Összkerékhajtás és Terrain Modes terepüzemmód-választó teszi hamisítatlan szabadidőjárművé a vadonatúj Tucsont

A vadonatúj Tucson hamisítatlan terepalkalmasságú, összkerékhajtású szabadidőjármű, köszönhetően annak az új Terrain Mode terepüzemmód-választó rendszernek, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését. Az automata sebességváltóval szerelt hibrid modellváltozatokon elérhető funkció a Hyundai egyedi HTRAC összkerék-hajtási technológiáját alkalmazza, amely a kerekek tapadásától és a jármű sebességétől függően dinamikus vezethetőséget és jobb nyomatékátadást biztosít. A különböző üzemmódok mellett a vadonatúj Tucson három további terepüzemmóddal (sár, homok és hó) biztosít optimális menetteljesítményeket és HTRAC beállításokat, ezáltal a legváltozatosabb terepviszonyok mellett nyújtva fokozott vezetési élményt.

Kényelmes vagy sportos rugózás az új elektronikusan szabályozott felfüggesztésnek és az új hangolásnak köszönhetően

Az Európában fejlesztett és tesztelt, vadonatúj Tucson gyorsított tartóssági vizsgálatát és dinamikus tesztjeit a világ legkíméletlenebb versenypályáján, a legendás nürburgringi Nordschleifén végezték el, továbbá a modell hosszan tartó közúti teszteken vett részt Európa-szerte, Svédország leghidegebb telétől az Alpokban végzett vontatási próbákon át a dél-spanyolországi hőségtesztig. Ezek a vizsgálatok szavatolták, hogy a modell az európai ügyfelek legmagasabb elvárásainak is megfeleljenek.

A vadonatúj Tucson kétféle különböző felfüggesztéssel rendelhető meg, adaptív vagy hagyományos lengéscsillapítókkal gondoskodva a fokozott rugózási kényelemről és vezethetőségről.

Az elektronikusan szabályozott felfüggesztés (ECS) adaptív lengéscsillapító technológiájának rugalmassága lehetővé tette a Hyundai mérnökei számára, hogy a helyzettől és a vezetési stílustól függő, sokoldalú menetjellemzőkkel vértezzék fel a vadonatúj Tucsont. A mindennapos közlekedésben használatos normál vagy öko üzemmódok hangolásakor arra törekedtek, hogy a jármű a legtechnikásabb útszakaszokon is kényelmesen, jelentős oldaldőlés nélkül, stabilan vezethető maradjon. Az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan úgy szabályozza a felfüggesztés működését, hogy az a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket biztosítsa. Ennek érdekében olyan tényezőket vesz figyelembe, mint a menetsebesség, az útfelszín jellege, az ívmeneti tulajdonságok, az igényelt fékhatás vagy a gyorsítás mértéke. A csillapítás mértékének kerekenkénti módosításával az ECS egyszerre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és az ágaskodást, illetve a karosszéria függőleges kimozdulását, így biztosítva jobb rugózási komfortot és vezethetőséget. Sport üzemmódban a vadonatúj Tucson még kezesebben, még pontosabban reagál a vezető utasításaira.

Ami a hagyományos lengéscsillapítókat illeti, a Hyundai mérnökei olyan új szeleptechnológiát alkalmaztak, ami rugalmasabban hangolhatóvá teszi a rendszert. Az elöl alkalmazott MacPherson rugóstag és a hátsó többlengőkaros felfüggesztés magas szintű kényelmet és precíz vezethetőséget eredményez.

A vadonatúj Tucson új generációs, szíjhajtású kormányművel rendelkező, fogaslécre illesztett motorral szerelt, elektromos szervokormányát (R-MDPS) a felfüggesztés karakteréhez hangolták. A Hyundai mérnökei prototípusokon és fejlett szimulációs eszközökön keresztül, több hónapon át tesztelték a rendszert, úgy hangolva be, hogy finom, közvetlen kormányozhatóságot biztosítson. A sport üzemmód választásával gyorsabban nő a kormányerő, ami pontosabb irányíthatóságot eredményez például autópályán haladva.

A Hyundai gumiabroncsok széles választékát dolgozta ki a vadonatúj Tucsonhoz; ezeket háromféle áramvonalas keréktárcsára (17 colos acél vagy könnyűfém, illetve 18 és 19 colos könnyűfém) szerelhetik. A választható abroncsokat a világ vezető abroncsgyártóival: a Continentallal és a Michelinnel szorosan együttműködve fejlesztették ki, különös figyelmet fordítva az olyan szempontokra, mint a kényelem, az útzaj kiszűrése, vagy a vezethetőség. Ezen túl a Hyundai mérnökei kifejezetten alacsony gördülési ellenállást értek el az abroncsoknál, ami hozzájárult a jármű üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának a csökkentéséhez. Ez is a vállalat azon elkötelezettségét erősíti, hogy olyan környezetbarát autókat fejlesszenek, amelyek kompromisszumot nem ismerő teljesítményt nyújtanak.

Fotók, videók:

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/09/15/markans-kis-dog-lett/