Díjesővel kezdte az évet a Peugeot
Több, számszerűen hét értékes elismeréssel kezdte az évet a Peugeot. A márka kettős győzelmet ért el a What Car? Év Autója szavazásán, három típusát is az év legjobb cégautójának választották meg, az új 208 pedig két díjat nyert a legrégebbi francia autós szaklap év autója versenyén.
Az újév egyben új Év Autója megmérettetéseket is jelent: Európa-szerte megkezdődtek az év legfontosabb újdonságait rangsoroló, a piac legbiztosabb választásait értékelő díjátadók. A műfajban természetesen az Európai Év Autója (European Car of the Year) díj bír az egyik legnagyobb presztízzsel (a végeredményt márciusban kihirdető szavazáson a belső égésű és elektromos motorral egyaránt megvásárolható, új generációs 208-as képviseli a Peugeot-t a hét finalista között), ám sem szakmai, sem fogyasztói szempontból nincs kisebb jelentősége a kontinens legnagyobb autóipari folyóiratai által összeállított dicsőséglistáknak. Ezekből pedig január derekáig máris hetet nyertek el a Peugeot különböző típusai.
Az Év Autója díjak idei sorát a brit Company Car and Van magazin nyitotta meg. A flottapiaci szakfolyóirat szerint az „átlagos villanyautóknál sokkal tetszetősebb, izgalmasabb, stílusosabb és élvezetesebb” Peugeot e-208 a legjobb választás, ha céges villanyautót keresünk. Középkategóriás cégautónak nincs jobb választás a Peugeot 508-asnál, mivel „filmsztárokhoz méltó megjelenése nem csorbítja az autótól elvárható, nagyfokú praktikumot”, dízelmotorral pedig 5,0 liter/100km körüli üzemanyag-fogyasztással számolhatunk. Ami pedig a kompakt furgonokat illeti, a kiadvány szerkesztői szerint a Peugeot Partner a legésszerűbb döntés.
A Peugeot 5008 a brit What Car? folyóirat szerkesztői szerint is telitalálat. Idén sorban harmadszor választották meg a modellt az év legjobb nagy szabadidőjárművének. A Peugeot 5008 a belső tér tágasságával és kiemelkedő variálhatóságával, gazdag kapcsolódási és biztonsági felszereltségével, valamint kedvező üzemben tartási költségeivel nyűgözte le a zsűrit. „A nagy crossoverek vásárlói tágas, praktikus autót keresnek, és ezen a téren egyetlen versenytársa sem érhet fel az 5008-assal, még közel kétszer ennyiért sem.” – hangzott a verdikt.
A What Car? számos más folyóirattal, illetve szervezettel ellentétben nem csak az év újdonságait veszi figyelembe Év Autója díjainak megszavazásakor, hanem az összes, aktuálisan elérhető modellt. Így lehetett idén sorban harmadszor kategóriaelső a Peugeot 5008: hiába érkeznek új kihívók, a francia hétüléses modell még most, pályafutása negyedik évében is a szegmens legkiválóbb ajánlatának számít, méghozzá árkategóriától függetlenül.
A What Car? Év Autója szavazásán az új generációs Peugeot 208 is kategóriagyőzelmet aratott a kisautók felsőházában: az autó a zsűri véleménye szerint kényelmesebb, mint némely prémium vetélytársa, a biztonsági technológiák terén pedig hiánytalan csomagot kínál. Elismerést vívott ki magának az igényes, tartós, látványos és futurisztikus belső tér, a kapcsolódási és infotainment rendszerek fejlettsége valamint a tágas csomagtartó is.
Az angol szaklapok mellett a francia sajtó sem tétlenkedett: az 1927-ben alapított L’Argus autós újságból kinőtt Argus médiabirodalomnál nem egy, hanem rögtön két korona is jutott a Peugeot 208 számára. Hibátlan belső terével, valamint belső égésű és elektromos hajtáslánc-kínálatával az év legjobb kisautójának bizonyult a kiadó szavazásán. Ezek az érvek olyannyira erősnek bizonyultak, hogy a modell a végső összesítésben az Argus-díjak legértékesebbikét: az Argus 2020. Év Autója címet is elnyerte, megelőzve a Tesla Model 3-at.
Illusztrációk: Peugeot, Company Car and Van, What Car?