Ilyen lesz az első elektromos Cupra

Három éve döntött úgy a SEAT, hogy az eredetileg bizonyos modellek sportváltozataként indult Cupra legyen külön márka. Legyen egy olyan márkanév, amihez egyaránt kapcsolódik az egyediség, a kifinomultság és a teljesítmény.

Ezután bemutatkozott a Cupra Ateca 300 lóerővel, majd idén a 310 lóerős Formentor, ami az első önállóan fejlesztett Cupra-modell, vagyis nem egy SEAT alapjaira épül. A Formentor nem olyan magas, mint egy átlagos SUV, mindössze 151 centiméter, amihez 445 centis hosszúság és 184 centiméteres szélesség járul.

Sportos vonalai ellenére a karosszéria figyelemre méltó teret és fejmagasságot biztosít az összes utas számára, ami a 2,68 méteres tengelytávval kombinálva a hátsó utasok számára is jelentős teret, valamint 450 literes csomagtartó kapacitást kínál.

A Formentor kétliteres TSI motorja 310 lóerős, míg a másik változat, a plug-in hibrid kivitel csúcsteljesítménye 245 lóerő. Ez utóbbi 1,4 literes TSI benzinmotorja 150 lóerős, míg a villanymotor 115 lóerőt biztosít. Mindamellett a 13 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorcsomag révén a plug-in Formentor pusztán elektromos hajtással 50 kilométer megtételére képes.

Most pedig készülőben van az első olyan Cupra, amelyet kifejezetten elektromos autónak terveztek. Az el-Born csak jövőre lesz kapható, ezért az izgalmas fotókhoz meglehetősen kevés műszaki adatot társított a gyártó. Az biztos, hogy a tömör rali-autós karosszériához illő menettulajdonságokkal érkezik a piacra a kocsi, hiszen a Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport – dinamikus futómű-vezérlő sport) funkció automatikusan alkalmazkodik bármilyen körülményhez, és kiemelkedő vezetési dinamikát biztosít.

Ami a számokat illeti, a prototípus 2,9 másodperc alatt éri el az 50 kilométeres sebességet, és 77 kWh teljesítményű akkumulátorának köszönhetően egyetlen töltéssel 500 kilométert is megtehet. Gyors töltési képességének köszönhetően a Cupra el-Born mindössze 30 perc alatt képes 260 kilométer megtételéhez elegendő energiát felvenni.