A kompakt modellek történelmi öröksége
KOMFORT ÉS KARAKTER, IMMÁR 100 ÉVE
Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric a Citroën hosszú és gazdag tapasztalatából született, melyet a kompaktok szegmensében 92 év alatt mintegy 12.500.000 eladott autó jelez: a sor a legelső C4-gyel kezdődött 1928-ban, majd jött az Ami 6 és az Ami 8, a GS és a GSA, a BX, a ZX, a Xsara, a C4 (2004-ben és 2010-ben), végül a C4 Cactus.
Mind-mind olyan modell, amely örök nyomot hagyott az autózás történelmében, mivel olyan ügyfelek igényeit elégítették ki, akik a „kör négyszögesítését” keresik az autókban: legyen kiemelkedően kényelmes, de egyúttal viselkedjen feszesen az úton, legyen kívül kompakt, belül viszont tágas, legyen egyszerre elegáns és robusztus. Az új C4 és az új ë-C4 – 100% Ëlectric, a Citroën kompakt autóinak 10. generációja, újra divatba hozza azokat az elemeket, amelyek a Citroën savát-borsát adják: André Citroën teremtőszellemét a legelső C4-ben, az Ami 6 és az Ami 8 merész dizájnját, a GS és a GSA legendás kényelmét, a BX úttörő modernitását, a ZX kifogástalan úttartását, a Xsara tágasságát, a 2004-es és a 2010-es C4 technológiai újításait és sokoldalúságát és a C4 Cactus határozott karakterét.
CITROËN C4 (1928)
A C4 legelső generációja, egyben a márka első kompakt modellje1928-ban mutatkozott be. A kényelmes és elegáns autóból összesen 243 ezer példány kelt el.
CITROËN AMI 6 ÉS AMI 8
Az Ami 6-t 1961-ben mutatták be, és azonnal feltűnést keltett különleges stílusával, inverz hátsó szélvédőjével, no meg a kategóriában kivételesnek számító komfortjával. 1969-ben érkezett meg az Ami 8, az Ami 6 modernizált változata, immár kissé finomabb tetővonallal. A két modell igazi siker lett, összesen 882 ezer darabot adtak el belőlük.
CITROËN GS ÉS GSA
Az 1970-ben bemutatott, majd 1971-ben az Év Európai Autójának választott GS nagy sikert aratott a szaksajtóban, dicsérték limuzinokhoz méltó kényelmét, elegáns, aerodinamikus formáját, a korszakban forradalminak számító, ergonomikus, könnyen elérhető vezérlőit. A hidropneumatikus felfüggesztés egy repülőszőnyeg zökkenőmentességét biztosította, így a GS azonnal kategóriája legkényelmesebb modellje lett. A GSA a GS modernizált változata, amelyben a csomagok rakodását új csomagtérajtó tette könnyebbé. A GS-ből és a GSA-ból 1 millió 994 ezer példány kelt el.
CITROËN BX
A modern, eredeti formavilágú, de minden utasnak kényelmes utazást biztosító BX 1982-ben érkezett. Nagyon népszerű modell volt: 2 millió 150ezer darab talált belőle gazdára.
CITROËN ZX
Az 1991-es év szülötte volt a ZX, amely kitűnő úttartásával tűnt ki versenytársai közül. Ezt elsősorban a csatolt lengőkaros hátsó híddal érte el, amely kanyarban korrigálta a futómű tehetetlenségét. Erős pontja volt továbbá a felfüggesztés komfortos viselkedése és a nagyméretű utastér: az autó egyszerre volt kompakt és tágas. Három karosszériaváltozatban (3 és 5 ajtós, valamint egy Kínában forgalmazott 4 ajtós verzióban) létezett, és összesen 2 millió 465 ezer példányban kelt el.
CITROËN XSARA
A Xsara 1977-ben váltotta fel a ZX-et, és még nagyobb biztonságot, sokoldalúságot és kényelmet hozott a szegmensbe, mindezt egy tipikusan Citroën alkotta, elegáns karosszériában. Az ötajtós, illetve a háromajtós Coupé változatból összesen 1 millió 343 ezer darabot adtak el.
CITROËN C4 (2004 ÉS 2010)
A C4 2004-es generációja a márka merészségét testesítette meg mind a formatervezés, mind a technológiai megoldások terén. A modern és innovatív modell több karosszériaváltozatban létezett: ötajtós, négyajtós és a nagyon eredeti, háromajtós kupéváltozatban, amelyet eredeti, légterelőben végződő hátsó szélvédője emelt ki a tömegből. De hasonlóan rendhagyó megoldás volt a futurisztikus műszerfal, a számos kényelmi újítás, például a rögzített közepű kormány, a xenon kanyarfényszórók, vagy a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés.
A C4 második generációja 2010-ben érkezett, öt- és négyajtós változatban – utóbbi néhány Európán kívüli országban még mindig kapható. A modell a szegmens legkényelmesebb darabja, amelyben a komfort csúcstechnológiával, elegáns dizájnnal és hatékony motorválasztékkal egészül ki
A C4 2004-es és 2010-es változataiban megtalálható az a sokoldalúság, amelyet a piac elvár egy kompakt ötajtóstól. A modellből összesen 2 millió 941 ezer példány kelt el.
CITROËN C4 CACTUS
A 2014-ben bevezetett C4 Cactus a merész választások megtestesülése, amely igazi alternatívát nyújt a klasszikus, egymással olykor összetéveszthető kompakt ötajtósokkal szemben. A C4 Cactus más filozófiára épült: robusztus, de lágy, organikus vonalak, melyeket gyakorlati funkcióval bíró grafikai elemek díszítenek, mint az Airbump® elemek vagy a kerékjárati ívek védőelemei. A letisztult, technológiára koncentráló belső ugyanakkor megőrizte a márkára jellemző
komfortosságot. A komfort lett a 2018-ban bemutatott második generáció fő üzenete is, elsősorban a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés, amely visszahozta a repülőszőnyeg-érzést az autózás világába, vagy az Advanced Comfort ülések, amelyek puhán, lágyan veszik körbe az utasokat, ellenállhatatlanul csábítva a hosszú utazásokra. A C4 Cactus, amely a mai napig több mint 440 ezer példányban kelt el, teljesen új utat nyitott, bevezette a ma és a holnap Citroën-modelljeinek formavilágát. Ez az a modell, amely valamennyi olyan jellegzetességet felmutat, amely a Citroënt Citroënné teszi.