Érkezik az új BMW M5 és BMW M5 Competition (3.)
Letaglózó teljesítményű V8-as benzinmotor
Az új BMW M5 és BMW M5 Competition motorházteteje alatt dolgozó V8-as benzinmotort a motorsport élvonalában felhalmozott tervezőmérnöki tapasztalat kiaknázásával, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálva fejlesztették ki a mérnökök. A végeredmény egy letaglózó erejű, vérpezsdítő menetteljesítményeket garantáló erőforrás, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál a BMW M5-ben 441 kW / 600 lóerő, a BMW M5 Competition modellben pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A benzinmotor 750 Nm csúcs forgatónyomatéka már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, és a BMW M5-ben egészen 5 600-as fordulatig, a BMW M5 Competition modellben pedig egészen 5 860-as fordulatig kitart. Az erőforrás alapértelmezett beállításként aktiválódó EFFICIENT karakterisztikája egyetlen gombnyomással SPORT vagy SPORT+ működési üzemmódba kapcsolható, amelyekben a V8-as szív még intenzívebben reagál a gázpedál mozgására. Az új BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szuper-sportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. Az új BMW M5 Competition mindezeket még gyorsabban letudja, hiszen álló helyzetből csupán 3,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika. Az új BMW M5 kipufogórendszere és az új BMW M5 Competition BMW M sport kipufogórendszere – mindkettő dupla ágon fut végig az autó alatt, dupla ikervégződéssel – a változtatható orgánumnak köszönhetően tökéletesen az adott vezetési szituációhoz hangolható. Az erőforrás vérmes hangzását ezen felül az M Sound Control gombbal szabhatják személyre a bajor prémiummárka ügyfelei. A nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó mindkét modell alapfelszereltségének része, rendkívül rövid váltásokat és gyorsan, pontosan lekövetett gázpedál-reakciókat garantálva. Az automataváltó előválasztó karjáról aktiválható Drivelogic háromféle működési üzemmódot különböztet meg a hatékonytól kezdve, a sportoson át, egészen a versenypályás menetdinamikáig – utóbbi esetében extrém gyors váltásokkal. A vezető manuálisan is kapcsolgathat a sebességi fokozatok között, akár a kormány mögötti váltófülekkel, akár az automataváltó előválasztó karjával.
Típus-specifikus motortartó keret az új BMW M5 Competition modellben
Az új BMW M5 Competition típus-specifikus kiváltságainak egyike az érezhetően feszesebb ágyazású motortartó keret, amely még közvetlenebb hajtáslánc-kapcsolatot eredményez, így gázadásra az erőforrás még gyorsabban reagál, a leadott teljesítmény pedig gyorsabban érkezik meg a hajtáslánchoz. A feszesebb motor-beágyazásnak köszönhetően az új BMW M5 Competition még direktebb és még precízebb kanyarvételekre képes.
A csúcsteljesítmény és a hétköznapi használhatóság találkozása
A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot és a kimagasló versenypályás kvalitásokban rejlő vezetési élményt az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű intelligens vezérlése varázsolja egyetlen modellben négy kerékre. Alapértelmezett beállításként az M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint továbbítja a benzinmotor erejét a négy kerékhez (4WD), az egyes tengelyekre továbbított erő aránya azonban személyre szabható és legvégső esetben a tisztán hátsókerék-meghajtás (2WD) is aktiválható. Utóbbi esetben a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) sem szab határt a vezetés abszolút élményének. A BMW M Servotronic kormánymű és a változó lengéscsillapítás-vezérlés (VDC – Variable Damper Control) rendszerreakciója a COMFORT és SPORT üzemmódok szerint ugyancsak állítható. A változó lengéscsillapítás-vezérlés COMFORT üzemmódja a tökéletes hétköznapi használhatóságot, SPORT üzemmódja a dinamikus kanyarvadászatokat, SPORT+ üzemmódja pedig a leggyorsabb versenypályás köridőket élteti. Azon túlmenően, hogy az új BMW M5 Competition hasmagasságát az új BMW M5-höz képest hét milliméterrel alacsonyabbra állították, a tervezőmérnökök a lengéscsillapítókat és a spirálrugókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták. Utóbbiaknak köszönhetően még a maximális teljesítmény is veszteségek nélkül érkezik meg az aszfaltra, a modell pedig leginkább a zárt versenypályákon érzi magát elemében. A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival a BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul. A kifinomult futómű-technológia úgy képes kiegyenlíteni az útegyenetlenségekből fakadó rezonanciákat és kellemetlen ütődéseket, hogy a feszes hangolásból és a sportos úttartásból bármit is veszítene – legyen szó akár alacsony, akár magasabb sebességről. A BMW M5 Competition „Y” küllő-dizájnú, kovácsolt, kéttónusú, 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon (elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretben), eltérő méretű gumiabroncsokkal (elöl 275/35 R20, hátul 285/35 R20 méretben) szerelve gurul le a gyártósorról. Az új BMW M5 alatt mindeközben 19” méretű, ötágú duplaküllő-dizájnú, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak (elöl 9,5J x 19, hátul 10,5J x 19 méretben), az első tengely végein 275/40 R19, míg a hátsó végein 285/40 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelve.
BMW M fékrendszer már alapfelszereltségként
Az új BMW M5 és BMW M5 Competition modellpárosát már alapfelszereltségként BMW M fékrendszerrel kínálja ügyfeleinek a gyártó, lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús, BMW M logóval ellátott féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel. Az alapesetben kékre fényezett féknyergek az opcionális extrafelszereltség részeként magasfényű fekete és magasfényű vörös színben is megrendelhetők. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott (elöl hat-, hátul egydugattyús) féknyergekről ismerhető fel. A sport fékrendszer tökéletes kopásállóságot, 23 kilogrammal kisebb rugózatlan tömeget, jobb fékhatást, nagyobb hőtűrő képességet és hosszabb idejű tartósságot garantál.
Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el.