2019-ben a SEAT több mint 500.000 autót gyártott Martorellben
A SEAT martorelli gyára 2019-et a legmagasabb gyártási volumennel zárta 2000 óta, összesen 500.005 autó került ki a futószalagokról. Ez 5,4% -kal magasabb, mint a 2018-as termelési darabszám (474.300), így Martorell továbbra is a Spanyolországban legtöbb autót előállító gyár, és ezzel Európa második legnagyobb autógyára lett.
Martorellben az 1. gyártósor, ahol az Ibiza és az Arona készül, 2019. évben 264.854 jármű gyártásával zárt, ez 14,5% -kal több, mint 2018-ban (231.213 darab). A 2. sor, ahol a SEAT Leon gyártása folyik, ebben az évben három modell gyártását kezdi meg: a negyedik generációs Leont SEAT és CUPRA verziókban, valamint a CUPRA Formentort. Ezek gyártásának megkezdéséig 2019-ben 153.864 járművet gyártottak, valamivel kevesebbet, mint az előző évben (159.486; -3,5%). Eközben a 3. sor, ahol az Audi A1 készül, 81.287 gyártott autóval zárta az évet, ami 2,8% -kal kevesebb, mint a 2018-ban elkészített 83.601 jármű.
Dr. Christian Vollmer, a SEAT termelési és logisztikai alelnöke hangsúlyozta, hogy „Martorell a SEAT szíve, az európai autóipar egyik legmodernebb és legversenyképesebb gyára, az egyik legfontosabb autógyártó. 2020 történelmi év lesz Martorell számára, mivel három új modell – a SEAT Leon, a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor gyártása indul be -, és megkezdjük az üzem elektrifikációját a Leon család plug-in hibrid változataival.”
Manapság több mint 7.900 alkalmazott dolgozik a martorelli gyárban, beleértve a gyártást, és az adminisztratív területeket is. Naponta mintegy 2.300 autót gyártanak, vagyis 40 másodpercenként kerül ki egy-egy új gépkocsi a gyárból. A martorelli üzem jelenleg maximális kapacitásának több mint 90% -án működik.
A SEAT rekordszintű globális eredménye
2019-ben a teljes SEAT járműgyártás új rekordot ért el, 12,1% -kal 592.019 autóra növelve a termelést (2018: 528.293). Martorell mellett a SEAT a Volkswagen-csoporthoz tartozó öt másik gyárban is gyártott autókat.
Kvasiny-ban (Cseh Köztársaság) a SEAT 98.370 Atecát gyártott (+ 8,3%). Wolfsburgban 38.835 Tarraco készült, itt a 2018-ban 2.660 darabba indultak, amikor ennek a modellnek a gyártása az év vége felé elkezdődött. A portugáliai Pameláben 23.021 darab Alhambrát gyártottak (+ 17,5%), és 11.547 darab készült az év közepén felfüggesztett Mii-ből (-19,7%) valamint a SEAT Mii november elején indult elektromos változatából Pozsonyban, és végül 1.506 darab Toledo-t gyártottak Mladá Boleslavban, mely járműnek a gyártását 2019. februárban szüntették meg.
A vállalat a németországi zwickaui üzemben legyártotta az új, 100% -ban elektromos SEAT el-Born 22 darabos előszériás változatait is. Ezt a típust 2020-ban mutatják be, és ez lesz a második típus mely a Volkswagen-csoportban az új MEB platformra épül.
A SEAT el-Born az elektromos Mii mellett egyike lesz a SEAT 2021 elejéig bemutatásra kerülő hat elektromos modelljének, és ez lesz a márka első 100% -ban elektromos járműve. Az új Leon, amelyet január 28-án mutatnak be, plug-in hibrid elektromos verzióval (PHEV) egészül ki, és a Tarraco-nak szintén lesz PHEV verziója. Mindezek mellett két CUPRA változat, a Leon és a Formentor is megjelenik konnektorról tölthető hibrid változatban.