PCX125 stílus és felszereltség
- Teljesen új idomzat, futurisztikus megjelenés
- Vadonatúj LED-fényszóró egyedi nappali menetfénnyel
- Nagyobb méretű nyereg alatti csomagtér
- USB-töltő a kesztyűtartóban
- Kulcsnélküli indítás és ülésnyitás
A PCX125-ök közös jellemzője a harmonikus, egyszersmind karakteres formavilág, s ezt hivatott hangsúlyozni a feltűnő, többtónusú fényezés is. A hagyománnyal a 2021-es változat tervezésekor sem szakítottak, de a korábbinál is merészebb, modernebb köntösbe öltöztették a mérnökök a közkedvelt modellt.
Új a PCX125 LED-es fényszórója is. A látványos lámpatest már messziről felismerhetővé teszi a modellt, egyben ki is emeli a robogók szürke tömegéből, hiszen öt diódacsík fut egymással párhuzamosan. Ugyancsak egyedi a farrész, itt X alakú, többlencsés, térhatású lámpa gondoskodik az egyedi megjelenésről.
Az átrajzolt részletek egytől egyig azt szolgálják, hogy drámai hatást keltsen a PCX. Az első idom például „derékban” karcsú, ám felfelé haldva egyre terebélyesedik, majd az enyhén sötétített, jellegzetes alakú plexi teszi fel rá a koronát. Az egyedi formaterv eredményeként úgy javult a PCX125 időjárás-védelme, hogy közben nem nőtt a tömege.
A formatervezett nyeregnek köszönhetően még nagyobb kényelemben robogózhat vezető és utasa, a magas pilóták pedig minden bizonnyal nagyra értékelik majd, hogy előre és oldalirányban egyaránt 30-30 mm-rel nőtt a lábtér. Noha az ülésmagasság továbbra is 764 mm, az átlagos testalkatúak lába is könnyedén talajt érhet, főként hogy a nyereg első része csak 540 mm-re esik a talajtól.
Miként említettük, megújult a váz és az idomzat, ezáltal 2,4 literrel nőtt a formás nyereg alatti csomagtér befogadóképessége, így már 30,4 liter áll a poggyászok rendelkezésére. Ez azt jelenti, hogy a PCX-ben kényelmesen elfér egy zárt bukósisak és sok egyéb apróság is. Fontos továbbá, hogy a korábbi szivargyújtóaljzat helyett USB-C-csatlakozó található a kesztyűtartóban, tehát még egyszerűbbé vált például az okostelefonok töltése.
A mérnökök figyelmességéről tanúskodik az is, hogy sajátos formájú tanksapkát terveztek a 2021-es PCX125-höz, illetve egy mélyedést is kialakítottak a „kupaknak”, így biztos helyre tehetjük, amíg tankolunk. A motor mindennapi használatát a kulcsnélküli indítás is nagyban megkönnyíti, lévén, hogy a PCX125 Smart Key névre keresztelt okoskulcsa nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes felső dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű, hiszen zsebre rakott kulcsot automatikusan zárja a top case-t, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal oldható a zárszerkezet.
Az új műszeregység adatai a nagy, könnyen leolvasható karaktereknek hála még gyorsabban leolvashatóak. Az inverz, sötét alapon világos képernyő többek között a pillanatnyi sebességről, a futásteljesítményről, az aktuális üzemanyagszintről, az átlagfogyasztásról tájékoztat, továbbá napi számláló is helyet kapott rajta és a start&stop rendszer visszajelzőjét ia magában foglalja.
Szép, klasszikus motorokat idéző részlet, hogy hagyományos bilincsek és továbbfejlesztett gumiszilentek tartják a széles, krómozott kormányt, melynek alakja természetesen a PCX könnyed, magabizros irányítását szolgálja.
Változott az utaskapaszkodó kialakítása is. Az új alkatrész karcsúbb, egyben 310 g-mal könnyebb elődjénél, és átdolgozott formája révén kényelmesebb utazást szavatol a hátul ülőnek.