100%-ban elektromos, dízel, vagy benzin – ahogyan az ügyfél szeretné
ELEKTROMOBILITÁS A KÉNYELEM JEGYÉBEN
Az új ë-C4 – 100% ëlectric a modern, csúcstechnológiára épülő elektromos autózás jelképe, amely a kényelem és a sokoldalúság szolgálatában áll: ez az ë-Comfort világa. A C5 Aircross Hybrid SUV, az Ami, az ë-Jumpy és az ë- SpaceTourer után az új ë-C4 is tökéletesen nyugodt utazási élményt nyújt a mindennapokban: védve az út és a külvilág zajaitól, teljes csendben, szinte védőburokban utazunk, minden külső zavaró hatást kiszűrve. Az elektromos autózás minden akadályt elhárít, az utasok derűs buborékban ülnek. A haladás zajtalan, az autó zökkenőmentesen indul és gyorsít, kényelmes és egyszerű vezetni, finom a felfüggesztés, puhák az Advanced Comfort ülések, semmiféle vibrálást nem érezni, a kijelzők és a vezérlők használata könnyű és ergonomikus – minden a fedélzeten utazók kényelmét szolgálja.
Az ë-Comfort a 100%-ban elektromos autózás garanciája, azaz:
- Nincs CO2-kibocsátás, így megfelel az ügyfelek környezetvédelemmel kapcsolatos elvárásainak.
- Nincs zaj és kellemetlen szag, így városban is tökéletes az érzékszervek nyugalma.
- Nincs vibrálás, hirtelen meglódulás, sebességváltás, így zökkenőmentes és sima az utazás.
- Azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, így élvezetes a vezetés.
- A távolról is beprogramozható szolgáltatások révén nyugodttá válnak a mindennapok.
- A használati költségek alacsonyak.
A 100%-BAN ELEKTROMOS AUTÓZÁSZÖKKENŐMENTESSÉGE
Az új ë-C4 – 100% ëlectric motorja CO2-kibocsátás nélkül működik, hatótávja a WLTP rendszer szerint 350 kmi. Azon felül, hogy a 100%-ban elektromos autózás kellemes élmény, nem jár CO2-kibocsátással és alacsonyabb használati költségeket jelent, az új ë-C4 – 100% Ëlectric-kel behajthatunk a korlátozott autóforgalmú belvárosi zónákba is, amelyekből egyre gyakrabban tiltják ki a belsőégésű motorral szerelt autókat.
Az új ë-C4 – 100% ëlectric elektromos motorja kiemelkedően dinamikus és energikus: teljesítménye136LE,260Nm- es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll a sima, zökkenőmentes gyorsításokhoz. Sport üzemmódban 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 150 km/h. Az elektromos motor 400 voltos lítium-ion akkumulátorának kapacitása 50 kWh.
Az új ë-C4 – 100% Ëlectric-ben Brake (fékezés) funkció is működik, amely anélkül lassítja az autót, hogy a fékpedálra lépnénk, így segít növelni a hatótávot. A rendszer ugyanis visszanyeri a lassításkor és fékezéskor felszabaduló energiát(ellentétben a belsőégésű motorokkal), ezzel tölti az akkumulátort, így nő a hatótáv.
A középkonzolon elhelyezett üzemmódválasztóval különböző működési módok között válogathatunk. Az Eco, a Normal és a Sport üzemmód eltérően vezérli a hűtő- és fűtőberendezést és az effektív teljesítményt. A vezető maga választhat a sportosabb és a környezetkímélőbb stílus között.
A teljes nyugalom végett az akkumulátorra – az eredeti kapacitás 70%-áig – 8 év vagy 160 ezer km garancia jár.
OPTIMALIZÁLT TÖLTÉSI IDŐ AZ EGYSZERŰ HASZNÁLAT VÉGETT
Az akkumulátor újratöltésének időtartama javult:
- 4-es módozat, nyilvános töltőállomáson: 100 kW-os gyorstöltő segítségével az akkumulátor 10 km/perc sebességgel tölthető, ami kiemelkedő a szegmensben. 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
- 3-asmódozat:otthon, 32 amperes WallBox segítségével az akkumulátor egyfázisú kábellel 7 óra 30 perc, az opcióként megvásárolható 11 kW-os, háromfázisú kábellel pedig 5 óra alatt tölthető fel.
- 2-es módozat: eseti igényekre, otthon, az akkumulátor 16 amperes Green’up™ Legrand töltővel 15 óra, szabványos hálózati kábellel pedig 24 óra alatt tölthető fel.
Hogy megkönnyítse az ügyfelek életét, és segítsen abban, hogy az elektromos autót a mindennapokban is gyorsan lehessen tölteni, a Citroën vállalja, hogy megszervezi a WallBox otthoni felszerelését (országonként eltérhet).
A töltés egyszerűségét szolgálja az is, hogy előre, távolról beprogramozható, időzíthető. Ezzel adott esetben az elektromos áram költségén is csökkenthetünk (éjszakai áram). Az időzítést az autó érintőképernyőjén vagy a My Citroën alkalmazásból oldhatjuk meg. A töltés maga is egyszerű: a töltőnyílás könnyen elérhető, a kábeleket pedig a csomagtér padlója alatt tárolhatjuk. A töltőnyílás körül különböző színek jelzik a töltés aktuális állását, amelyről egyébként távolról, a My Citroën alkalmazásból is kérhetünk információt.
INTUITÍV KEZELŐSZERVEK A GONDOLKODÁS MEGKÖNNYÍTÉSE VÉGETT
Az elektromos modellek bevezetésével párhuzamosan a Citroën arra is gondol, hogy világos és intuitív, könnyen leolvasható, értelmezhető és használható kezelőszervekkel segítse a vezetőt. A cél egyszerű: a vezető kapcsolódjon szorosan az autóhoz, tudja kihasználni a modern meghajtás előnyeit, egyszerűsödjenek a különböző akciók és interakciók – mindezt azért is, hogy az új ë-C4 – 100% ëlectric a modern otthon amolyan kiterjesztése legyen, intuitív, játékos és magas színvonalú. A műszerfalon ezért speciális numerikus kijelző áll a vezető rendelkezésére, amely minden pillanatban tájékoztat a töltöttségről és a hatótávról. Ezen kívül 3 widgetet is megjeleníthetünk: az egyik a teljesítményjelző, a másik az energiaáramlás-jelző, a harmadik pedig a hőenergia-fogyasztást jelzi, azaz azt, hogy a hűtő- és fűtőrendszer épp mennyi energiát fogyaszt.
Az érintőképernyőn egyetlen gombnyomással elérhető speciális oldalak jelenítik meg a rendszer működését, vagy az időzített töltés állapotát. Töltés közben megjelenik a képernyőn a teljes töltöttségig hátralévő idő (óra + perc), az eddigi töltéssel elért hatótáv (km) és a töltöttség foka (%).
HATÉKONY, MODERN MOTOROK
Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric motorválasztéka a teljes palettát lefedi. A hatékony és jó teljesítményű motorok minden felhasználó igényeit kielégítik:
- az új ë-C4 – 100% Ëlectric:
- 100%-ban elektromos, 136 LE (100 kW) teljesítményű motor, 50 kWh-s akkumulátorral.
- Új C4 :
- 5 féle Euro 6d benzinmotor: PureTech 100 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális) váltóval, PureTech 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális) váltóval, PureTech 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval, PureTech 155 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval. és PureTech 155 EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval – utóbbi kizárólag az Európán kívüli piacokra,
- 2 féle Euro 6d dízelmotor: BlueHDi 110 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális) váltóval és BlueHDi 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval.