Új modellváltozatokkal frissíti portfólióját a BMW
Miközben a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat családja egy-egy új taggal, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 opcionális extrafelszereltségi palettája pedig új tételekkel bővül, a jövőbe mutató mild-hibrid technológia egyre szélesebb körben kezdi meg működését.
Aktuális modellpalettája módszeresen továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiáival a BMW 2020 tavaszán újabb jelentős lépést tesz a károsanyag-kibocsátási mutatók csökkentése és a teljesítmény optimalizálása felé vezető úton. Az idén érkező, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságokkal párhuzamosan a bajor prémiumgyártó a belsőégésű erőforrással dolgozó modellek emisszióját is még tovább mérsékli. Nagymértékben hozzájárul ehhez az innovatív mild-hibrid technológia, amely a BMW 5-ös sorozat után idén tavasszal a BMW 3-as sorozat, a BMW X3 és a BMW X4 modellpalettáján is bemutatkozik. Márciustól a bajor prémiumgyártó portfólióján már mindezek mellett további 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait – háromnegyed évvel a környezetbarát norma 2021-es kötelező hatályba lépése előtt.
A prémium kompakt szegmens és a prémium középkategória változatosságát a BMW 1-es sorozat új hajtáslánc-technológiája és a BMW 3-as sorozat portfólióján megjelenő új erőforrás fokozza, miközben a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 utastéri extrafelszereltségi palettáján új tételek jelennek meg.
Elektromos erőtöbblet a nagyobb hatékonyságért és a sportosabb menetdinamikáért: új modellekben mutatkozik be a 48V-os indítógenerátorral szerelt mild-hibrid technológia
A BMW újabb modellsorozatokban teszi elérhetővé ügyfelei számára a jövőbe mutató mild-hibrid technológiát, amelyet első ízben 2019 őszén, a BMW 520d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 108 – 128 gramm / km) négy modellváltozatába szerelt be. A rendkívül erőteljes, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és kiegészítő akkumulátorral dolgozó innovatív megoldás azon túl, hogy javítja a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét, jelentősen csökkenti a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. 2020 tavaszától a technológia a BMW 320d limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,0 – 4,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 105 – 107 gramm / km), a BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 112 gramm / km), a BMW 320d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 114 – 117 gramm / km), a BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 119 gramm / km), a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 125 – 133 gramm / km) alapfelszereltségét is tovább szélesíti.
A mild-hibrid technológia számottevően több lehetőséget kínál a fékezéskor felszabaduló energia hasznosítására, hiszen a gyorsításkor és lassításkor visszatáplált mozgási energiát nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére fordítja, hanem átmeneti erőtöbbletként a vezető rendelkezésére is bocsátja. Álló helyzetből történő kigyorsításkor a 48V-os indítógenerátor azonnal elérhető 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel fokozza a modell menetdinamikáját, a belsőégésű erőforrás lehető legsűrűbb terhelés-csökkentésével pedig utazás közben javítja a hatékonyságot és csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Ráadásul azokban a vezetési szituációkban, amelyekben nincs szükség az indítógenerátor által előállított erőtöbbletre, a technológia a mozgási energiát a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, az energia későbbi hasznosítása érdekében.
Az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, torlódó vagy araszoló forgalomban pedig minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, majd újraindító Auto Start Stop rendszert. Lassítás közben, 15 km/óránál alacsonyabb sebesség esetén a technológia lekapcsolja a hajtásláncról a belsőégésű erőforrást, az ilyenkor felszabaduló mozgási energiát az indítógenerátor ugyancsak a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza. A tervezőmérnökök továbbá a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkciót is tovább optimalizálták: mostantól ilyenkor a 160 km/óra alatti sebességtartományban a belsőégésű erőforrás nem készenléti üzemmódban dolgozik, hanem teljes mértékben le is kapcsolódik a hajtásláncról. Újraindítása ugyanakkor rendkívül gyors és komfortos. Az optimalizált „vitorlázó” funkció a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható COMFORT és ECO-PRO üzemmódokban egyaránt elérhetővé válik.
Már 44 BMW modell teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait
A BMW számos modellsorozata esetében már a törvényi előírások hatályba lépése előtt felkészül a szigorodó emissziós normáknak való maradéktalan megfelelésre. 2020 tavaszától a teljes portfólión újabb 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait, amellyel már most 44-re nő a 2021-től élő környezetvédelmi normát teljesítő BMW modellek száma.
Az Euro 6d emissziós szabványnak idő előtt megfelelő modellek között a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW X1, a BMW X2, a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5 és a BMW X6 modellváltozatai egyaránt megtalálhatók.
Új modellváltozatok a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat családjában
2020 márciusától új modellváltozat színesíti a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat portfólióját. A prémium kompakt szegmensben bemutatkozik az új BMW 120d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km), amelynek meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres dízelmotor gondoskodik. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát már az alapfelszereltség részeként egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első tengely felé, amellyel az új BMW 120d 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 231 km/óra. Az új BMW 120d már most maradéktalanul teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait.
A BMW 3-as sorozat modellpalettája eközben egy új, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorral gazdagodik. Az erőforrás a BMW 318i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 120 – 130 gramm / km) és a BMW 318i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 130 – 140 gramm / km) motorházteteje alatt 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményt garantál, amelyhez 250 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A BMW 3-as sorozat új belépő szintű modelljének alapfelszereltségét nyolcfokozatú Steptronic automataváltó színesíti, amellyel a BMW 318i limuzin 8,4 másodperc, a BMW 318i Touring pedig 8,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A limuzin végsebessége 223 km/óra, a Touring végsebessége pedig 220 km/óra.
Minden korábbinál átfogóbb alapfelszereltség a BMW 7-es sorozat és a BMW 8-as sorozat esetében, újabb utastér-bőrözési és –kárpitozási opciók a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 modellekhez
2020 márciusától minden korábbinál átfogóbb alapfelszereltség fokozza a BMW 7-es sorozat és a BMW 8-as sorozat fejedelmi eleganciáját, kényemét és luxusát: a jövőben a 7-es BMW összes luxuslimuzinja, a 8-as BMW összes luxus sportautója, valamint a BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 242 gramm / km), a BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 246 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 244 gramm / km) is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ajtók automatikus Soft Close funkcióját.
Az utastér-bőrözési és –kárpitozási opciók széles választékának köszönhetően a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 portfólióján is új személyre szabhatósági lehetőségek nyílnak meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei előtt. A szellőző Vernasca bőrkárpit 2020 áprilisától Canberra Beige / Black árnyalatban is elérhetővé válik a három modell számára, a BMW X6 esetében ráadásul az opció Cognac / Black tónusban is megrendelhető lesz. A kategóriaetalon Sports Activity Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a Tartufo / Black, Ivory White / Black, Ivory White / Night Blue / Black árnyalatokban megrendelhető, extra bélésekkel kiegészített BMW Individual Merino bőrkárpitozás, valamint a Coffee / Black és Tartufo / Black tónusokban elérhető BMW Individual Merino bőrkárpitozás is megjelenik.
A BMW új modelljei 2020 tavaszától*
BMW 1-es sorozat | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 120d | 140 / 190 | 4,3 – 4,6 | 112 – 121 |
BMW 3-as limuzin | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 318i limuzin | 115 / 156 | 5,3 – 5,7 | 120 – 130 |
BMW 3-as Touring | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (gramm / km) |
BMW 318i Touring | 115 / 156 | 5,7 – 6,2 | 130 – 140 |
Az új modellek a 2020 márciusi gyártástól kezdődően érhetők el.
Ez is csak egy „szimpatikus” BMW-s… >>>