A 250 ezredik Skoda is gazdára talált Magyarországon

Április 22-án a Duna Autó ŠKODA szalonjában átadták a negyedmilliomodik Magyarországon forgalmazott ŠKODA személyautót. A jubileumi autó egy titánkék ŠKODA Kamiq 1.0 TSI Ambition 13 különféle extrafelszereltégi elemmel, amelynek mostantól egy budapesti kétgyerekes családanya a boldog tulajdonosa. A családban nem ez az egyetlen cseh autó, a férj cégautóként is Skodát használ.

A ŠKODA forgalmazása Magyarországon 1992. június 15-én indult, a Porsche Hungaria 100 százalékos tulajdonában álló Autó Hungária ekkor kezdte meg az importőri munkát 14 márkakereskedéssel. A vállalat 1996 márciusában olvadt be a Porsche Hungariába, addig 10 820 autót szállított ki.


A ŠKODA mindig is kiemelkedően eredményes szereplője volt a közületi megrendeléseknek, Magyar Posta részére 1993-ban Favorit pickupokat vásároltak. Míg korábban is futottak az utakon traffipaxos Feliciák, az első „festett” rendőrségi flottát, első generációs Octaviákat, összesen 258 autót 2003.  május 6-án adták át. Ezeket a későbbi években több ezer ŠKODA rendőrautó beszerzése követte, a rendőrségi és állami vezetői autóparkban most is sok ŠKODA teljesít szolgálatot.


A márka a legerősebb pozícióját és a legnagyobb piaci részesedését 2013-ban érte el a magyar piacon, kiszállítási alapon megszerezte az első helyet 11,7 százalékos piaci részesedéssel. A legnagyobb darabszámban 2005-ben fogytak itthon a Skodák, abban az évben 18 130 ŠKODA talált gazdára.



A teljes ŠKODA állomány jelenleg 206 217 autóból áll (ez 5,4 százaléka a hazai személygépkocsi állománynak), ezzel a ŠKODA a hatodik az örök márkaranglistán. Fontos megjegyezni, hogy a ŠKODA személyautók átlagéletkora sokkal kedvezőbb, mint a magyar személyautó-állományé, 14,39 évvel szemben csak 11,95 év. A százezredik ŠKODA személyautót 2005-ben, a kétszázezrediket 2016-ban adták át, a legszélesebb, 12 modellt számláló kínálatot 2013-2015. között és 2019-ben mondhatta magáénak a márka.

„A ŠKODA Magyarország egyik legnépszerűbb márkája”  mondta el az eseményen Németh János ŠKODA márkaigazgató.  „A titkunk az, hogy mindig stabil, organikus növekedésre törekedtünk, csakis ésszerű és sosem öncélú marketingeszközök alkalmazásával. Racionális és tudatos ügyfélszerzés a mi üzletpolitikánk, amely természetesen mit sem érne a mezőnyből kimagasló minőségű, folyamatosan bővülő termékpalettánk nélkül. A ŠKODA az elmúlt évtizedekben mindig meghatározó márkája volt a magyar piacnak, az Octavia évekig vezette az eladási ranglistát, aztán a céges rangsort, ahol még az elmúlt években is dobogós helyet értünk el. Ezen természetesen nem csodálkozunk, hiszen az Octavia sok más jó és a Skodákra jellemző okos tulajdonsága mellett hatalmas utas- és csomagtérrel rendelkezik, amivel jócskán kiemelkedik a kategóriájából. A ŠKODA az egyre népszerűbb és a magyar piacon már évek óta meghatározó szabadidő-autó kategóriában is erősít. A Kodiaq 7 üléses változata nagyon népszerű a nagycsaládosok körében, és a Karoq is kedvelt szereplője az SUV piacnak. A ŠKODA városi szabadidőautó palettájának legújabb és egyben legkisebb tagja a Kamiq, így különösen örülünk, hogy Kamiq lett a jubileumi, 250 ezredik ŠKODA személyautó Magyarországon.”



Németh János bizakodó a márka jövőjével kapcsolatban, mivel most zajlik a Volkswagen-csoport elektromos forradalma, amelyből a ŠKODA márka is kiveszi a részét. Az elektromos Citigo hazai piacra szánt mind a 190 példánya három és fél hét alatt elfogyott és nagy a várakozás a 2021 elején érkező, teljesen elektromos Enyaq szabadidő-autó iránt is. Várakozáson felül fogy a márka első hálózatból tölthető hibrid modellje, a Superb iV, amelyből március közepéig 120 példány talált gazdára. – Akkora az érdeklődés, ami a legmerészebb álmainkat is felülmúlja – tette hozzá a márkaigazgató.



Idén mozgalmas év elé néz a márka, a korlátozások feloldásával megindul az új Octavia combi és limuzin bevezetése. Jó hír, hogy a nyár folyamán érkezik a magyar piacra az Octavia plug-in hibrid és RS sportváltozata, amelyből a benzines és a dízel mellett szintén lesz hibrid is.  



„A Duna Autó 2005 óta forgalmaz ŠKODA személyautókat, 2020 második negyedévéig közel 6000 ŠKODA-t értékesíttettünk, a legnépszerűbb modellünk az Octavia, de a bestsellert szorosan követi az elmúlt másfél évben a Kodiaq szabadidő-autó” – tette hozzá Kovács Tibor, a Duna Autó Zrt. ŠKODA-Seat-Cupra divízióvezetője.


Ormos Péter, a Duna Autó igazgatója szerint: „A ŠKODA erősségét az is jelzi, hogy cégünk 19 márkát felölelő értékesítési palettájában az év eleje óta a ŠKODA a legkeresettebb márka. A nehéz idők ellenére töretlen iránta a vásárlók érdeklődése és bizalma. Ezt a bizalmat tovább erősítve #MaradjOtthon kontaktusmentes szolgáltatáscsomagjainkkal továbbra is állunk ügyfeleink rendelkezésére, legyen szó újautó-vásárlásról vagy a meglévő gépkocsijuk szervizeléséről.”