Honda által fejlesztett menetbiztonsági eszközök átfogó csomagja
- A vadonatúj Jazzhez aktív és passzív menetbiztonsági eszközök komplett arzenálja jár alapfelszereltségként
- A továbbfejlesztett Honda SENSING rendszer új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerát kapott
- Az utasokat 10 légzsák védi, közöttük új, első ülések közötti egységgel, amit elsőként vezet be a Honda a kategóriában
A Jazz legújabb nemzedéke aktív és passzív, prémium menetbiztonsági eszközök teljes garmadáját sorakoztatja fel a könnyebb kezelhetőség és a balesetek kockázatának csökkentése érdekében.
A továbbfejlesztett Honda SENSING csomag menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök átfogó, kibővített választékával támogatja a pilótát. Hatékonyságukról többek között az újonnan fejlesztett, nagy látószögű kamera gondoskodik, ami sötétben is jobban teljesít, mint elődje, így többféle helyzetben képes fokozni a Jazz nyújtotta biztonságot és vezetési élményt.
A kibővített Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:
- A továbbfejlesztett Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Brake System, CMBS) könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette (pl. éjjel, közvilágítás nélküli szakaszokon), és figyelmezteti a vezetőt, ha egy biciklis a jármű elé vág. Mindemellett önműködően fékez, ha úgy érzékeli, hogy a Jazz vezetője egy másik jármű elé hajt, illetve kanyarodik. Ezt az újonnan fejlesztett, nagy látószögű kamera teszi lehetővé.
- A Kis Sebességű Követőrendszerrel (Low Speed Follow) kiegészített Adaptív Sebességrögzítő (ACC) révén a Jazz e:HEV képes az előre megadott távolságból automatikusan követni az előtte haladót a forgalomban.
- A 72 km/órától egészen végsebességig használható Sávtartó Asszisztens városban, országúton és autópályán egyaránt képes a forgalmi sáv közepén tartani az autót, így még több helyzetben biztonságos a Jazz használata.
- Az Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (RDMS) segít a vezetőnek, mivel a rendszer kontrollálja az útról történő letérést. Jelez például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) közelít vagy irányjelzés nélkül áttér a másik sávba és észleli a közeledő autókat is.
- A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer a nagy látószögű első kamera képeit elemzi, és automatikusan megjeleníti táblákat a hétcolos LCD-kijelzőn, ha az autó elhalad mellettük. A rendszer a kör alakú, sebességkorlátozó és előzni tilos táblákat ismeri fel, és két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben. A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal oldali előzni tilos jelzéseket is mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.
- Az Intelligens Sebességhatárolófelismeri a sebességhatárt jelző közúti táblákat, és azok alapján határozza meg a végsebességet. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a táblán olvasható érték alacsonyabb, mint az autó aktuális sebessége, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a pilótát, valamint fokozatosan csökkenti a jármű tempóját.
- A fényviszonyok függvényében működő Automatikus Távolsági Fényszóró 40 km/órától használható. Ilyenkor a rendszer érzékeli a szemből érkező és az utolért járműveket (személy- és teherautó, motorkerékpár, bicikli), s önműködően le- és felkapcsolja a távolsági fényszórókat annak érdekében, hogy ne zavarja a többi közlekedőt.
- A Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszerrel kiegészített Holttérfigyelő Rendszer az Executive felszereltségi szinten szériatartozékként jár az új Jazz e:HEV-hez
A korábbi többcélú kamerát valamint az Aktív Városi Fékrendszer (City-Brake Active System, CTBA) funkciót biztosító előző Jazz-ben alkalmazott radart egyetlen nagyobb látószögű és felbontású kamera válja le. Az új kamera sokkal átfogóbb képet biztosít az út felületéről és a forgalom karakterisztikájáról. Azt is észreveszi például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) vagy irányjelzés nélkül a másik sávhoz közelít, tovább a szemből érkező járműveket is felismeri. Az új kamera nyirkos és párás időben is képes tájékozódni, így tulajdonképpen mindig tiszta a látómező
A vezető maga döntheti el, hogy mennyi vezetést segítő információ jelenjen meg a hétcolos,folyadékkristályos TFT-kijelzőn.
Karosszériaszerkezetbe integrált passzív biztonság
A vadonatúj Jazz e:HEV a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ – ACE™), ami – kis- és nagyméretű járművekkel szemben is – hatékonyan óvja a bent ülőket egy esetleges ütközés során.
A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ütközési energia elvezetésével nemcsak a Jazz utasait vigyázza az ACE™, hanem a másik kocsiban utazókat is.
A passzív menetbiztonsági rendszerek éppoly fontosak a Hondának, mint aktív társaik, hiszen csak együtt képesek igazán hatékonyan oltalmazni a bent ülőket. Erről árulkodik, hogy az utasokat immáron 10 légzsák védi, közöttük két új, hátsó oldallégzsákkal és egy szintén új, első ülések közötti egységgel. Utóbbit a Honda alkalmazza elsőként ebben a méretosztályban, s igencsak hasznos, hiszen a sofőr és a mellette ülő utas között fúvódik fel, megakadályozva, hogy testük egymáshoz érjen egy esetleges ütközés során. A teljes körű védelmet szem előtt tartva az ostorcsapás-sérülést megelőző fejtámlák is szerepelnek a szériatartozékok listáján.