Újra itt a legnagyobb hazai téligumi-teszt

20 szett, 7 pontozási kategória, 1 tél

A Használtautó.hu autós magazinja immár nyolcadszor bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét, hogy felhívja a figyelmet a téli közlekedésbiztonság és az autóvezetői tudatosság jelentőségére. Fékút, kigurulás, menetzaj és kapaszkodóképesség. A precíz, GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít az érdeklődőknek, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének és vezetési stílusának megfelelő abroncsokat. Papírforma és meglepetés eredmények egyaránt születtek.

A 2019-es téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat.

https://www.instagram.com/p/B5fyQIGg2mo/?utm_source=ig_web_copy_link

Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki akár az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. A fent hagyott, sok esetben már kopott nyári gumiknak viszont az abroncscserére kijelölt 7 C° alatt még száraz úton is számottevően hosszabb a fékútjuk. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. Ezért a tesztünkön kipróbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat egyaránt, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, egyben kapaszkodót is nyújthassunk az autótulajdonosoknak” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás, az idén 20 éves Használtautó.hu szakértője.

A mérési kategóriák:

  1. Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
  2. Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  3. Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
  4. Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  5. Menetzaj 50 km/óránál
  6. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Az összesített első helyen, 95,5% súlyozott végeredménnyel a Bridgestone Blizzak LM005 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a Goodyear UltraGrip 9-et, a harmadikon pedig a Dunlop Winter Sport 5 abroncsát találhatjuk.

Összértékelés szerinti sorrendSúlyozott végeredmény (%)* és értékelés
Bridgestone Blizzak LM00595,5%Nagyon jó
Goodyear UltraGrip 993,7%Nagyon jó
Dunlop Winter Sport 589,7%
Continental WinterContact TS 86088,8%
Michelin Alpin 688,6%
Continental AllSeasonContact (négyévszakos)87,4%Kielégítő
Barum Polaris 587,0%Kielégítő
Hankook Winter iCept RS2 W45286,7%Kielégítő
BFGoodrich G-Force Winter 286,6%Kielégítő
Goodride SW60886,0%Kielégítő
Apollo Alnac 4G All Season (négyévszakos)82,9%kielégítő
Laufenn LW31 I Fit82,1%kielégítő
Kormoran Snow XL81,5%kielégítő
Nexen N-Blue 4Season WH17 (négyévszakos)81,1%kielégítő
Bridgestone WeatherControl A005 (négyévszakos)77,8%Rossz
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos)77,3%Rossz
Új (tesztgyőztes) nyári gumi73,8%Rossz
Használt téli gumi70,8%Rossz
Használt Michelin CrossClimate+ (négyévszakos)66,8%Rossz
Használt nyári gumi64,3%Rossz

* a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20%-os, a kopási kép 10%-os, a zajszint és a kigurulás 5-5%-os figyelembevételével

Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte: „A mezőny első felével autózva nagy meglepetés nem érhet bennünket. Nem kell feltétlenül megvásárolni a legjobb, prémium abroncsokat, ám ha télies körülmények között is kívánunk autózni, mindenképp erősen ajánlott a téli gumi. A négyévszakos abroncsok kapcsán fontos tudni, hogy vannak téli gumi alapúak – ezek tudtak mostani tesztünkön viszonylag jól szerepelni – és vannak nyári gumira épülők, azok jelentősen lemaradtak. A teszten adódott sorrend kapcsán meg kell jegyezni, hogy új abroncsokat teszteltünk. Néhány évnyi használat után egyrészt nyilván más sorrend, másrészt az újkori tudáshoz mérten komoly lemaradás adódik, ezt mutatják a tesztelt, az előírásoknak még tökéletesen megfelelő használt abroncsok is. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás, vagy akár egy annak sem számító, de új darab.”

A TOP 10 abroncsszett árai (Forrás: nonstopgumi.hu)Ár (205/55 R16)
Bridgestone Blizzak LM00527 676 Ft
Goodyear UltraGrip 932 186 Ft
Dunlop Winter Sport 532 236 Ft
Continental WinterContact TS 86031 874 Ft
Michelin Alpin 632 573 Ft
Continental AllSeasonContact (négyévszakos)31 622 Ft
Barum Polaris 518 637 Ft
Hankook Winter iCept RS2 W45225 141 Ft
BFGoodrich G-Force Winter 220 516 Ft
Goodride SW608nem elérhető

http://tesztalelkemindennek.hu