Az új BMW 128ti

Az új BMW 128ti (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 139 – 148 gramm / km)* egy vérbeli sportautó, összetéveszthetetlen karakterrel. Az újdonság a BMW 120i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km)* és a BMW M135i xDrive csúcsmodell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 145 – 155 gramm / km)* közé érkezik meg a BMW 1-es sorozat palettáján 2020 novemberében.

https://www.facebook.com/autoforum.hu/posts/3501990943187332
  • Típus-specifikus hangolású BMW M kerékfelfüggesztésével (amely 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot kínál), teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálművével és minden korábbinál közvetlenebbre hangolt kormányművével az elsőkerék-meghajtású kompakt sportoló maximálisan a vezetés élményére összpontosít.
  • Az új BMW 128ti megörökli a BMW M135i xDrive rendkívül feszes stabilizátorait és stabilizátor-rögzítési megoldásait, a mérnökök pedig a modell spirálrugóinak és lengéscsillapítóinak keménységét is eszerint, illetve a letaglózó menetdinamika szempontjai szerint állítják be. Az elsőkerék-meghajtású BMW 128ti ráadásul mintegy 80 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint az összkerékhajtású csúcsmodell.
  • Az új BMW 128ti meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor gondoskodik, amely a BMW M135i xDrive csúcsmodellt hajtó erőforrás, a BMW Group által sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb négyhengeres motor közvetlen leszármazottja. A motor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó továbbítja az első kerekek felé.
  • Akárcsak a BMW M135i xDrive esetében, az alapfelszereltségként kínált, vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer – amelyet a bajor prémiumgyártó mérnökei most először építenek be olyan 1-es BMW-be, amelyet nem a BMW M divízió fejlesztett tovább – kimagasló fékezési tulajdonságokkal bír. A 18” méretű, Y küllődizájnú, 553M kódjelű, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák az új BMW 128ti exkluzivitásai, amelyekre a bajor prémiumgyártó ügyfelei extra költségek nélkül rendelhetik meg a sportosabb (Michelin Pilot Sport 4) gumiabroncsokat is.
  • Az új BMW 128ti összetéveszthetetlen megjelenéséről a karosszérián és az utastérben is egyedi stílusjegyek gondoskodnak. Az újdonság az M Sport felszereltségi szintre építkezik, típus-specifikus anyaghasználatú és felületkezelésű kiegészítőkkel, a hátsó kerékjárati ívek előtt vörös „ti” típusjelzéssel. A Melbourne Red és a Misano Blue metál karosszériafényezési árnyalatok esetén a karosszéria-kiegészítők és a „ti” típusjelzés (amely a BMW ügyfeleinek kérésére természetesen elhagyható) fekete színben ragyog.
  • Németországban a gyártó a feketére fényezett hűtőrácsot és külső visszapillantó-házakat tartogató, kibővített Shadowline felszereltségi csomagot is alapfelszereltségként kínálja a modellhez, miközben a sötétebb fényszóró-megjelenést garantáló és számos króm kiegészítőt tartogató BMW Individual Shadowline felszereltségi csomag az opcionális extrafelszereltség része.
  • Az utastér sportosságát ugyancsak vörös kiegészítők fokozzák: az alapfelszereltségként kínált sportülések háttámláin, a középső könyöktámaszba hímzett „ti” típusjelzéssel, valamint a többi könyöktámasz, az ajtókárpitok és a műszerfal kontraszt-varrásaival. A BMW M sportkormány karimáját és közepét ugyancsak vörös varrás díszíti.
  • Az új BMW 128ti új fejezetet nyit a bajor prémiumgyártó történetében: a „Turismo Internazionale” rövidítéseként használt „TI” (vagy a későbbiekben „ti”) típusjelzés az 1960-as évektől kezdve a BMW kifejezetten sportos modelljeit jelölte – az ikonikus BMW 1800 TI és a BMW 2002 TI modellektől kezdve, a késő ’90-es években bemutatott BMW 323ti Compact és BMW 325ti Compact modellekig.