Négy győzelmet szerzett az Audi RS 3 LMS
Míg öt egymást követő naptári hét alatt a GT3 sportautók mezőnyében versenyző Audi R8 LMS 17 győzelmet ünnepelhetett világszerte, az Audi RS 3 LMS is nagyszerű eredménnyel zárta augusztus harmadik hétvégéjét. Az Audi Sport ügyfélsport programjának belépő szintű túraautója négy győzelem mellett összesen kilenc dobogós helyezésnek örülhetett.
Audi RS 3 LMS (TCR)
Két győzelem Észtországban: az Audi RS 3 LMS most először vett részt a balti államokban rendezett versenyen. Az LV Racing csapata három trófeával gazdagodott a Balti-tengernél rendezett Pärnu Summer Race megbízhatósági és sprint futamain. A privát csapat szombaton sikeresen teljesítette a hatórás futamot. Az észt Martin Rump, akit az Audi Sport R8 LMS Cup és a GT World Challenge Asia versenygyőzteseként ismerhetünk, az Audi R S3 LMS volánja mögött megszerezte a TCR kategória első rajthelyét. A verseny feléig az Audi csapata komoly csatát vívott a Noker Racing Team alakulatával, amely ezután kiállt a versenyből. 250 kör után Martin Rump és csapattársai, a finn Antti Rantala és a litván Konstantīns Calko négy kör előnnyel nyerték a TCR kategóriát. Ezzel együtt a csapat összesítésben a negyedik helyen végzett a BEC6H bajnokság nyitányán, néhány GT sportautót is maga mögé utasítva. Vasárnap két sprintverseny szerepelt a programban a Pärnu kikötővárosától északra található Auto24Ring pályáján. Ekkor Ģirts Krūzmanis vezette az Audi RS3 LMS versenyautót az LV Racing színeiben. A litván versenyző az első versenyen a második helyen végzett a TCR kategóriában, míg a második futamot 15 másodperces előnnyel nyerte.
A győzelmi sorozatot Zachary Vanier folytatta Kanadában. A mindössze 17 éves fiatal versenyző már nyert egy futamot a Kanadai Túraautó Bajnokság nyitányán július végén, a TCR kategória második versenyhétvégéjén pedig mindkét futamon első helyen ért célba. A Toronto és Montreal között félúton található Shannonville Motorsport Parkban Vanier az első versenyen fölényes, 32 másodperces győzelmet aratott Audi RS 3 LMS versenyautójával. Őt három olyan privát versenyző követte – Marco Cirone a Mark Motors Racing, Ron Tomlinson a TWOth Autosport és Damon Sharpe a Blanchet Motorsport színeiben – akik a nyolc TCR versenyző között szintén az Audi RS 3 LMS erejére építettek. A Pfaff Motorsports csapata a második, 40 perces verseny során is verhetetlennek bizonyult. Vanier ismét első lett, ezúttal 22 másodperces előnnyel végzett a második Cirone előtt. A három versenyből álló Kanadai Túraautó Bajnokság második megmérettetése után Vanier vezeti a bajnokságot 497 ponttal, a második helyen pedig Cirone áll 479 ponttal. Az utolsó és egyben a bajnoki címet is eldöntő versenyre két hét múlva kerül sor a Calabogie versenypályán.
Második hely a skandináv szezonnyitón: a tavalyi bajnokcsapat Brink Motorsport második helyen végzett a TCR Scandinavia 2020 első fordulójában. Tobias Brink az Audi RS 3 LMS volánja mögött megszerezte a legjobb rajtpozíciót a második időmérőn a Gelleråsen versenypályán és eközben új pályacsúcsot is futott. A három sprint versenyből az elsőn 17 kör után a második helyen zárt. Az előtte végző Rob Huffot egy, a Brinkkel vívott küzdelem során elkövetett szabálytalan előzésért megbüntették, így a negyedik helyre esett vissza. Brink ezután vezetett a második versenyen, de rajthiba miatt 20 másodperces büntetést kapott, amellyel a kilencedik pozícióig csúszott vissza.
Audi R8 LMS GT3
Két további dobogós helyezés Németországban: egy üldözéses verseny során sikerült a tavalyi bajnokoknak és az Audi Sport pilótáinak, a Kelvin van der Linde/Patric Niederhauser párosnak a szezon első dobogós helyezését begyűjteniük az ADAC GT Masters második hétvégéjén. A svájci Niederhauser kezdte a versenyt a Nürburgringen és a verseny felénél, a nyolcadik helyen autózva adta át az Audi R8 LMS volánját társának. Ezután van der Linde komoly üldözésbe kezdett és az utolsó körben sikerült dobogós helyig előre küzdenie magát. A második versenyen a dél-afrikai a rajtrács első helyéről indulhatott, elnyerve az első alkalommal kiosztott Pirelli Pole Position Díjat. A leggyorsabb versenykör ellenére van der Linde és Niederhauser párosának egy áthajtásos büntetés miatt meg kellett elégednie a tizedik hellyel. Azonban egy másik Audi Sport pilóta, Dries Vanthoor ott állhatott a dobogón. A belga versenyző és társa, Charles Weerts a második helyről indult és másodikként is ért célba. Weerts így a Pirelli Junior értékelésben az első helyet szerezte meg. A Pirelli Trophy díj – amelyben a profi versenyzők nem vesznek részt – mindkét körben az Audi privát versenyzőihez került. Szombaton a Team ISR színeiben versenyző Filip Salaquarda nyerte a díjat, vasárnap pedig a WRT pilóta Rolf Ineichené lett az elsimerés. Az értékelésben legtöbb pontot szerzett pilóta Elia Erhart volt a Team EFP Car Collection by Tece csapatától, aki szintén privát Audi versenyzőként állt rajthoz. Az Eifel-hegységben nyolc csapat színeiben összesen 15 Audi R8 LMS versenyautó szállt versenybe, így minden eddiginél több négykarikás GT3 sportautó vett részt a sorozat küzdelmeiben.