A SEAT történetének meghatározó autói



Mielőtt a SEAT Ibiza elérte az egymilliós darabszámot, a SEAT már korábban meghaladta ezt a mérföldkőnek számító értéket. Tizenhat évvel azután, hogy elindult a vállalat autógyártása, a SEAT „One Million”, egy SEAT 124 gördült le a gyártósorról az akkori iparügyi miniszter vezetésével. Ezt is kisorsolták a dolgozók között, de a szerencsés nyertesnek még jogosítványa sem volt és éppen akkor házasodott. Ő úgy döntött, hogy visszaadja a SEAT-nak az autót és inkább az értékének megfelelő pénzt választja.

1975. óta a SEAT saját Technikai Központjában fejleszti autóit. 1982-ben mutatkozott be a SEAT Ronda, amelyet a SEAT Ritmo alapjaira készült, a Rayton Fissore-val közösen. A SEAT készen állt, hogy elinduljon azon az úton, amely hozzásegíti, hogy a legnagyobb autó exportőrré váljon, független kereskedések hálózatával együttműködve Európa-szerte. Azonban az autót plágium miatt perbe fogták. Hogy győzz meg egy bíróságot több száz műszaki részlettel? A fekete SEAT Ronda sárgára színezett elemeivel képes volt meggyőzni a bíróságot – és mindenki mást – arról, hogy a SEAT Ronda egy valódi SEAT. Ezt a SEAT Ronda „Tribunal de Paris” modellt sosem kellett jegyzékbe venni ahhoz, hogy a SEAT történetének meghatározó pillérévé váljon.

Amennyiben a sportosság kapcsán keresünk mérföldkövet, akkor – a Monte-Carlo rali győzedelmes 124-es modellje mellett – egészen 2014-ig kell visszatekintsünk. Az ikon pedig a SEAT Leon CUPRA SC 280 „Nürburgring record” az ő jól megérdemelt és beszédes nevével. Akkor először történt meg, hogy egy elsőkerék hajtású sorozatgyártású modell átlépte a 8 perces határt a legendás Nürburgring pályáján (pontosan 7:58.44-es idővel teljesítette a kört). A kormány mögött Jordi Gené foglalt helyet, ahol az utolsó beállításnál a Performance Csomag elemeivel szerelték az akkor még álcázott CUPRA modellt.