Íme a vadonatúj Jazz

A KOMPAKT AUTÓ FOGALMÁNAK ÚJRAÉRTELMEZÉSE

 Teljesen áttervezték a Honda Jazzt, hogy minden szempontból igazodjon a hétköznapokon felmerülő igényekhez

 A Yo No Bi néven ismert tervezési filozófia jegyében született Jazz koncepciója a kényelmet és a használati értéket állítja középpontba, minőségérzetét prémium anyaghasználat és vezetői környezet fokozza

 A felhasználóközpontú belsőtér kényelem és ergonómia terén is a kategória legjobbja

 A Jazz Crosstar modellt a szabadidő-autók strapabírósága jellemzi

Honda Jazz Crosstar Exterior Side Profile

A Jazz legújabb nemzedékéknek fejlesztési folyamata során tetőtől talpig újratervezték az ikonikus modellt. A Honda mérnökei a modern városi életvitel igényeit vették figyelembe, így minden eddiginél hatékonyabb kompakt autó született, amit az új megközelítésnek hála kimagasló használati érték jellemez.

Letisztult, kortárs stílusban fogant karosszériája a maga időtlen szépségében tárja elénk a Jazz semmivel össze nem téveszthető formavilágát, amit nemcsak a kifinomult, egységes sziluett tesz látványossá, hanem a – korábbi generációknál is megfigyelhető – rövid orr-rész, hosszú tető és előre helyezett utastér is. Az új megjelenés még szerethetőbbé teszi a típust, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a kényelmet és a praktikumot illetően is új mércét állíthasson a szegmensben.

Hogy a kompakt városi autó igazán forradalmi legyen, a tervezők igyekeztek magukévá tenni a japán Yoo no bi gondolkodásmódot. Ennek lényege, hogy felismerjük az olyan hétköznapi tárgyakban rejlő szépséget, melyek esztétikus, illetve ergonomikus mivoltukból fakadóan tökéletesen megfelelnek rendeltetésüknek, s az évek során tökélyre csiszolta őket az alkotó.

– Úgy gondoltunk erre a modellre, mint egy különálló entitásra, aminek megvan a maga ereje, hogy boldogabbá és gondtalanabbá tegye a felhasználó mindennapjait – avat be a részletekbe Takeki Tanaka, a modell fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője.

Jellegzetes orr-rész, páratlanul kifinomult felületkezelés – csak hogy párat említsünk azon megoldások közül, melyekkel sikerült esztétikailag kiegyensúlyozottá tenni a modellt, egyszersmind megteremteni azt a szemet gyönyörködtető formavilágot, ami egységbe kovácsolja a különféle részleteket, beleértve a C-oszlopot és a kombinált hátsó lámpákat is.

A tervezők kényesen ügyeltek az arányokra, hiszen ez kulcsfontosságú volt a kívül-belül egyaránt stílusos, harmonikus modell megteremtésében. A megnövelt magasságnak és a kissé előre döntött csomagtérajtónak köszönhetően kívülről kisebbnek, belülről tágasabbnak hat az autó, s azt a benyomást kelti a szemlélőben, hogy nem lehet kibillenteni egyensúlyából.

– Olyan autót szerettem volna alkotni, ami „kellemes társaság” a tulajdonosnak, ugyanakkor használhatóság terén is a maximumot nyújtja – osztotta meg gondolatait Baek Jongkuk, a vadonatúj Jazz tervezője. – Igyekeztem minden felesleges formai elemtől megszabadulni, és úgy leegyszerűsíteni a vonalvezetést, hogy a formaterv barátságos és trendi legyen, valamint kényelmes és praktikus az utastér.

Emellett olyan apró, de roppant fontos dizájnelemeket alkalmaztunk, mint a csomagtérajtó-szpoiler vagy a prémium hatású hűtőrács, így nemcsak szép és kiegyensúlyozott, hanem lendületes is lett az új Jazz. A felnik küllőit és ráfjait a lehető legvékonyabbra vettük, így még nagyobbnak látszanak a „papucsok” és jobban illenek a típushoz. Még az acélkerekek is prémium alufelninek tűnnek, minden adott tehát az elegáns, harmonikus profilhoz.

A szabadidő-autós stílust követő Jazz Crosstar az aktív életvitel szerelmeseinek készül. Erőteljes kisugárzását egyebek mellett hangsúlyos hűtőrácsának, fekete díszítőelemeinek, küszöbszpoilerének és tetősínjének köszönheti, és sokat nyomnak a latban a Crosstar-specifikus alufelnik is, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak látszik a modell.