911 Turbo

A Porsche 911 Turbo immár 45 éve a tökéletes, hétköznapokban is használható nagyteljesítményű sportautó megtestesítője.

A 911 Turbo S piaci bevezetését követően most bemutatkozik az új generációs 911 Turbo Coupé és Cabriolet is – még erősebb, még gyorsabb és még jobban személyre szabható formában. Az elődnél 40 lóerővel erősebb, összesen 580 lóerős motorjának köszönhetően mindkét modellvariáns a három másodperces határon innen, egészen pontosan 2,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet – 0,2 másodperccel gyorsabban, mint korábban. 750 Nm-es maximális nyomatékuk (plusz 40 Nm) már overboost megkötés nélkül elérhető, amely még spontánabbá és meggyőzőbbé teszi az erőteljes sprinteket.

Az új 911 Turbo modellek gyorsulása, teljesítménye és nyomatéka is eléri az előző generációs 911 Turbo S modellek szintjét. Az erőátvitelről a nyolcfokozatú PDK váltómű gondoskodik Turbo-specifikus beállítással, a végsebesség pedig továbbra is 320 km/h. A Sports és Lightweight Design csomagok, a sportfutómű és a sport kipufogórendszer elsőként elérhető a 911 Turbo modellekhez. Ennek eredményeképpen az ügyfelek még inkább saját ízlésüknek megfelelően állíthatják össze nagyteljesítményű sportautójukat.
Az új sportautó-család neves elődök útját járja, hiszen a 911 Turbo elnevezés már 1975 óta a luxus és a kimagasló teljesítmény szinonimája. Minden egyes generáció méltán vált a nagyteljesítményű sportautók mércéjévé. A 911 Turbo a sportosságot a hétköznapi használhatósággal, az érzelmes dinamizmust a megbízhatósággal, a lenyűgöző teljesítményt a hatékonysággal egyesíti.

A 2+2 üléses modell legújabb generációja már több mint kétszer erősebb az eredeti Turbo modellnél, amelyet egy háromliteres, egyturbós, 260 lóerős boxerhatos erőforrás hajtott. Miközben a 911 Turbo gyorsabb, nagyobb és kényelmesebb lett az évek során, megőrizte alapvető karakterisztikáját.


Az új 911 Turbo 3.745 cm3-es hathengeres boxermotorja immár 580 lóerős teljesítménnyel áll rajthoz és szimmetrikus változó geometriájú turbófeltöltőkkel, valamint elektronikusan vezérelt bypass szelepekkel rendelkezik. Átdolgozott töltőlevegő-hűtőrendszere és kifinomult piezo befecskendezése még jobb reakcióidőket, még nagyobb teljesítményt, bőségesebb nyomatékot és pörgős karaktert biztosít. A karosszéria szélesebb lett. Az első tengely még precízebben kormányozható a 42 mm-rel szélesebb nyomtávnak és az új, 20 colos, 255/35-ös abroncsoknak köszönhetően.

A PTM aktív összkerékhajtás-vezérlés még több erőt közvetíthet előre, miközben az aktívan kormányozott hátsó tengely tapadását is növelték a mérnökök a 10 mm-rel nagyobb nyomtávnak és a 21 colos kerekekre húzott 315/30-as abroncsoknak köszönhetően. Az átalakított fékrendszer még erősebb és szériában vörös színre fényezett féknyergeket visel. Az acél féktárcsák elöl 408 mm átmérőjűek (ez 28 mm-rel több, mint korábban), és 36 mm vastagok (2 mm-es plusz). A hátsó tengelyen 30 mm vastag és 380 mm átmérőjű tárcsákat találunk.

Az opcionális sport kipufogórendszer először érhető el a 911 Turbo történelmében. A két eltérő futóművariáns szintén új: miközben a széria PASM hangolása nagyobb tartományt fed le a sportosság és a kényelem között, a jóval feszesebb, elektronikusan szabályozott, 10 mm-es ültetéssel rendelkező sportfutómű maximálisan kihasználja az új 911 Turbo fokozott agilitását. Beállítása fokozza a jármű dinamikáját és még stabilabb viselkedést biztosít nagysebességű vezetésnél, például versenypályán. Az opcionális PDCC hidraulikus aktív dőlésstabilizálás és a PCCB kerámia fékrendszer elöl tízdugattyús fix féknyergekkel még tovább fokozza az új modell menetdinamikáját.


Az új 911 Turbo formaterve még izmosabb lett. A karosszéria szélessége 45 mm-rel 1840 mm-re növekedett elöl, miközben az első fedél múltidéző vonalvezetése a modell sportos karakterét hangsúlyozza. A PDLS Plus rendszerrel felszerelt LED-es fényszórók szintén az alapfelszereltség részei. 

A hátsó tengelyen a karosszéria immár pontosan 1,9 méter széles (20 mm plusz). Az új 911 Turbo továbbfejlesztett adaptív aerodinamikai rendszere elektronikusan vezérelt hűtőráccsal rendelkezik elöl a nagyobb aktív légterelő-ajak és a jóval nagyobb, adaptív hátsó légterelő mellett. A 911 Turbo jellegzetes oldalsó légbeömlői hűtés helyett az égéshez szükséges levegő szállításáról gondoskodnak, miközben a hűtők közvetlenül a hátsó légáramlásból merítenek levegőt. Hátul a LED-es fényív, valamint a motorháztető ezüst betétekkel ellátott új hűtőrácsa teszi igazán különlegessé a modell megjelenését.

A Turbo látványvilágát és teljesítményét tovább fokozza az opcionális Lightweight Design és Sports csomag. A Lightweight Design csomag a Coupé esetében 30 kilogrammal csökkenti a jármű tömegét. Ezt többek között a könnyű teljes kagylóülések, a hátsó ülések elhagyása és a hangszigetelés csökkentése teszi lehetővé, amely egyben azt is jelenti, hogy a vezető még közvetlenebb módon élvezheti a motor hangját. A Sports csomag a 911 Turbo Sport Design csomagot tartalmazza, valamint fekete és karbon részleteket ad, nem beszélve az Exclusive Design hátsó lámpákról.

A 911 Carrera modellek modern belső tere visszaköszön a Turbo modelleken is, magában foglalva a Porsche Advanced Cockpit és a Direct Touch Control megoldásokat. A PCM központi kijelzője immár 10,9 colos, új elrendezése pedig gyors és könnyű működtetést tesz lehetővé. A bőséges alapfelszereltség tartalmazza az elektromosan 14-irányban állítható sportüléseket, a Sport Chrono csomagot, a GT sport többfunkciós kormánykereket váltófülekkel és üzemmódválasztóval, valamint az erőteljes BOSE® Surround audiorendszert. Számos további felszereltség elérhető a személyre szabási lehetőségek szinte korlátlan palettája mellett, így például a Porsche InnoDrive adaptív tempomattal, a sávtartó rendszer táblafelismerővel, az éjjellátó berendezés, a 360 fokos kamerarendszer és a Burmester® High-End Surround audiorendszer.

Az új modellek július 16-tól rendelhetők. Németországban a 911 Turbo Coupé ára bruttó 180.811 eurótól indul, a 911 Turbo Cabriolet pedig 194.035 eurótól elérhető.