A kategória legteljesebb körű aktív biztonsági és vezetőtámogató csomagja a vadonatúj Tucsonban
A vadonatúj Tucson a kategória legkiválóbb fejlett vezetőtámogató rendszereit, valamint számos innovatív funkciót felvonultató aktív biztonsági csomagját kínálja, így utasai minden eddiginél nagyobb biztonságban érezhetik magukat.
A vadonatúj Tucson hétlégzsákos rendszerének újdonsága az első üléssori központi légzsák, amelyhez hasonlóval eddig nem találkozhattunk a szegmensben. Ez megakadályozza, hogy a vezető balesetben összeütközzön első utasával, ami nagy mértékben csökkenti a súlyos sérülések kockázatát. Amikor frontális vagy oldalirányú ütközés esetén a szenzorok működésbe hozzák a légzsákokat, az ismételt ütközést megelőző fékrendszer azonnal vészfékezéssel igyekszik megelőzni a másodlagos (ismételt) ütközést.
A vadonatúj Tucson elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA) rendszere hangjelzéssel figyelmeztet, ha ütközésveszély áll fenn az elöl haladó autókkal, kerékpárosokkal vagy gyalogosokkal. Amennyiben a vezető nem reagál a riasztásra, és nem fékez időben, a rendszer a fékeket automatikusan működésbe hozva megpróbálja elkerülni az ütközést. A Hyundai Tucson most először kanyarodás funkcióval egészíti ki az FCA rendszert, így az az eddiginél is hatékonyabb védelmet nyújt útkereszteződésben. Amennyiben a vezető balra nagy ívben kanyarodik a kereszteződésben, a rendszer észleli a szemből közeledő járműveket, és ha ütközés veszélye fenyeget, automatikusan lefékezi a járművet.
A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A kijelölt sávot az előre tekintő kamera segítségével észlelő LFA rendszer automatikus kormánymozdulatokkal segít fenntartani a jármű pozícióját a sávban. A technológia együttműködik azzal a sávelhagyást gátló rendszerrel (LKA), amely megakadályozza a sáv véletlen elhagyását, illetve mostantól a felfestések mellett az út szélét is képes észlelni.
A vezető éberség-felügyeleti riasztórendszer olyan vezetőtámogató funkció, amely a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha fáradt a vezető, és ezáltal megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzéssel (LVDA) összhangban működik. Az LDVA rendszer tájékoztatja a vezetőt, ha az előtte várakozó gépkocsi újra elindul. A funkció hasznos például közlekedési lámpánál, ha a vezető nem veszi észre, hogy megindult a forgalom.
A kompakt szabadidőjárművek szegmensében első ízben elérhető autópálya menettámogató funkció biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az autópályán való közlekedést. A HDA szabályozza a jármű sebességét és az előtte haladó gépkocsik mögötti követési távolságát, valamint az aktuális forgalmi sáv határain belül tartja a járművet. A kormánykeréken elhelyezett gomb segítségével egyetlen mozdulattal aktiválható a HDA rendszer.
A HDA az LFA rendszerrel, valamint a Navigációs alapú intelligens, ívmenetben is működő távolságtartó automatával (NSCC) összehangoltan működik. A funkció lehetővé teszi a vadonatúj Tucson pilótájának, hogy az SCC funkción keresztül meghatározza a kívánt menetsebességet, míg az NSCC-C a helyi útinformációkat felhasználva automatikusan a közelgő kanyarhoz igazítja a jármű sebességét. A kanyar előtt csökkenti a sebességet, majd abból kijőve visszatér az eredetileg beállított tempóra.
Szintén új szolgáltatás az Intelligens sebességkorlátozás (ISLA). Amellett, hogy megjeleníti az aktuális sebességkorlátozást az AVN kijelzőn, az ISLA automatikusan úgy módosítja a vadonatúj Tucson sebességét, hogy az ne lépje túl az engedélyezett maximumot.
A még megnyugtatóbb közlekedés érdekében a vadonatúj Tucson egy sor funkció segítségével javítja a látási viszonyokat. Holttéri ütközés-elkerülő támogatás (BCA). A rendszer a kerekeket külön-külön fékezve, valamint a vezetőt fény- és hangjelzéssel figyelmeztetve segít sávváltás során elkerülni a koccanást. A funkció a jármű előre tekintő kamerája, illetve hátsó sarokradarjai segítségével határozza mega Tucson mellett vagy annak holtterében haladó egyéb járművek helyzetét és viszonylagos sebességét. A BCA hátrameneti keresztirányú ütközést elkerülő támogatás funkcióval (RCCA) is rendelkezik. Tolatás közben az RCCA figyelmezteti a vezetőt, ha mögötte keresztben jármű közeledik. A rendszer szükség esetén a fékeket működtetve segít elkerülni az ütközést.
