A Hankook Tire ismertette 2020 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit
2020 harmadik negyedévére a Hankook Tire a globális árbevétel és az üzemi eredmény emelkedéséről számolt be, előbbi 2,8%-kal, utóbbi 24,6%-kal nőtt a tavalyi év ugyanezen időszakával összehasonlítva, míg az előző negyedévhez képest az emelkedés 38,3%, illetve 220,5%-os. Ez az emelkedés főleg a csereabroncsok kereskedelmének fellendülésével magyarázható az olyan nagyobb régiókban, mint Európa, Észak-Amerika és Kína. Emellett Kínában az eredeti alkatrészként felkerülő abroncsok és a 18 colos, vagy annál nagyobb abroncsok iránti kereslet is nőtt. A vállalat Laufenn márkaportfóliója szintén fontos tényező azon ügyfelek számára, akik minőségi abroncsot keresnek versenyképes áron.
A prémium abroncsgyártó Hankook Tire nyilvánosságra hozta 2020 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit: 1 358,8 millió euró (1,88 billió dél-koreai won) konszolidált globális árbevétellel és 161,7 millió euró (224,6 milliárd dél koreai won) üzemi eredménnyel zárta az időszakot
A Hankook globális árbevétele és az üzemi eredménye is nőtt, előbbi 2,8%-kal, utóbbi pedig 24,6%-kal emelkedett a tavalyi év ugyanezen időszakával összehasonlítva. Az előző negyedévhez képest ez az emelkedés 38,3%, illetve 220,5%-os, ami főleg a csereabroncsok kereskedelmének fellendülésével magyarázható Európában, Észak-Amerikában és Kínában, ahol az első szerelésű abroncsok és a csereabroncsok iránti kereslet egyaránt nőtt. A 18 colos vagy annál nagyobb abroncsok a személyautók abroncseladásainak 33,6%-ért feleltek, ami 8,9 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, lendületet adva a vállalat növekedésének.
Ez a fellendülés különösen szembetűnő a csereabroncsok szektorában. A COVID-19 nagy hatással volt a globális fogyasztói magatartásra: a vásárlók egyre inkább olyan termékeket keresnek, amelyek értéket közvetítenek, és ez is hozzájárult a Hankook növekvő eredményeihez. A Hankook emellett több független abroncsteszten is kiemelkedő eredményt ért el, többek között Németországban és Nagy-Britanniában is elismerték a vállalat kiemelkedő technikai szakértelmét.
Jelenleg a Hankook csoport egy kétszintű márkaportfólió kialakításán dolgozik: a prémium Hankook márka a legkiválóbb teljesítményű abroncsokat foglalja magába, míg a stratégiai fontosságú Laufenn az árérzékeny vásárlókat célozza meg. A két márka teljesítményének összhangja bővíti a vásárlói bázist, és növeli az eladásokat a teljes termékpalettában. A Hankook emellett meg szeretné erősíteni prémium márkapozícióját, ezért bővíti az együttműködést az autógyárakkal, mint ahogy azt a Porsche AG esetében is tette, hiszen a márka első, teljesen elektromos sportautója, a Porsche Taycan a Hankook Ventus S1 evo 3 ev abroncsain gurul ki a gyárból.
A vállalat, válaszul a piaci kihívásokra, a jövőben is szeretné megerősíteni prémium minőségéről ismert márkaimidzsét, valamint fejleszteni teljesítményét a nagy átmérőjű abroncsok értékesítésének bővítésével, az egyes régiók elosztási stratégiájának optimalizálásával, valamint a termékportfólió diverzifikálásával.
Konszolidált pénzügyi eredmények – 2020. 3. negyedév
(Egység: milliárd KRW) | 2019. üzl. év 3. n.év | 2020. üzl. év 2. n.év | 2020. üzl. év 3. n.év |
Árbevétel | 1 835,2 | 1 364,4 | 1 886,6 |
Üzemi eredmény | 180,3 | 70,0 | 224,6 |
(Egység: millió USD) | 2019. üzl. év 3. n.év | 2020. üzl. év 2. n.év | 2020. üzl. év 3. n.év |
Árbevétel | 1 537,9 | 1 117,6 | 1 587,3 |
Üzemi eredmény | 151,1 | 57,3 | 188,9 |
(Egység: millió EUR) | 2019. üzl. év 3. n.év | 2020. üzl. év 2. n.év | 2020. üzl. év 3. n.év |
Árbevétel | 1 382,0 | 1 014,6 | 1 358,8 |
Üzemi eredmény | 135,7 | 52,0 | 161,7 |
*Átváltási árfolyamok:
2019. üzl. év 3. n.év | 2020. üzl. év 2. n.év | 2020. üzl. év 3. n.év | |
USD / KRW | 1 193,24 | 1 220,81 | 1 188,54 |
EUR / KRW | 1 327,86 | 1 344,74 | 1 388,39 |