Balogh Jani: „Végre versenyezhetünk”

Elérkezett a várva várt pillanat, július közepén elkezdődhet végre az idei rali bajnokság. A versenyzők és a nézők egyaránt várták már ezt a pillanatot, hogy végre felbőgjenek a motorok és mindenki kedvére csillapíthassa a benzingőz utáni éhségét. Sok változás történt a mezőny összetételében a tavalyi szezonzáró óta, sokan pilótát vagy navigátort váltottak és vannak, akik másik technikának szavaznak bizalmat a jobb eredmény reményében. Így történt ez a Balogh Jani és Holczer Dani párossal is, akik idén újra együtt versenyeznek, de mindezt egy legfrissebb fejlesztésű Ford Fiesta R5 MKII-vel teszik és szállnak be a pontgyűjtésbe.

Balogh Jani: „Az idei csapatunkat már bemutattuk a publikumnak a domaházai Rally3 futamon a licenczes kategóriában, így a nézőknek talán már nem lesz annyira új a látvány, amikor megjelenünk Salgótarjánban. Az a futam és még néhány tesztnap is a felkészülési programunk része volt, mert közel kellett kerülnünk az új versenyautóhoz. A hét közepén tartottuk az utolsó próbát olyan útfelületen ahol rendkívül kevés volt a tapadás és felhordásokkal tarkított kanyarokat kellett teljesíteni. Százalékos arányban jelentős a felkészültségünk, de nyilván a verseny folyamán elő fognak jönni olyan helyzetek, amikkel még nem találkoztunk, ezért próbáltunk egy olyan karakterisztikájú autót kialakítani a beállítások tekintetében, ami viszonylag könnyen tudja majd a váratlan helyzeteket is megoldani. Kerestük a komfortérzetet és a hozzá mérhető gyorsaságot, ezzel kapcsolatban az érzéseim pozitívak. Azt, hogy a verseny során milyen lesz a teljesítményünk több tényező is befolyásolhatja, -sok volt a kihagyás, a verseny körülményei- de a legfontosabb visszajelzést az elvégzett munkánkról a szakaszok időeredményei fogják megmutatni.”

A verseny szombaton rajtceremóniával vasárnap pedig az összes gyorsasági szakasszal bonyolódik. A sűrű program a pilóta elmondása szerint nem jelent extrém megterhelést, de a koncentráció fenntartása szintén nagy figyelmet igényel.

Balogh Jani: „Vezetni szeretném és versenyezni szeretnénk ezzel az autóval, amihez a technikai hátteret a Hadik Rallye Team 100%-ban biztosítja. Érzésre nagyon bíztatóak a jelek, a beállításokat a Hadik Andris elképzelései, és a mi tapasztalataink alapján készítettük el amit majd az első kör után látunk, hogy esetlegesen hova kell módosítani. Mi egy bajnokságra készülünk, meglátjuk ez az első futam mit mutat ezen a képzeletbéli pályán amit kitűztünk magunk elé. A rendelkezésre álló információk alapján egy szűk erdőgazdasági úton fogunk menni a leghosszabb pályán és ez ráadásul körjellegű gyorsasági lesz. Vérbeli rali a javából ami ránk vár! Az időjárás az előrejelzések alapján megkeverheti a lapokat. Ez a szakasz szárazon poros lehet, esőben pedig rendkívül csúszós, saras, itt egyszerre kell túlélni és gyorsan is menni, kíváncsian várjuk. A másik két pályáról sem szabad megfeledkezni nem elhanyagolhatóak azok sem. A nyitó kazári szakasznak komoly lélektani hatásai lehetnek a rövidsége ellenére is, a mátraszentimrei aránylag széles aszfaltcsíkon pedig lefelé rendkívül tempós és nyújtott kanyarok várnak ránk, így könnyen megviccelhet bennünket a már elfogyó és egyre inkább elmelegedő gumiabroncs. Várakozásokkal telin vagyunk az előttünk álló néhány órában és alig várjuk, hogy megkezdjük a 2020-as szezont Salgótarjánban! Várunk mindenkit szeretettel a pályák szélén és a szervizparkban, természetesen a szigorú egészségügyi előírások betartása mellett!”

Az eseményeket a Rallye Rádió élőben közvetíti

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/07/16/salgotarjanbol-indul-az-idei-rali-szezon/