A szegmensben egyedülálló szolgáltatás a holttérfigyelő kamera. Amikor a vezető sávváltásra készülve működésbe hozza az irányjelzőt, a 10.25 colos Supervision műszeregység két fő műszere közül az egyikben megjelenik a megfelelő oldali holttér képe. Ez kiegészíti a külső visszapillantó tükrökben megjelenő képes, valamint extra segítséget jelent sötétben vagy esős időben.
A vadonatúj Tucson szolgáltatásai között megtalálható a panoráma kamera (SVM), amely 360 fokos, háromdimenziós képen jeleníti meg a gépkocsi környezetét, méghozzá több nézőpontból. A vezető nagyíthatja, illetve kicsinyítheti az elülső, hátsó, illetve bal és jobb oldali képet; ugyanakkor az SVM madártávlati panoráma felvételt is tud biztosítani, amivel könnyebben észlelhetők az esetleges akadályok.
Az SVM funkciót a vadonatúj Tucson hibrid kiviteléhez rendelhető új automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszerrel (RSPA) is összehangolták. Az RSPA segítségével a vezető parkolás, illetve a parkolóhelyről való kiállás közben automatikusan előre és hátra mozgathatja a gépkocsit, akár a távolból is. A szolgáltatás az intelligens kulcsról aktiválható és szabályozható. A jármű ultrahangos érzékelő segítségével azonosítja az akadályokat, és ütközés veszélye esetén vészfékezést hajt végre.
Automatikus üzemmódban a HBA adaptív távolsági világítás funkció éjjel észleli a szemből érkező, illetve előttünk, velünk azonos irányban haladó gépkocsikat, és szükség esetén tompított világításra vált át, ezzel megelőzve mások elvakítását. Amikor a rendszer már nem észlel járművet, automatikusan visszakapcsolja a távolsági világítást, ezzel optimalizálva a látási viszonyokat.
A vadonatúj Tucsont számos egyéb előremutató, innovatív funkció teszi megnyugtató és megbízható, családbarát autóvá. Az új hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) rendszer mozgásérzékelő segítségével felügyeli a hátsó üléseket. Megálláskor hang- és fényjelzés figyelmezteti a vezetőt, hogy mielőtt magára hagyják a gépkocsit, ellenőrizzék a hátsó ülés foglaltságát, nehogy bent maradjon egy utas. A hátsó utas alvó üzemmód (RPSM) lehalkítja a hátsó hangszórókat, így a második üléssoron hosszú utazások alkalmával csendben pihenhetnek az utasok. Az új biztonságos kiszállás figyelmeztető (SEW) funkció riasztást ad, ha jármű közeledik, miközben ők kiszállnának az autóból. A Hyundai Tucson az első olyan nem prémium kategóriás kompakt szabadidőjármű, amely ezt a funkciót kínálja.
Elérhető Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók:
- Elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA autóval, gyalogossal és kerékpárossal) [ÚJ: kanyarodás kereszteződésben]
- Elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LVDA) [ÚJ]
- Autópálya menettámogató funkció (HDA) 1.5 [ÚJ]
- Navigációs alapú intelligens, ívmenetben is működő távolságtartó automata (NSSC-C) [ÚJ: navigációs adatok használata]
- Intelligens sebességkorlátozás (ISLA) [ÚJ]
- Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
- Holttéri ütközés-elkerülő támogatás (BCA) [ÚJ]
- Biztonságos kiszállás figyelmeztető rendszer (SEW) [ÚJ]
- Automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) [ÚJ: csak HEV/PHEV]
- Panoráma kamerarendszer (SVM) [továbbfejlesztett]
- Holttérfigyelő kamera (BVM) [ÚJ]
- Hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) [ÚJ]
- Sávkövető segédlet (LFA) [ÚJ]
- Sávelhagyást gátló rendszer (LKA) [továbbfejlesztett]
- Vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW)
- Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
- Hátrameneti ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) [ÚJ]
- Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)
A felszabadult utazási élményhez a minden Hyundaira, így a vadonatúj Tucsonra is vonatkozó, piacvezető ötéves, kilométer-korlátozás nélküli újautó-garancia is hozzájárul.
Fotók, videók: