Az üzleti igényeknek megfelelő hatótávolság és töltési megoldások
Élen járni a zöldítésben
Az áruszállítás világszerte egyre fontosabbá válik, ám ennek ellenére – vagy éppen ezért – Londontól egészen Los Angelesig számos nagyvárosban hoznak létre emissziómentes zónákat, hogy csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását és a zajszennyezést.
“Az építési vállalatok, a vészhelyzeti szolgáltatók és a közüzemi szolgáltatók többsége Ford haszongépjárműveket választ, mi pedig elkötelezetten dolgozunk, hogy segítsünk vásárlóinknak nulla károsanyag-kibocsátással végezni a munkájukat,” nyilatkozta Hau Thai-Tang, a Ford termékplatformokért felelős ügyvezetője. “Értékes adatszolgáltatásával és összekapcsolt platformjával az E-Transit remek megoldást kínál flottavásárlóink számára a termelékenység fokozására. Ez komoly értéket jelent, és ez az érték egyre növekszik majd, ahogy mind több összekapcsolt jármű jelenik meg a hálózatban.”
2022-ig a Ford világszinten 11,5 milliárd dollár fektet be az elektromobilitás fejlesztésébe; az európai piacokon 2022 elején megjelenő E-Transit is ennek keretében születik meg. Ahogyan sok más modell is, hiszen a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E már jövő év elején feltűnik az európai márkakereskedésekben, a szintén elektromos hajtású F-150 pedig 2022 közepétől lesz kapható Észak-Amerikában.
Európában a Ford már 2018 óta vizsgálja az elektromos haszongépjárművek alkalmazhatóságát, angol, német, spanyol és török hivatalos partnerekkel közösen tesztelve a Transit Custom Plug-In Hybrid flottákat London, Köln, Valencia és Ankara utcáin. A tesztek tanulságait – beleértve a járműhasználati és a töltési szokások adatait is – a vállalat értékesen hasznosította az E-Transit és a hozzá kapcsoló szolgáltatások kifejlesztéséhez.
Az üzleti igényeknek megfelelő hatótávolság és töltési megoldások
67 kWh hasznos akkumulátor-kapacitásával az E-Transit várható hatótávolsága 350 km (WLTP ciklusban mérve1), ami megfelelő hatótávolságot jelent a napi szintű feladatokhoz, de még a terhelési és az időjárási körülmények változását beleszámolva is elegendő kapacitást jelent.
Ennek köszönhetően az E-Transit ideálisan használható a városi környezetben, a fix útvonalakon, illetve a zéró emissziós zónákban, anélkül, hogy a flottavásárlóknak meg kellene fizetniük a számukra szükségtelen extra akkumulátor-kapacitás árát.
Az E-Transit olyan üzemmódokat kínál, amelyeket kifejezetten az elektromos hajtáslánchoz terveztek. Ilyen például az Eco üzemmód, ami 8-10 százalékkal csökkenti az E-Transit energiafogyasztását, amikor az autó nem szállít terhet, de a sofőr erősebb gyorsításokkal, vagy autópálya-sebességgel vezet. Az Eco beállítás lehatárolja a jármű végsebességét, szabályozza a gyorsulás mértékét és úgy vezérli a klímaberendezést, hogy az autó hatótávolsága a lehető legnagyobb legyen.
Ugyancsak a megtehető távolságot növeli az Előre Üzemezett Klimatizálás: a légkondicionáló beprogramozható, hogy a beállított hőmérsékletre hűtse vagy fűtse a kabint, amikor az autó még a töltőre csatlakoztatva áll.
