Az új CB1000R felfüggesztése
- Erős, mégis kis tömegű, acél gerincváz
- Állítható Showa SFF-BP villa és központi rugóstag
- Radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek és 310 mm-es átmérőjű, úszóágyazású első féktárcsák
Elődjéhez hasonlóan a 2021-es CB1000R is acél gerincvázra épül. A hátsó kereket tartó, jellegzetes lengőkar 574,2 mm hosszú, és alumínium merevítőlapokkal kapcsolódik a könnyű, mégis masszív vázhoz. A villaszög 25°, az utánfutás 100 mm, a tengelytáv csupán 1455 mm, míg a motor menetkész tömege mindössze 212 kg, melyhez ideális, 48,5/51,5 arányú súlyelosztás társul.
Sportos, egyszersmind természetes üléshelyzetet nyújt a magasra húzott, változó keresztmetszetű alumíniumkormány, az ehhez igazított, 830 mm-es ülésmagasság és a lábtartó ideális elhelyezése. Bőven jut hely a combnak is, tekintve, hogy az üzemanyagtartály alja kecsesen elvékonyodik, ezáltal a magasabb pilóták is kényelmesen ülhetnek a CB1000R-en.
Elöl fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP teleszkópvilla dolgozik, ennek paramétereit szabadon állíthatja a vezető. A kisebb tömeget, a hatékonyabb működést, a kiváló menetkomfortot és a sokoldalúságot szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik a szabályozott csillapításért. A Showa gyártmányú központi rugóstag húzófokozati csillapítása és előfeszítése szintén állítható.
A fékrendszert illetően ugyancsak a legmagasabb minőséget képviseli a CB1000R. Elöl 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák és négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek dolgoznak, míg a hátsó kerékre 256 mm-es tárcsát és kétdugattyús féknyerget szereltek fel. A rendszer működését kétcsatornás ABS felügyeli. A korábban használt hátsó abroncs helyett immáron szélesebb, 6″-os felnire szerelt, 190/55 ZR17 méretű köpenyt találunk a Hondán, elöl viszont maradt a 120/70 ZR17-es méret.