Honda CB125F váz, futómű, stílus és felszereltség
- Az új, acél csőváz 1,7 kg-mal könnyebb a korábbinál, a hátsó rugóstagok előfeszítése szabadon állítható
- A CB-s formajegyeket felvonultató idomzatnak köszönhetően nagymotor benyomását kelti a CB125F
- A fényszóró immáron LED, a műszeregység pedig digitális
- A menetkész tömeg 117 kg, tehát az új CB125F 8,6%-kal könnyebb elődjénél
Az új, nagy szakítószilárdságú acélból készülő csőváz 1,7 kg-mal nyom kevesebbet a korábban használtnál. Tervezésekor a kiváló menetkomfortot, a biztos egyenesfutást és a könnyű, mégis precíz irányíthatóságot tartották szem előtt a mérnökök, nem mellesleg arra is ügyeltek, hogy kellően sportos érzést nyújtson a tempós kanyarvételeknél, illetve a mély döntéseknél. Erős és merev gerincnyúlványán alakították ki az erőforrás függesztési pontjait, s olyan futómű-geometriát határoztak meg, ami igazán sokoldalúvá teszi a típust. A villaszög 26°, az utánfutás 92,4 mm, a tengelytáv 1280 mm, és igen beszédesek a tömegadatok is, tudniillik a menetkész tömeg 117 kg, azaz 11 kg-mal könnyebb, mint korábban.
A futómű ugyancsak kiváló minőségű. Elöl 31 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított villa vasalja ki az úthibákat, míg hátul két – 5 fokozatban állítható előfeszítésű – rugóstag dolgozik. A présöntésű alumíniumkerekek átmérője 18”, így az úttartás és a menetkomfort is messze túlmutat a méretosztályban megszokottól. Az első abroncs mérete 80/80 R18, a hátsóé 90/90 R18. A 240 mm átmérőjű első tárcsát kétdugattyús féknyereg fogja közre, míg hátra 130 mm-es dobfék került.
A 2021-es CB125F agresszív megjelenésű, új idomzata a nagyobb CB-ket idézi. A „széles vállú” üzemanyagtartály és a hűtőradiátor ezüstszínű rácsa a CB-R Neo Sports Café modellcsalád tagjairól lehet ismerős, míg a fekete, remek időjárás-védelmet nyújtó, éles vonalakkal tagolt fejidom alkotóját a CB500F inspirálta. Roppant látványos a LED fényszóró és a műszeregység szerepét betöltő, folyadékkristályos kijelző is. Utóbbi az aktuális váltófokozatot és hatótávolságot, a pontos időt, valamint az átlagfogyasztást is mutatja, sőt ECO feliratot jelenít meg, ha a pilóta hatékonyan és takarékosan motorozik. A motorindítás és – leállítás feladatát ezentúl egyetlen kapcsoló látja el, miként a távolsági fényszóró és a fénykürt is közös kapcsolót kapott.
A motor, a kipufogó leömlője és a teleszkópok hüvelye természetesen fekete, így a feltűnő fényezés kap némi kontrasztot és még ütősebb az összhatás. Szintén feketében pompázik a kipufogódob, s itt sem marad el az „esztétikai csavar”, hiszen a hővédő burkolat krómbevonatot kapott. Vonzza a tekintetet a hátsó rugópár, a gyertyapipa és a bal oldali motorburkolat piros festése is, akárcsak a tank oldalán látható, háromdimenziós Honda-szárny és az egyedi tükör, illetve irányjelző is.
Ahogy az egy mindennapos használatra szánt városi, illetve ingázómotortól elvárható, az üléshelyzet kényelmes és pihentető. Ez nem csak a puha, komfortos nyeregnek köszönhető, az előre helyezett lábtartópár és a széles kormány ugyancsak hozzájárul az ergonómiához, valamint a könnyű kezelhetőséghez és a magabiztos irányításhoz. Mivel a két személynek is kényelmes, utaskapaszkodóval felszerelt ülést 15 mm-rel magasabbra helyezték, még könnyebben felmérhető a jármű környezete, és az is előny, hogy a középállvány szériatartozék.