Négygenerációnyi forradalom
Az 1997-ben bevezetett, hivatalosan csak Japánban forgalmazott, eredeti Toyota Prius három év szolgálat után valamelyest átdolgozva kezdte meg nemzetközi karrierjét. A 1.5 literes, négyhengeres benzinmotor teljesítményét 58-ról 70 lóerőre, a villanymotorét 40-ről 44 lóerőre növelték. Az első Prius nagy újdonsága volt a start-stop rendszer, amely ma már az egész autóiparban általánossá vált.
Az utódmodell (2003–2009) az eredeti Prius zseniális koncepcióját megőrizve minden elemében tökéletesítette az autót: tágasabb, dinamikusabb, kényelmesebb és még takarékosabb lett. Ekkor jelent meg a mai napig alkalmazott, jellegzetesen háromszögletű karosszériaforma, a fékrendszer elektronikus vezérlést kapott, a klímaberendezés pedig elektromos kompresszorának köszönhetően álló benzinmotornál is működött.
A harmadik generációs Prius (2009-2015) nagyobb motorteljesítménye dacára tovább csökkent az üzemanyag-fogyasztás. Ebben a szériában jelent meg a plug-in hibrid technológia, valamint ekkor bővült szubkompakt és hétüléses egyterű karosszéria-variánsokkal a család. A képet kifinomultabb vezethetőség és modern vezetőtámogató technológiák megjelenése tette teljessé.
A jelenlegi, negyedik generációs Prius 2015 óta kapható világszerte, öntöltő és konnektoros kivitelben. A modern TNGA padlólemezre épülő modell minden eddiginél csendesebb és takarékosabb, a 2019-es modellévtől pedig elektromos összkerékhajtással is elérhető.