Ezért lehet áramvonalbajnok az Octavia
A negyedik generációs Škoda Octavia-család tervezői joggal büszke arra, hogy a szedán légellenállási együtthatója csupán 0,24, a kombié pedig 0,26. Ezek az értékek hozzájárulnak a kisebb üzemanyag fogyasztáshoz, valamint a mérsékelt károsanyag kibocsátáshoz.
Az új Octavia generáció kiemelkedő aerodinamikus tulajdonságait sok éves fejlesztés és finomhangolás eredményezte, és intenzív együttműködés az aerodinamikai csapat és sok más műszaki fejlesztési terület között. Mert nemcsak az a fontos, hogy miként szakad le a légörvény a karosszéria végén, hanem az is, hogy az autó alja mennyire akadályozza a levegő áramlását, és ugyanez vonatkozik a kerekek körül áramló levegő útjára is.
Az autó aerodinamikai tulajdonságait ugyanis jelentősen befolyásolja mindaz, ami a ruha – vagyis a karosszéria – alatt húzódik meg, ezért ugyancsak nagyon fontos feladat a teljesen felszerelt motortér áramlási tulajdonságainak tesztelése is.
Az első lépés minden esetben az 1:1 méretarányú modell elkészítése és a levegő áramlásának optimalizálása a kocsi karosszériáján. Ezt a modellt már régen nem agyagból, hanem különleges habból készítik, így könnyű végrehajtani a finom szabásmunkát a ruhán.
A levegő viselkedése a kocsi végénél részben az elülső rész kialakításától is függ. Másrészt a kis légellenállás elérése a kombi esetében sokkal nagyobb a feladat, mint az eredendően áramvonalas ferdehátú szedán esetében. Mindenesetre a kombi ötödik ajtajára tervezett nagyméretű spoiler nagyban hozzájárult a kiváló légellenállási értékhez.
Az aerodinamikai csapat munkája azzal zárul, hogy a prototípus különféle kiviteleit is aprólékosan tesztelik a Volkswagen vagy az Audi, illetve a stuttgarti egyetemi szélcsatornában.