Az első BMW iX
A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Group már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár. A BMW iX az első olyan modell, amelyet a BMW Group új, moduláris, rendkívül széles tartományban alkalmazható jövőbeni eszköztárának alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök, a jövő formanyelvét, fenntarthatóságát, vezetési élményét, sokoldalúságát és luxusát álmodva a középpontba.
A kezdetektől tisztán elektromos mobilitásra tervezett BMW iX újraértelmezi a sikeres Sports Activity Vehicle (SAV) szegmens tulajdonságait. Vadonatúj elgondolásokkal tarkított, egyszerre precíz és letisztult kialakításával a BMW iX egy úttörő modellgeneráció első olyan képviselője, amely készen áll a vezetési élmény, az utazási komfort, valamint a járművek és az utasok közötti kapcsolat korábban nem tapasztalt dimenziójának megvalósítására.
A BMW iX az elektromos mobilitás, az automatizált járművezetés és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén is a legkorszerűbb innovációkkal büszkélkedhet, egy olyan mobilitási élményt garantálva, amelynek középpontjában minden korábbinál intenzívebben az ember áll. A modell egészét éppen ezért az utastér köré fejlesztették ki a mérnökök. A BMW iX a vezetőnek és utasainak is minőségi időtöltést, az otthon kényelmét garantálja. Karosszériája letisztult, minimalista formanyelve a mobilitás azon új formáját vetíti előre, amely minden tekintetben a jármű utasainak igényeihez igazodik. Utastere eközben számos innovatív időtöltési lehetőséget kínál az utazáshoz: érzéki pihentetést, nyugalmat, biztonságot, és a luxus merőben új formáját.
A BMW Group új technológiai zászlóshajója – a vállalatcsoport „jövőbe mutató műhelyeként” dolgozó BMW i divízió jóvoltából
A BMW iX formanyelve és technológiája minden aspektusban utat nyit a személyes mobilitás és a vezetési élmény új korszakába. Mint ilyen, a nóvum átfogóan testesíti meg a személyes mobilitás újraértelmezése terén iránymutató BMW i divízió karakterét. A bajor prémiumgyártó almárkája a BMW Group „jövőbe mutató műhelyeként”, a vállalatcsoport innovációinak feltalálójaként, tervezőjeként és gyártójaként dolgozik.
„A BMW Group folyamatosan arra törekszik, hogy újraalkossa önmagát. Ez vállalati stratégiánk központi eleme, amelyet a BMW iX extrém koncentrált formában testesíti meg” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
FOTÓK: https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/2462003094094986
A BMW iX sorozatgyártása 2021 második felében veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi gyárában, ahonnan a modell a bajor prémiummárka új technológiai zászlóshajójaként érkezik meg az utakra. A BMW iX mind a formatervezés, az automatizált járművezetés, az intelligens járműkapcsolati megoldások és az elektromos mobilitás, mind pedig a digitális szolgáltatások terén a müncheni központú vállalatcsoport legkorszerűbb technológiai fejlesztéseit egyesíti. A nóvum koncepciója ráadásul a minden részletre kiterjedő fenntarthatóság jegyében gyökerezik, amely nem csupán a modell optimalizált aerodinamikai tulajdonságaiban, de intelligens könnyűszerkezetes járműépítési alapelveiben, illetve az újrahasznosított és természetes anyagok széleskörű alkalmazásában is visszaköszön. Mindez együtt a csúcstechnológiás luxus és az otthoni kényelem páratlan érzését garantálja.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja kimagasló hatékonyságot és tisztán elektromos hatótávolságot ígér
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyben egyesül a kettő elektromos motor, a hajtáslánc vezérlőelektronikája, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor – kivételes hatékonyságot garantál. Az erőforrás, amelyet a BMW Group fenntartható módon, ritkaföldfémek felhasználása nélkül állít elő, a legfrissebb mérési eredmények szerint több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW iX így kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A modell egyértelmű célja ugyanakkor, hogy szegmensében a legalacsonyabb energiafogyasztással üzemeljen. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW iX 100 kilométerenként kevesebb, mint 21 kWh kombinált energiafogyasztásra, több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű nagyfeszültségű akkumulátora pedig egyetlen feltöltéssel több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes. Ez még az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (US Environmental Protection Agency) nagyvárosi, FTP-75 néven ismert tesztköre szerint is több mint 480 kilométernek felel meg. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!