Plusz egy üléssort kaphat a Lexus RX
Valódi hiányt pótolna, és komoly keresletet elégítene ki a Lexus RX hétszemélyes kivitele. Japán újságírók tudni vélik, hogy prototípusa még az év vége előtt bemutatkozhat.
Három üléssoros prémium szabadidőjármű? Mi sem természetesebb annál, a gyártók egy részének kínálatában is megtalálható a presztízst a praktikummal elegyítő modellvariáns. A Lexus maga is kínál nagycsaládokat kiszolgálni képes modellt: az észak-amerikai piacon forgalmazott GX és LX modellek rendkívüli kényelemben szállítják a vezetőt és hat-hét utasát. Csakhogy ezek az említett típusok robusztus terepjárók, alvázas konstrukciók, amelyeknek megvan ugyan a helyük és szerepük a piacon, de nem lehetnek komoly versenytársai a városi crossovereknek és luxus SUV-nek. Globális sikerre sokkal inkább számíthatna egy önhordó karosszériás, áramvonalas és főleg hibrid hajtáslánccal is elérhető típus – az említett óriásokat kizárólag V8-as benzinmotorokkal kínálja a márka.
A Lexus – szinte mindenkit megelőzve – már 2003-ban vázolta a három üléssoros, középkategóriás szabadidőjármű tervét. A HPX tanulmányautóból akkor nem lett semmi, mivel egész egyszerűen egy évtizeddel megelőzte korát, túl merész próbálkozás volt a vásárlók számára. Ám aktualizált formavilággal a mai napig megállná a helyét a kecses koncepció. A feltételes módot pedig akár már október végén elfelejthetjük: ekkor nyílik meg a Tokiói Autószalon, ahol japán sajtóértesülések szerint bemutatkozik az RX L – a Lexus RX változatlan tengelytávú, de megnövelt hátsó túlnyúlású kivitele. Példaként ott állhat a fejlesztők előtt az azonos méretosztályba tartozó Toyota Highlander, amely már most is elérhető három üléssorral és akár nyolc férőhellyel.
Ha megvalósul, a Lexus RX L 450h lehet a prémium szegmens egyik legkedvezőbb fajlagos fogyasztású és károsanyag-kibocsátású típusa: egy utasra csupán 0,7-0,8 liter üzemanyag jutna 100 kilométerenként.