Így vegyünk használtautót – videó
Sokan aggodalommal vágnak bele a használtautó-vásárlásba, mivel az importált és felszínesen rendbe hozott kocsikkal alaposan megjárhatja az ember. Aki viszont Das WeltAuto hálózatában vásárol, az nem ütheti meg a bokáját, mivel az összes autó műszaki állapotfelmérésen esik át, amikor bekerül a telephelyre. Ugyanakkor komoly segítséget nyújt a Schiller Autó Család mellékelt videója abban, hogy a hozzá nem értők is elkerülhessék a csapdákat.
Így például egyebek között megtudjuk, hogy egy tisztességes kereskedésben minden karosszériaelemet ellenőriznek festékréteg vastagságmérővel, hogy egy esetleges sérülésből miként állították helyre, és a különböző sérüléseket az állapotlapon tételesen jelölik.
Ellenőrzik, hogy megvoltak-e a kötelező karbantartások, hiszen egy DSG-váltó például kiszolgálja az autó teljes élettartamát, ha a gyári ajánlásnak megfelelően 60 ezer kilométerenként lecserélik a váltóolajat.
A videó bemutatja, hogy a motorháztető milyen sérülései utalnak rendszeres autópálya használatra. Mert nemcsak az számít, hogy egy autó hány kilométert tett meg, hanem az is, hogy milyenek voltak azok a kilométerek. Egy budapesti taxizásra használt gépkocsi igénybevétele nyilván jelentősen nagyobb.
Szintén fontos, hogy olyan kereskedésben vegyünk használtautót, amelynek saját szervize is van, ahol például alulról is megnézheti a vásárló, hogy a motor alatt vannak-e szivárgásra, csepegésre utaló jelek, és hogy mennyire hatásos a gyári korrózióvédelem.
A szakember a videón többek között azt is elmondja, hogy egy gyűrődött-görbült rendszámtábla karambolra utal, és miként kell a fény felé „belenézni” a kocsi oldalába, hogy meglássuk azokat a horpadásokat, amiket a parkolóhelyen a szomszéd kocsi ajtajának rányitása okozott, és milyen sérülések jelzik, hogy garázsban tartották az autót.
dasblog