A 2021-es Honda CBR500R
A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 2019-ben átfogó modellfrissítésnek alávetett „zsebrakétáját” agresszív megjelenésű, aerodinamikailag hatékony idomzat öleli körbe. Kimagasló teljesítménye ellenére roppant környezetbarát, erőforrásának károsanyag-kibocsátása immáron az Euro 5-ös előírásoknak is megfelel.
Bevezetés
A teljes idomzatba öltöztetett CBR500R 2013-ban, a meztelen CB500F és a CB500X kalandmotor társaságában jelent meg a piacon. Ez a soros, kéthengeres erőforrással hajtott modell a középsúlyú trió legsportosabb tagja, tervezésénél egyértelműen az élményfaktorra fókuszáltak a Honda szakemberei.
Különleges adottságainak köszönhetően remek választás lehet azoknak, akik kisebb motorról váltanának nagyobbra, a – hétköznapi használatra és hétvégi csavargásokra egyaránt tökéletes – CBR500R ugyanis egyszerre fürge és barátságos, nem mellesleg hihetetlenül alacsony üzemeltetési költségek jellemzik. Tapasztalt, nagyobb gép helyett kisebb, könnyedebb típust kereső pilóták szintén társra lelhetnek a Honda sportos ötszázasában, hiszen a motorozás élvezetének kvintesszenciáját nyújtja.
2016-ban a CBR500R élesebb vonalakat, LED világítást és kifinomultabb első futóművet kapott, a 2019-es modellévet pedig teljesen új, agresszívabb köntösben, módosított üléspozícióval kezdi meg a típus, még jobban kidomborítva atlétikus oldalát. Mindemellett motorja erősebb lett az alsó fordulatszám-tartományban, és szolgálatkészen, hátborzongató kipufogóhang kíséretében pörög fel egészen a piros tartományig. Mondhatni, ellenállhatatlan.
Áttekintés
A modern idomzatba bújtatott CBR500R karcsú, izmos motor benyomását kelti, amelynek formavilágát egymásnak kontrasztot állító szögek és formák határozzák meg. Fejlett aerodinamikai kialakítása igazán gyors, agresszív motorozást is lehetővé tesz, és természetesen az ergonómiához is nagyban hozzájárul. A kormánycsutkák az optimalizált felső villahíd aljához kapcsolódnak, az üléspozíció pedig jobban előredöntött, mint testvéreinél.
Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 47,6 LE-s CBR500R motorját tavaly tették még hatékonyabbá a Honda mérnökei. Megújult a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel ellátott tengelykapcsoló, jellegzetesebb lett a kipufogórendszer hangja és átdolgozták a szívó- és a kipufogóoldalt, valamint a vezérlést, így 4%-kal nagyobb teljesítmény és nyomaték jelentkezik a 3000 és 7000 f./perc közötti fordulatszám-tartományban.
Nagy előrelépést jelentett a váltófokozatokat is megjelenítő, váltások esedékességére figyelmeztető, folyadékkristályos műszeregység és a – kifinomult, modern koncepcióhoz méltóan – minden elemében LED világítás.