Az E-Transit nemcsak a vállalkozások fenntarthatóbb működésében segít, hanem számos, pénzben mérhető előnyt is kínál. Az autó szervizköltsége körülbelül 40 százalékkal alacsonyabb, mint a belsőégésű motorral hajtott modellek esetében, ami csekélyebb fenntartási költséget jelent. 2
Az európai vásárlók a kategória legkedvezőbb, egyéves, kilométer-korlátozás nélküli szervizintervallumának előnyeit élvezhetik, ami mellé nyolcéves, 160.000 kilométeres garanciacsomag jár az akkumulátorra és a nagyfeszültségű elektromos részegységekre. 3
“Mindig is arra törekedtünk, hogy hozzájáruljunk vásárlóink sikeres üzletmenetéhez; ez is segített abban, hogy a Ford az európai piac vezető haszongépjármű-márkája lett,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának vezérigazgatója. “Az E-Transittal a flottaüzemeltetők nemcsak egy zéró emissziós megoldásra számíthatnak, hanem több mint 50 évnyi Transit-tapasztalatra is, valamint a márkakereskedők és az átépítők kiterjedt hálózatára, ahol pontosan értik az igényeiket; illetve a digitális eszközök átfogó kínálatára, amelyek segítségével az elektromobilitás lehetősége üzleti realitássá alakítható.”
Az ügyfelek töltési igényeinek kiszolgálására a Ford egy átfogó szolgáltatáscsomagot fejlesztett ki, amelynek ugyanúgy része a flottaszintű töltési igények elemzése, mint az, hogy tanúsítvánnyal rendelkező márkakereskedések látják el a vásárlókat alkatrészekkel, szolgáltatásokkal és a feltöltéshez szükséges tartozékokkal.
Bizonyos versenytársaitól eltérően az E-Transit váltóáramú csatlakozóról és egyenáramú gyorstöltőről is feltölthető. Az E-Transit 11,3 kW-os fedélzeti rendszerével 8,2 óra alatt tölthető fel 100 százalékra4 az akkumulátor. Egy nagy teljesítményű, 115 kW-os egyenáramú gyorstöltőre csatlakozva 34 perc alatt4 tölthető fel az akku 15-ről 80 százalékra.
Energia és konnektivitás – menet közben is
Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel az európai vásárlók mobil áramforrássá is alakíthatják járművüket, és így akár 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat és tölthetik a berendezéseiket – akár a munkavégzés helyszínén, akár menet közben. Ezt a megoldást elsőként a Ford kínálja az európai kishaszongépjármű-piacon.
Az alapáron beszerelt FordPass Connect modem 5 akadálytalan konnektivitást kínál, hogy a haszongépjárművek tulajdonosai optimális hatékonysággal működtethessék flottájukat; ebben egy sor, kifejezetten az elektromos járművekhez kifejlesztett szolgáltatás segít, amelyek a Ford Telematika flottaszolgáltatáson keresztül használhatók.
Az E-Transit felszereltségében a (haszongépjárművekhez kialakított) SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató technológia is szerepel7, könnyen kezelhető 12 colos képernyővel, fejlett hangvezérléssel és felhőalapú navigációval. A SYNC rendszer vezeték nélküli frissítései révén az E-Transit szoftveréhez és SYNC technológiájához mindig rendelkezésre állnak a legújabb szolgáltatások és minőségi fejlesztések.
A navigációval megtett útszakaszokon a flották operátorai olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek információira is számíthatnak, mint a Jelzőtábla Felismerés7 és az Intelligens Sebességszabályozó Asszisztens7, amelyek azonosítják a sebességkorlátozásokat, és ennek megfelelően állítják be a jármű sebességét.
Szintén a flottaüzemeltetők költségeit csökkenti, hogy az E-Transithoz számos technológia is megrendelhető, amelyekkel megelőzhetők a sofőrök által elkövetett hibák és az ezekből következő biztosítási káresemények. Jó példa erre a Sávváltási Figyelmeztetéssel és Segítséggel kiegészített Holttérfigyelő rendszer7, a Tolatási Fékasszisztenssel összekapcsolt 360 fokos kamerarendszer7, illetve az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika7, amelyekkel könnyebben betarthatók a flotta biztonsági előírásai, és csökkenthető a balesetveszély.