Hibridel frissített Fiesta
A népszerű Ford Fiesta kompakt ferdehátú – a márka legkelendőbb modellje Európában – ezentúl hibrid hajtáslánccal is megrendelhető.
Az EcoBoost Hybrid hajtás tovább csökkenti a Fiesta üzemanyag-fogyasztását, miközben erőteljesebb, készségesebb gázreakciókat biztosít.
A 48 voltos mild hibrid technológia mellett olyan új, kifinomult vezetéssegítő rendszerek is megjelennek a Fiestában, mint a városban és országúton egyaránt stresszmentesebb autózást kínáló Stop & Go és Sebességkorlátozást Felismerő funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.
“Azáltal, hogy a Fiesta kategóriaelső menetdinamikáját most tovább javítjuk az EcoBoost Hybrid technológiával, vásárlóink még élvezetesebb vezetési élményre és alacsonyabb üzemanyag-számlákra számíthatnak,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Fiesta EcoBoost Hybrid révén a Ford minden eddiginél több ember számára biztosíthatja az elektromos hajtásláncok előnyeit.”
A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód.
A Ford a Fiesta hagyományos hajtásláncait is továbbfejlesztette: a csekélyebb üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás érdekében az autóban az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor legújabb változata működik, és a kínálatban egy új hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltó is megjelenik.
Mindemellett a Fiesta konnektivitása is szintet lépett, mivel az autó alapfelszereltségének része a FordPass Connect modem, ami a FordPass mobilalkalmazással3 együtt számos funkcióval teszi kényelmesebbé és praktikusabbá az autó mindennapi használatát.
A Ford Fiesta sokszínű kínálatában immár megtalálható a stílusos Fiesta Trend és Fiesta Titanium, a SUV-ihletésű Fiesta Active crossover, a sportos Fiesta ST-Line és a fényűző felszereltségű Fiesta Vignale. 2019-ben a Ford 227.100 darab Fiestát értékesített az európai piacon.
Az EcoBoost Hybrid hajtás előnyei
A Fiesta-vásárlók ezentúl az EcoBoost Hybrid technológia előnyeit is élvezhetik, ami 2019 végén jelent meg legelőször egy személyautóban, az új Ford Puma crossoverben.
A 125 és 155 lóerős változatokban kapható Fiesta EcoBoost Hybridekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.
A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.
Az intelligens, önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:
- Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; az NEDC-alapú mérések szerint így a Fiesta legmagasabb CO₂-kibocsátása 91 g/km (WLTP: 112 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig 4,0 l/100 km (WLTP: 5,0 l/100 km). A forgatónyomaték-helyettesítés használatával a 125 lóerős EcoBoost Hybrid üzemanyag-fogyasztása 5 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotoré (NEDC), sőt a városi forgalomban a megtakarítás értéke a Ford mérései szerint a 10 százalékot is elérheti
- Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett – így a 155 lóerős változat forgatónyomatéka 240 Nm, és alacsony fordulatszám-tartományban 50 százalékkal nagyobb nyomaték áll rendelkezésre
A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.
Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Fiesta EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhet, például amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha a váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.
A Fiesta EcoBoost Hybridben és a hagyományos, 95 és 125 lóerős benzinmotoros változatokban egyaránt a hengerlekapcsolásos technológiával kiegészített, többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrás legújabb változata működik.
Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad, szükség esetén pedig ugyanennyi idő alatt újra visszakapcsolja azt. Mindez sem a teljesítmény, sem a motor finom működése tekintetében nem jelent kompromisszumot.
A Fiesta 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motorja már egy új, hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltóval is társítható, ami zökkenőmentes váltásokat biztosít, és akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményez a most kifutó 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost – hatfokozatú automata váltó pároshoz képest (NEDC), annak ellenére, hogy az új konfiguráció teljesítménye 25 százalékkal magasabb. A sokat autózó vásárlók egy 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotorral is megrendelhetik a Fiestát.
Folyt. köv.