Csak semmi taktika
Az év legjobban várt versenye számukra a Rally Hungary, amelyen nincs helye a taktikának – a négyszeres magyar bajnok Herczig Norbert azt ígéri: állni fog a gázon!
Miben lesz más ez a Rally Hungary, mint a tavalyi volt?
Sokkal nyugodtabb volt a felkészülésünk – köszönhetően annak is, hogy van már tapasztalatunk a versenyautóval ezeken a pályákon. Hiszen bármennyire is itthon versenyeztünk, tavaly volt jó néhány olyan gyorsasági, amelyen akkor mentünk először. Most viszont elő tudjuk venni a belsőkamerás felvételeket, illetve minden anyagot, ami a témában elérhető. Így legalább Patriknak is tudok segíteni.
No igen, abból a szempontból történelmi jelentőségű a verseny, hogy a fiával egy mezőnyben versenyez. Nem furcsa?
De, nagyon is! Amikor az év elején megterveztük a programot, tudtuk, hogy a Rally Hungary-n rajthoz akarunk állni. Aztán amikor kitört a járvány, bíztunk benne, hogy akárhogy is, de a mi versenyünket megtartják. Akkor még úgy volt, hogy Patrik a magyar bajnoki futamon vesz csak részt, de azután kiderült, hogy az ORB mezőnye csak az első napot teljesíti, ezért változtattunk a terven és beneveztük őt az Európa-bajnoki futamra. Számára az a legfontosabb, hogy minél több tapasztalatot szerezzen. Sohasem versenyeztünk még így együtt, furcsa lesz, hogy nem tudom rajta tartani a fél szemem. De legalább nem ugyanabban a kategóriában versenyzünk.
Az is eljöhet…
Nem, az már szerintem nem valószínű. Bár… Két éve azt gondoltam, a ralikrossz számára a végállomás, mert az erdőbe nem engedem, most meg itt van. Azt is mondtam, hogy nem lesz kutyánk, és az is van, úgyhogy megpróbálok egy kicsit óvatosabban bánni a fogadalmakkal.
Beszéljünk egy kicsit a szezonról. Hogyan éli meg versenyzőként ezt a furcsa helyzetet?
Nehezen. Folyamatos készültségben voltunk egész évben – erre azért volt szükség, hogy bármelyik pillanatban versenyképesek legyünk. Azután egyre-másra törölték vagy halasztották a versenyeket, de mi mégis mindig felkészültünk a soron következőre, amelyről még nem volt hír. A rali amúgy is a folyamatos alkalmazkodásról szól, és ez az év csak ráerősített erre. Van a szobánkban egy sarok, ahol a bőröndök állnak. Azokat az idén sem tettem el, ott áll, benne összekészítve a versenyző-felszerelés, hogy ha mehetünk, akkor készen álljunk.
Mennyit ült versenyautóban az év első felében?
Nem sokat. Eleve ősszel kezdődött a szezon, az első futamunk elúszott, a portugál meg ahhoz képest egész jól sikerült, hogy milyen hosszú volt a kihagyás. Sok minden megváltozott a lebonyolítással kapcsolatban is a pandémiás helyzet miatt, úgyhogy fél szemmel már 2021-re tekintünk, és várjuk, hogy helyreálljon a világ rendje.
Azért tekintsünk egy kicsit visszafelé is. Hogyan emlékszik a tavalyi Rally Hungary-re?
Itthon versenyeztünk a legnehezebb körülmények között, de én kedvelem ezt a fajta időjárást. Az élmezőnyből szerintem Chris Ingramen kívül – akinek az országában majdnem mindig esik – mi mosolyogtunk a legtöbbet a mezőnyből a tavalyi futamon. Vérbeli rali volt az, annak ellenére hogy a murvás átkötő szakaszokkal azért meggyűlt a bajunk, s hogy a négy defekt megpecsételte a sorsunkat. Nagyon jó volt viszont magyar nézők előtt versenyezni, ilyen szurkolásban csak itthon van részünk.
Mivel lenne elégedett az idén?
Kicsit későn kezdtük meg a pontgyűjtést, ezért nem vagyunk abban a helyzetben, hogy taktikázni kellene. Úgy vagyok vele, ha már van Európa-bajnoki futam Magyarországon és meg is tartják, akkor nincs helye a taktikának, nyomni kell a gázt! Bízom benne, hogy a tavalyi tapasztalatokat át tudjuk ültetni az idei évre, és ha egy kicsikét jobb lesz az időjárás, mint tavaly, akkor már nem lehet baj!