Tíz éves a BKK

Napra pontosan egy évtizeddel ezelőtt, 2010. november 16-án jegyezte be a cégbíróság a Budapesti Közlekedési Központot. Egy dolgos, ugyanakkor lenyűgöző 10 év áll a társaság mögött. Az elért eredményekért köszönet illeti a BKK összes eddigi dolgozóját és vezetőjét, emellett kiemelt elismerés jár a BKK munkáját javaslatokkal, jószándékú kritikával és türelemmel segítő lakosságnak. Köszönjük nekik, hogy bőven van mit ünnepelnünk ezen a szép évfordulón.

A BKK járatai 1 224 599 000 kilométert tettek meg és mintegy 15 milliárd felszálláshoz nyitottak ajtót az elmúlt 10 évben. Ez azt jelenti, hogy a Föld minden egyes lakosának kétszer nyitottunk ajtót, hogy aztán velük együtt, több mint 8-szor elutazzunk egészen a Napig. Tíz év munkáját nagyon nehéz összefoglalni, mégis, ezek a számok képet adnak az elvégzett feladatok nagyságáról.

Ma talán már sokaknak eszébe sem jut, hogy milyen volt a 10 évvel ezelőtti Budapest közlekedése: elhanyagolt, működésképtelen jegyautomaták, kiragasztott papírokkal megoldott hiányos utastájékoztatás, leromlott állapotú, elöregedett járműállomány, évről évre emelkedő jegyárak, rossz hangulatú jegypénztárak. Szinte nincs olyan területe a közösségi közlekedésnek, amely ne fejlődött volna jelentősen az elmúlt évtizedben:

·         elindult a FUTÁR, ennek köszönhetően ma már a megállókban, a járműveken, számítógépen, és telefonon is pontosan látható az aktuális forgalmi helyzet, az utazás tervezhetőbbé vált,

·         a XXI. század színvonalának megfelelő modern ügyfélközpontok jöttek létre, ahol bármilyen közlekedéssel kapcsolatos ügyet el lehet intézni,

·         több száz új automata állt munkába, ezért éjjel-nappal lehet jegyet és bérletet vásárolni,

·         ma már van mobiljegy, így több terméket otthonról, vagy akár a megállóban várakozva is meg lehet vásárolni mobiltelefonon,

·         kiépült a fővárosi forgalmat figyelő, digitális tájékoztató rendszer (easyway-projekt),

·         sok száz új alacsonypadlós autóbusz, villamos és trolibusz érkezett a fővárosba, jelentősen csökkentve a járműállomány átlagéletkorát,

·         egységesé vált a taxiszolgáltatás,

·         számos új kerékpársáv jött létre,

·         elindult a jelenleg megújulás előtt álló MOL Bubi, amely az egyik legtrendibb márka lett a fővárosban,

·         teljesen megújult a Széll Kálmán tér,

·         elkészült a Budai Fonódó villamoshálózat,

·         megújult az 1-es és a 3-as villamos vonala, előbbi elérte a Kelenföld vasútállomást.

Egy dolgos, ugyanakkor lenyűgöző 10 év áll mögöttünk, illetve egy újabb előttünk. Büszkék vagyunk ezekre az eredményekre, emellett pontosan látjuk, hogy milyen további fejlesztésekre van még szüksége Budapest közlekedésének. Azért dolgozunk, hogy még jobban megismerjük a fővárosban élők és az itt közlekedők igényeit, hogy a rendelkezésünkre álló erőforrásokból új megoldásokat nyújthassunk számukra. Stratégiai jelentőségű kérdésekben mindig széles körű társadalmi egyeztetést tartottunk, ilyen volt a Budapesti Mobilitási Terv is, amely a BKK hosszú távú céljait foglalja össze részletesen. Ebben a dokumentumban van lefektetve a főváros 2030-ig szóló stratégiája, amelyben jelentős figyelmet kapnak a közlekedési beruházások. A BKK továbbra is egy budapesti közlekedőkért dolgozó, velük folyamatosan együttműködő közlekedésszervező szeretne lenni. Olyan közösségi szemléletre építő társaság, amely a közlekedésfejlesztési célokat a fővárosban élők tapasztalatait felhasználva, velük közösen valósítja meg.

1 224 599 000 kilométer 10 év távolsága. Bízunk benne, hogy legalább ilyen messzire vihetjük még ügyfeleinket a jövőben, de már egy digitalizált, modern világban, összetettebb szolgáltatással, mert a közlekedést nem autóban, kerékpárban, buszban mérjük, hanem közlekedőkben. Bőven van még feladatunk, azonban a küldetésünk továbbra is világos: azt szeretnénk, ha Budapest a világ legszerethetőbb városa lenne.

További közlekedési híreink:
http://egyszermarlattamautot.hu/category/kozlekedes/