A PCX125 váza és felfüggesztése

21YM HONDA PCX125
  • Jobb kezelhetőség és nagyobb élettartam az új, ellenállóbb acélváznak köszönhetően
  • Hosszabb úton járó, vastagabb rugóátmérőjű hátsó rugóstagok fokozzák az utazási komfortot
  • Stílusosabb kerekek és szélesebb abroncsok a jobb úttartásért

Alaposan átdolgozták az új PCX125 dupla bölcsővázát, így még tartósabb és ellenállóbb lett, ugyanakkor megmaradt a felhasználóbarát habitus és a pihentető üléspozíció is.

Tengelytávja 1315 mm, méghozzá 26,3˚-os villaszög és 80 mm-es utánfutás mellett, míg menetkész tömege mindössze 130 kg. Hogy még jobban passzoljanak az új idomzathoz, változtattak a felnik formáján is, a hátsó kerék átmérője pedig kisebb lett, immáron 13”-os méretű. Ezzel szemben az abroncsok mérete nőtt, a korábbi 100/80-14 és 120/70-14 helyett 110/70-14-es és 130/70-13-as köpenyek feszülnek az új felniken.

Az első felfüggesztés jottányit sem változott, a 31 mm-es csúszószár-átmérőjű villa rugóútja továbbra is 89 mm, viszont a hátsó felfüggesztésben vastagabb rugótekercseket találunk és a kerék mozgási tartománya kereken 10 mm-rel, 95 mm-re nőtt (valójában 11-gyel – az elődnél 84 mm volt!), hogy rossz minőségű, kátyús aszfalton is lágyan suhanjon a robogó.

A motor lassításáról kétdugattyús első féknyereg és 220 mm-es első tárcsa, valamint 130 mm-es hátsó fékdob gondoskodik. Hogy a PCX vészfékezéskor is megőrizze stabilitását, egycsatornás ABS felügyeli az első féknyereg működést.

Kiegészítők

A PCX125 vásárlói Eredeti Honda Kiegészítők széles választékából szemezgethetnek. Többek között túraplexi és 35 literes, kulcs nélkül nyitható túradoboz is elérhető a robogóhoz.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/11/10/het-teljesen-megujult-motorkerekpar-erkezik-a-honda-2021-es-kinalataba/