A Ford továbbra is piacvezető az európai haszongépjármű piacon
A Ford a 3. negyedévben 299.632 (-4,2%) járművet értékesített a 20 hagyományos európai piacán*, ami 7,6% piaci részesedést jelent
A 3. negyedévben továbbra is a Ford az 1. számú európai haszongépjármű-márka, és a vállalat 15,1%-ra növelte piaci részesedését 20 hagyományos európai piacán
A Ford 94.565 (+3,8%) haszongépjárművet értékesített a negyedévben, ami 1993 óta a legjobb negyedéves eredmény. A haszongépjárművek iránti keresletet a házhoz rendelt árucikkek iránti igény bővülése is érezhetően élénkítette
A Ford 64.651 darab Transit, Transit Custom és Tourneo Custom modellt értékesített, ami 1993 óta a legjobb negyedéves eredmény, és 10,3 százalékos javulást jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az szeptemberben bemutatott 5 tonnás Transit pedig tovább erősíti a Ford áru- és személyszállító flottáját
A Ford 205.067 (-7,5%) személyautót értékesített a 3. negyedévben, a Ford SUV modellek értékesítése harmadával, 92.685 darabra nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest
Az új Ford Puma eladásai (42.362 db) a teljes Ford SUV-értékesítés közel felét tették ki. A szeptember végén bemutatott vadonatúj Ford Puma ST az európai piac legelső kompakt SUV-modellje, amelyben elérhetők a Ford Performance teljesítménynövelő technológiái
A 20 legnagyobb piac az erősödés jeleit mutatta, különösen azokban az országokban, ahol gazdaságélénkítő csomagokat vezettek be
A személyautók hibrid változatai népszerűek voltak a 3. negyedévben. 74%-os hibrid mixével a Puma hozta a legjobb mHEV-arányt.
A nyár folyamásn Európában is bemutatkozott a konnektoros hibrid hajtást kínáló, hétüléses, terepen is jól használható, 3 literes Ford Explorer PHEV. A karizmatikus, fényűző kidolgozású és felszereltségű SUV-ból már több mint 1000 darab kelt el Európa-szerte.
“Magyarország a vártnál jobban teljesített a 3. negyedévben, bár a tavalyi eredményt még mindig nem sikerült elérni. A haszongép-járművek piacát erősen felpörgette a házhoz szállítás és az online vásárlás megerősödése. Az új Puma értékesítése túlszárnyalta várakozásainkat, ráadásul a vásárlók 74 százaléka választotta a rendkívül takarékos, mégis erős EcoBoost Hybrid hajtásláncot.”- mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Magyarország az európai Ford országok között kiemelkedően teljesített, mind az első háromnegyed éves teljesítmény, mind a szeptemberi eladások alapján az előkelő második helyet foglaljuk el a piaci részesedés rangsorban. Itthon 1881 darab személy és haszonjárművet értékesítettünk szeptemberben, ami meghaladta a tavalyi év értékesítési darabszámait. Az első háromnegyedév értékesítési számai alapján ugyancsak a Ford vezeti a személy és kishaszonjármű összesített piacot 12,13 százalékos részesedéssel, és 12773 darabos értékesítéssel amely adat azonban már 20 százalékos visszaesést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest, köszönhetően a második negyedévben a COVID járvány miatt tapasztalt erőteljes piaci visszaesésnek”
„Itthon még mindig a Focus a legkedveltebb személyautó modellünk (1358 db), bár a márciusban bemutatott új Puma eladásai (1305) már alig maradnak le mögötte.
Haszonjárművek terén a személyszállító Tourneo Custom (2433db), és a nagyobb Transit (1815 db) mellett a Ranger (1539) népszerűsége is töretlen” – mondta el az ügyvezető.