Erőteljes, közvetlen EcoBoost teljesítmény
A Ford kifinomult, 200 literes, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja – ami a többszörösen díjnyertes Fiesta ST-ben mutatkozott be először – a fejlett turbótöltés, a nagy nyomású közvetlen befecskendezés és a Kettős Független Változó Szelepvezérlés révén sportkocsihoz méltó teljesítményt ad le, miközben üzemanyag-fogyasztása visszafogott marad.
A tisztán alumíniumból készített blokk háromhengeres kialakítása már eleve magas forgatónyomatékot biztosít alacsony fordulatszám mellett is, és a teljesítményt tovább fokozza a radiális-axiális turbótöltő és az integrált kipufogócsonk, ami lerövidíti a kipufogógázok útját a hengerek és a turbótöltő között, ezért gyorsabban épül fel a töltőnyomás és minimumra csökken a turbólyuk.
A motor 6000 1/perc fordulatszámnál adja le csúcsteljesítményét, és 290 Nm forgatónyomatékot kínál a 2500-3500 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így a Puma ST egyenletesen és magabiztosan gyorsít, és készségesen reagál a gázparancsra.
Az egyedi szívócső és a szabad áramlást biztosító kipufogórendszer mellett az autóhoz új, billenésgátló motorrögzítő bakokat is terveztek, amelyek a húzós kanyarokban minimumra csökkentik a blokk oldalirányú mozgásait, ugyanakkor a mindennapos használat során fontos komfortos rögzítést is biztosítják.
A háromhengeres erőforrás egyébként is sportos hangzását markánsabbá varázsolja az aktív kipufogószelep-technológia, így a vezetési élmény még élvezetesebb. A Ford Performance úgy hangolta a kipufogórendszert, hogy a hang passzoljon a Puma ST kifinomult SUV-karakteréhez, ezért az autó körülbelül 1 decibellel csendesebb, mint a Fiesta ST.
Az új modellben is megjelenik az az innováció, amivel az 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyszerre lehet környezettudatos és sportos. A Ford vezette be elsőként a háromhengeres motorokban a hengerlekapcsolásos technológiát, ami automatikusan lekapcsolja az egyik henger üzemanyag-ellátását és szelepvezérlését, amikor nem szükséges a teljes motorteljesítmény használata; például amikor az autó egyenletes sebességgel, csekély motorterheléssel halad.
A technológia 14 ezredmásodperc – vagyis a szempillantásnál hússzor rövidebb idő – alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a hengerben. Ez a megoldás is hozzájárul ahhoz, hogy a Puma ST várható üzemanyag-fogyasztása 6,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 134 g/km az NEDC szabvány szerint (WLTP: 6,9 l/100 km és 155 g/km).1 A motor korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.
Az autóban ugyanaz a közvetlenül és simán kapcsolható, hatfokozatú manuális sebességváltó működik, mint a Fiesta ST-ben; a rövidített végáttételnek köszönhetően a Puma ST 6,6 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órás tempóra, és a 19 colos könnyűfém keréktárcsákon gördülő jármű végsebessége 220 km/óra.