A császár új ruhája
Az extrém optikai tuningjairól hírhedt Wald International ezúttal a Toyota Century-t vette kezelésbe. A csomag visszafogottabb és ízlésesebb a szokásosnál, ám a nemes luxusautón ennyi éppen elég.
Ha van megtestesülése a japán konzervativizmusnak, az a Toyota Century: 53 év alatt mindössze három generációt ért meg, amelyeket ráadásul formatervük alapján bajosan különböztethetünk meg egymástól. A kifejezetten sofőrös limuzinnak tervezett autó a japán császári család hivatalos járműve, és már csak emiatt is a megkérdőjelezhetetlen hatalom erőfitogtatást nem igénylő jelképének tekintik.
Mindez nem gátolta meg a Wald International esztétáit abban, hogy a maguk képére formálják a hatalmas limuzint. Vagy talán mégis, hiszen a tőlük megszokott extravagáns munkákhoz képest kifejezetten szerényen néz ki a tuningolt Century.
Persze pont ez a minimalista hangvétel teszi ellenállhatatlanná az autót. A karosszéria felső részén selyemfényt kaptak a krómdíszítések, a küszöb és a lökhárítók aljának síkjában viszont folytonos nemesacél szegély húzódik, új arányokat teremtve az eleve letisztult, minden domborítást és törést nélkülöző autón. A vonalak egyszerűségét matt sötétszürke fóliázás hangsúlyozza ki. Az elmaradhatatlan csillogásról kiegészítő LED fények gondoskodnak; hátul diffúzor és a csomagtérfedélre illesztett szolid légterelő teremt minden logikának ellentmondó, sportos hangulatot.
A hangsúlyos kerékíveket időtlen rajzolatú, fekete vagy ezüstfestésű, masszív keréktárcsák töltik ki, de kérhetők öt vagy tíz duplaküllős darabok is, akár arany, piros vagy sárgaréz színben, 20-22 colos méretben. A Wald sem a belső térhez, sem az ötliteres V8-as motor köré épülő hibrid komponenshez nem nyúlt, és gyanítjuk, a futómű is a megszokott ultra komfortos rugózást kínálja – hiszen lehet bármilyen látványos, egy Century elsődleges küldetése mégiscsak a hátsó utasok kényelmének kiszolgálása.
Fotók: WALD International