Széndioxid-kibocsátás a beszállítói hálózatban – a növekedés helyett jelentős mértékű csökkenés

Az elektromos mobilitás térnyerésével párhuzamosan az autógyártóknak széles körben kell egyre nagyobb figyelmet szentelniük a széndioxid-kibocsátás csökkentésének, így például megtalálni a nagyfeszültségű akkumulátorok legkevésbé energiaigényes tömegtermelési megoldását. Az ehhez hasonló, korrigáló intézkedések nélkül ugyanis – az egyre több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell forgalomba helyezésével – 2030-ra a BMW Group egy darab új autóra vetített károsanyag-kibocsátási értéke több mint egyharmadával növekedne.

A vállalatcsoport azonban nem csupán elkerülni szeretné e növekedést, de az egy darab új autóra vetített 2019-es emissziós érték 20 százalékkal csökkentését is megcélozza. Az egyik járható út ez irányba az, ha a BMW Group a beszállítói hálózat tagjaival megkötött szerződések meghatározó elemévé emeli a partner vállalkozások működési emisszióját. A bajor prémiumgyártó az iparágon belül már a tekintetben is úttörőnek számít, hogy világszerte mintegy tizenkétezer tagú beszállítói hálózatát tekintve konkrét károsanyag-kibocsátási normákat határozott meg, a nyersanyag-beszállítóktól kezdve, a kiegészítő alkatrész-ellátókon át, egészen a tömegtermelési folyamatok során használt felszerelések és eszközök beszállítóiig. A BMW Group évente több mint 60 milliárd euró értékben vásárol beszállítóitól, a beszerzések mintegy kétharmada pedig közvetlenül a sorozatgyártáshoz szükséges.

„A levegőbe kerülő szén-dioxid mértékét beszállítói hálózatunk tekintetében is csökkentenünk kell, ehhez azonban követendő példaként kell elöl járnunk. Beszállítói hálózatunk tagjai nagymértékben támaszkodnak arra, amit mondunk, így egyfajta fenntarthatósági iránymutatóként is működünk” – mondta Oliver Zipse. „Célunk, hogy az iparág leginkább fenntartható beszállítói hálózatát üzemeltessük” – tette hozzá. A BMW Group ezért nem csupán legnagyobb beszállító partnereire, hanem teljes értéklánca összes elemére koncentrál.

A BMW Group a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjában használt akkumulátorcellák előállítására vonatkozóan már korábban aláírta azokat a beszállítói szerződéseket, amelyek garantálják, hogy ezen energiatároló egységeket kizárólag zöldenergia hasznosításával gyártják le. Az elkövetkező tíz évben ez hozzávetőlegesen tízmillió tonnányi károsanyag-kibocsátást előz meg. Ez körülbelül annyi, mint amennyi szén-dioxidot egy Münchenhez hasonló, milliós lakosú nagyváros egy teljes évben kibocsát. A BMW Group a gyártási hálózat egyre szélesebb körében tér át a zöldenergia hasznosítására, az elkövetkező években pedig ezt a hozzáállást alkatrész-ellátó és nyersanyag-beszállító hálózatára is kiterjeszti. A bajor prémiumgyártó célja, hogy partnerei hozzá hasonló intenzitással és hatékonysággal szálljanak szembe a klímaváltozással.