosok autóvásárlását támogató programnak, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek – emelte ki Eppel János.
Várakozásai szerint 2020. az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban. A PH partnerei az idén december elejéig több mint 1000 elektromos autót – túlnyomórészt VW-t – adtak el Magyarországon, és jövőre számos új modell érkezik. Hozzáfűzte: a PH már megkezdte saját töltési rendszere értékesítését, amely nemcsak a konszernhez tartozó márkák elektromos autói számára biztosít tankolási lehetőséget.
Az ügyvezető igazgató szerint a magyarországi autópiac még mindig nem telített, a bővülés folytatódik, jövőre az új személyautók eladása elérheti akár a 165 ezret az idei 155 ezer után. A PH 39-40 ezer autó eladásával számol a jövő évre.
A PH jelenleg 72 jogi személlyel van partneri kapcsolatban, amely 150 értékesítési partneri szerződést és 200 szervizszerződést takar. A márkakereskedői hálózat bővítését egyelőre nem terveik.
Eppel János beszámolt arról, hogy a PH a jövő évben 2,5-3 milliárd forintos beruházás keretében használtautó-központot, oktatási, illetve átadó-kiszállító központot létesít Budaörsön.
A Porsche Hungaria Kft. árbevétele 2019-ben eléri a 350 milliárd forintot a 2018. évi 330 milliárd után – tájékoztatott az ügyvezető igazgató.