A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet
A Volkswagen-csoport és a svéd Northvolt AB akkumulátorgyártó cég közös vállalata további lendületet nyer. Úgy döntöttek, hogy a Volkswagen maga építi fel a közös vállalkozás „Northvolt Zwei” gyárának épületeit és infrastruktúráját, amelynek célja lítium-ion akkumulátor cellák előállítása a Salzgitter telephelyen fennálló szinergiák kiaknázása érdekében – a meglévő Akkumulátor Tudásközpontra támaszkodva. Körülbelül 450 millió eurót kell befektetni ebbe a projektbe. A közös vállalkozás ezután bérli majd a gyárépületeket. Az akkumulátorcella gyártását a tervek szerint 2024 elején kezdik el az új gyárban, kezdeti termelési kapacitása 16 gigawatt óra lesz.
„Optimalizáljuk a Volkswagen-csoport jövőbeli stratégiai helyzetét a kulcsfontosságú akkumulátorok területén” – mondta Dr. Stefan Sommer, a Volkswagen-csoport alkatrészek és beszerzés területekért felelős igazgatósági tagja, valamint a Northvolt AB Igazgatóságának tagja. „A külső gyártókkal meglévő rendkívül biztonságos ellátási bázis mellett szisztematikusan fejlesztünk további kapacitásokat.”
2019 szeptemberében a Volkswagen és a Northvolt közös vállalkozást hoztak létre, hogy felkészüljenek a lítium-ion akkumulátorok nagyszabású előállítására Németországban. A Volkswagen következő fontos stratégiai döntése a kötelezettségvállalás az épületek és az infrastruktúra felállítására. Az építkezés a tervek szerint még ez év vége előtt megkezdődik.
„Az akkumulátorcellák előállítása Salzgitterben fontos lépés az e-mobilitásra történő átalakulásban” – mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója. „Összekapcsoljuk a Salzgitter telephely meglévő termelési képességeit és az Akkumulátor Tudásközpont meglévő kompetenciáit, így folytatjuk az akkumulátorcellák fejlesztését, új szabványok kidolgozását és továbbítását közvetlenül a gyártási folyamatba.”
A Volkswagen-csoport elektrifikációs stratégiájának részeként technológiai szakértelemmel rendelkezik az akkumulátorcella gyártás területén. Ezen felül a csoport stratégiai kapcsolatokat tart fenn számos gyártóval az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a világ összes régiójában. Jelenleg ezek a szállítók az LG Chem, a Samsung és a SKI Európában, valamint a CATL Kínában és Európában. Ezen felül az SKI akkumulátor cellákat szállít az Egyesült Államok piacára is. A Volkswagen igénye csak Európában 2025-től várhatóan meghaladja a 150 gigawatt órás éves szintet, az ázsiai kereslet is hasonló szintű.