TRD optikai csomag a Lexus LC kabrióhoz

Nem lopják a napot a Toyota Racing Development részleg tervezői: alig, hogy megjelent a piacon a Lexus LC Convertible, máris bemutatták a vászontetős luxusautóhoz tervezett aerodinamikai és optikai kiegészítőket.

Nehéz helyzetben van az LC pozicionálásakor a Lexus. Legyen szó a klasszikus kupéról vagy a frissen bevezetett, vászontetős kabrió variánsról, szobor szépségű arányaival könnyed, kecses luxusautónak tűnik a modell. Ugyanakkor, ha beindul az eredetileg vérbeli sportmodellekhez fejlesztett, ötliteres V8-as szívómotor, és kifinomult futóművén mozgásba lendül a kétajtós típus, olyan menetdinamikával szórakoztat, amely méltó az LFA hagyatékához.

Aki ezt a kettősséget autója megjelenésében is szerette volna érvényre juttatni, nem volt egyszerű dolga. A Lexus gyári dizájnja ugyanis inkább az eleganciát hangsúlyozza, míg a független tuningműhelyek túlságosan is a sportosságra fókuszálnak. Az egyensúlyt most a Toyota Racing Development (TRD) teremtette meg: a cégcsoport optikai kiegészítőkre szakosodott részlege olyan aerodinamikai csomagot állított össze, amely a túlzásokon innen, de a visszafogottságon túl – egyszóval pontosan az optimális középvonalon – helyezi el a Lexus LC kabriót.

Az egyedi kötények, szoknyák és légterelők tagadhatatlanul látványosabbá teszik az autót, akár a karosszéria árnyalatára fényezve rendelik meg azokat, akár kontrasztos fekete kivitelben szerelik fel őket az autóra. Érdemes mégis csomagban megvásárolni és alkalmazni ezeket az elemeket, mert többek egyszerű dekorációnál.

Valós aerodinamikai hatású kiegészítőkről van ugyanis szó, amelyek nem csupán áramvonalasabbá és csendesebbé teszik az autót, hanem a fokozott menetstabilitáshoz is hozzájárulnak (a küszöbtoldatok például csökkentik az autó oldalszél-érzékenységét). Persze ennek ára van: az első lökhárító alsó peremére illesztett kötény mintegy 30 milliméterrel csökkenti az autó szabad hasmagasságát, így használata parkolásnál különös figyelmet igényel.

A csomag legizgalmasabb, egyszersmind legnagyobb kompromisszumot igénylő eleme a kabrió hátsó ülései fölé beépíthető (így az LC-t kétszemélyessé redukáló) dupla burkolat, amely amellett, hogy az egzotikus barchetták és spyderek világát idézi, a légörvényeket is hatékonyan mérsékli az utastérben. A készletet háromféle kovácsolt könnyűfém keréktárcsa teszi teljessé, azok pedig, akik nem ragaszkodnak a harmonikus megjelenéshez, a japán tuningkultúra legmélyebb bugyrait idéző hátsó szárnnyal is felszerelhetik az LC-t.

A TRD a japán piacra fejlesztette és ott is forgalmazza az optikai csomagot, azok exportmodellekre történő felszerelése esetén nem vállal garanciát a tökéletes illeszkedésre és aerodinamikai teljesítményre. Megfelelő igény esetén azonban idővel Európában is megjelenhetnek ezek a vadul elegáns áramvonalidomok.

Fotók: Toyota Racing Development