A Volkswagen stratégiája

Elektromos járművek minden vásárló számára

A Volkswagen elektromos offenzívája a tervek szerint felgyorsult.
 

2019-ben a vállalat fontos mérföldköveket ért el a teljes elektromos ID.3 világpremierjével és a gyártás megkezdésével a zwickaui elektromos járművek gyárában. Az ID. család piaci bevezetése a Volkswagen első számú célkitűzése 2020-ra, és az első ID.3-ak ezen a nyáron megérkeznek az európai utakra.

Jelentős befektetés a fő cél felé. 

Az elkövetkező néhány évben a Volkswagen globális vezető szerepre törekszik az elektromos mobilitás terén. Ennek érdekében a társaság 2024-ig 33 milliárd eurót fektet be a csoporton belül, ebből 11 milliárd eurót különítettek el a Volkswagen márka számára. A Volkswagen márka 2025-re várhatóan 1,5 millió elektromos járművet fog előállítani.

2021-től a Zwickau-üzem évente akár 330,000 elektromos járművet fog előállítani, ezzel Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára lesz. Nemzetközi szinten az ID. család bevezetésének előkészítése teljes lendületben van Kínában és az Egyesült Államokban. Az előszéria gyártása már megkezdődött a kínai üzemben, Antingban.

A Volkswagen az elektromos mobilitással kapcsolatos üzleti szegmenseket fejleszt. 

A Volkswagen az elektromos offenzíva részeként stratégiai üzleti szegmenseket indított el. A nemrégiben alapított leányvállalata, az Elli tovább folytatja a töltési infrastruktúra fejlesztését, és ezzel egyidejűleg biztosítja a megfelelő megújuló energia tarifát is. A We Charge-val a márka egy független töltőkártyát fog forgalomba hozni, amelyet a Volkswagen vásárlói Európa-szerte használhatnak újratöltésre a nyilvános töltőállomásokon. Az ID. Charger fali töltődoboz lehetővé teszi a hatékony otthoni töltést. A Volkswagen szintén létrehozza a saját töltőállomásait a márkakereskedéseivel együtt: ezekből a töltőhelyekből 2025-re összesen 36 000-et építenek Európában a kereskedőknél és más helyszíneken.

Az elektromos hajtású moduláris padlólemez egy nyitott platform. 

Úttörő lépést jelent hozzáférést biztosítani az elektromos hajtású moduláris padlólemezhez (MEB) más gyártók számára is. A Ford az egyik első autóipari gyártó, aki ezt használja. A vállalat 2023-tól tervezi MEB-alapú járművek bevezetését az európai piacra, és hat év alatt több mint 600 000 jármű értékesítését tervezi.

Akkumulátorcellák gyártása 2024 elejétől. 

A Volkswagen szintén döntő lépéseket tett az akkumulátorcellák fejlesztése, tesztelése és előállítása terén. Készülnek a tervek egy 16 gigawatt órás kapacitású akkumulátorcella üzem megépítéséhez Salzgitterben 2021 elejétől. A gyártás a tervek szerint 2024 elején kezdődik. A Volkswagen e célból közös vállalkozást alapított a svéd Northvolt társasággal.