Gazdájához érkezett a kétmillió dollárért elárverezett Lexus LC500 kabrió
Mindössze három percig tartott annak a Lexus LC500 kabriónak a licitje, amely a Barrett-Jackson aukciós ház árverésén talált gazdára. Az autót a közelmúltban szállították le a legmagasabb licitet adó ügyfélnek.
Nem kevesebb, mint kétmillió dollárt (mai árfolyamon mintegy 588 millió forintot) fizetett első tulajdonosa azért a különleges LC500 kabrióért, amelyet az arizonai Barrett-Jackson aukciós ház árverésén vásárolt meg.
Ám ahogy ilyenkor lenni szokott van egy-két csavar a történetben. A vételár teljes egésze jótékony célokat szolgál, hiszen a Lexus-szal egyetértésben a kétmillió dollárt két közhasznú alapítvány között osztják fel.
Az egyik a Boys & Girls Clubs of America, amely napjaink egyik legégetőbb problémájára keres gyógyírt. A fiatalok életminőségét és esélyegyenlőségét javítani hivatott szervezet hat fő területen igyekszik tevékenykedni: sport és szabadidő, oktatás, művészetek egészség és wellness, valamint karrierfejlesztés és az egyéniség fejlesztése.
A másik támogatott alapítvány a Bob Woodruff Foundation. Ez a közhasznú szervezet az amerikai veteránokat és családjukat segíti programjain keresztül abban, hogy felépüljenek testi és mentális betegségükből, illetve sikerrel illeszkedjenek vissza a társadalomba.
Az LC500 kabrióra a legmagasabb licitet a Colorado államban, Lakewood-ban működő Lexus Stevinson kereskedés tulajdonosa, Kent Stevinson tette.
Stevinson úr kapcsolata az LC500-assal azonban nemcsak az aukciós teremben kezdődött. Lexus-kereskedőként már láthatta a modellt prototípus állapotában, illetve természetesen ott volt a modell amerikai bemutatóján, a Los Angeles-i Autókiállításon is.
Ám a Lexus új kabriója nemcsak azért kap megérdemelt helyet kollekciójában, mert az érte folyó licit jótékony célokat szolgált, hanem azért is, mert maga az autó is különleges.
Alapja az Inspiration series, amely megkapta a Lexus különleges, Structural Blue elnevezésű fényezését. Ennek az árnyalatnak az érdekessége az, hogy a fémtestre felszórt festék egyetlen kék pigmentet sem tartalmaz, ám a ráeső fényt úgy töri meg, hogy utánozhatatlan kék árnyalatot tükrözzön. Szintén az Inspiration series sajátossága a fehér színű fél-anilin bőrrel bevont ülések, valamit a Liquid Platinum fantázianevű utastéri dekorelemek, továbbá az egyedi kék féknyergek.
Európában egyébként szintén van egy különleges sorozata az LC500 kabriónak (Structural Blue fényezés, fehér bőr), ám az öreg kontinensen – a közelmúltban bemutatott – Regatta néven fut a modell.
Ezeken felül az elárverezett autó különlegességét maga az alvázszám garantálja: mivel ez volt az első LC500 kabrió, amely legördült a gyártósorról, a VIN (járműazonosító szám) 100001.
“Különleges élmény volt közelről megtekinteni az autót nyolc hónappal azt követően, hogy láttam a prototípusát,” mondta a büszke tulajdonos. Az egyedi autó mellett természetesen a jótékonykodás is fontos szerepet játszott abban, hogy a Lexus kereskedés tulajdonosa licitált a kabrióra.
“A Bob Woodruff Foundation nagyon sokat tesz a veteránokért és családjaikért, ez pedig nagyon fontos küldetés a számomra. A Boys and Girls Clubs of America története és tevékenysége szintén meggyőzött arról, hogy érdemesek a támogatásra”, tette hozzá Stevinson. A Lexus tehát az autót ajánlotta fel jótékony célra, a Barrett-Jackson aukciós ház pedig lemondott minden jutalékáról és díjazásáról, így a teljes összeg jótékony célra fordítható.
A Stevinson úr által megvásárolt autó nemcsak az első volt a gyártósoron, de az Egyesült Államokba is ez az LC500 kabrió érkezett meg elsőként, és sok más különlegességet tartalmaz még: Tadao Mori, a modell vezető formatervezőjének bekeretezett vázlata az LC500 kabrióról szintén jár a kocsi mellé, az ötliteres V8-as szívómotor borítását pedig szignálta a Lexus International elnöke, Koji Sato és az LC500 főmérnöke, Yasushi Muto is.
Fotók: Lexus USA