MAN TGE 3.140-ek szállítják a palackos és cseppfolyós oxigént

Húsz MAN TGE 3.140 kishaszonjárművet szerzett be idén év elején a Linde Gáz Magyarország Zrt. egészségügyi üzletága palackos és cseppfolyós gyógyszer oxigén szállítására otthoni oxigénterápiában részesülő betegek számára. A döntésben kiemelt szerepet játszott a TGE típus számos korszerű biztonsági felszerelése, illetve vezetéstámogató rendszere. Az első hónapok gépkocsivezetői és üzemeltetői tapasztalatai kifejezetten kedvezők.

  • A Linde Gáz Magyarország Zrt. egészségügyi üzletága
  • A biztonság, mint meghatározó szempont
  • Kedvező kezdeti tapasztalatok

Német tulajdonú cégként 1992-ben alapult meg a Linde Gáz Magyarország Zrt., amely ma már az ország egyik legjelentősebb szereplője az ipari és egészségügyi gázok termelése, értékesítése, illetve az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások terén. A cég egészségügyi üzletága egyrészt kórházakat lát el különféle gyógyszer gázokkal, másrészt az otthoni betegellátást szolgálja ki palackos és cseppfolyós oxigén gyógyszerrel és gyógyászati segédeszközökkel. Az otthoni betegellátás kiszolgálására idén januárban egy teljesen új, Magyarországon referenciaértékű kishaszonjármű-flottát szerzett be a vállalat az alvállalkozóival együttműködésben.

Fő a biztonság

„A Nemzetközi Ipari Gázszövetség (EIGA) és a Magyar Ipari Gáz Szövetség (MIGSZ) ajánlására kezdeményeztük ezt a flottabeszerzést” – kezdte Hegedüs Ákos, a Linde Gáz Magyarország Zrt. egészségügyi üzletágának vezetője. „Az oxigén az égést tápláló anyag, ezért szigorú biztonsági előírások vonatkoznak a szállítására, illetve a kezelésére. Ennek megfelelően a biztonságtechnikai megoldások jelentették a beszerzés alapvető követelményeit, amelyek mentén három típusra szűkítettük le a piaci kínálatot. Ezt követően a szerződés három-, illetve ötéves időtartamára vonatkozóan a várható üzemeltetési költségek, illetve a garanciális feltételek alapján döntöttünk” – magyarázta Hegedüs Ákos.

„Az MAN TGE számos korszerű biztonsági berendezést kínál a sávelhagyásra figyelmeztető rendszertől az adaptív sebességtartó automatikán és oldalsó holttérfigyelőn át a tolatássegítő kameráig. A MIGSZ ajánlása alapján pedig a beszerzett furgonok raktere felül és alul megfelelő méretű szellőzőnyílásokat kapott, gáz szivárgásmentes fal választja el a fülkéjüket a rakterüktől, a rakterükben nem fordulnak elő éghető anyagok, a palackok és eszközök megfelelően rögzíthetők és a megfelelő anyagválasztás révén a rakterük kellően tisztán tartható a higiéniai követelmények betartása érdekében” – egészítette ki az üzletágvezető.

Az üzemeltetők éppúgy elégedettek, mint a gépkocsivezetők

A január elején átvett, 140 lóerős motorral és hatfokozatú, kézi sebességváltóval ellátott, L3H2, illetve L4H2 méretű TGE furgonok éves futásteljesítménye várhatóan 60-70 ezer kilométer lesz. A kisáruszállítók országszerte, jellemzően 400-800 kilogramm terheléssel közlekedve szállítják ki az oxigénnel teli eszközöket az otthon ápolt betegekhez és hozzák el tőlük az üreseket.

„A gépkocsivezetők kényelmes és érezhetően biztonságos járműveknek tartják az MAN TGE furgonokat, külön kiemelik a tolatássegítő kamera hasznosságát. Ráadásul jobban használható a rakterük belső berendezése, például előnyösebbek a palackok rögzítési lehetőségei. Így a járművezetők minőségi fejlődésként élték meg a flottacserét. Üzemeltetői szempontból pedig fontos megemlíteni, hogy a beépített 120 kilométer/órás sebességkorlátozóval száz kilométerenként, járművenként 0,6-0,8 liter üzemanyagot takarítunk meg. Továbbá úgy látjuk, hogy nemcsak maguk a TGE furgonok miatt találtunk kiváló partnerre az MAN márkában. Az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.-t ügyfélközpontú szolgáltatónak ismertük meg, amely a beszerzési folyamat során gyorsan és rugalmasan kezelte az igényeinket, gördülékenyen tudtak finanszírozót bevonni, valamint igen rövid idő alatt leszállították a járműveket” – mondta Hegedüs Ákos.