Az új Honda CRF300L erőforrása
- Nagyobb hengerűrtartalom, 2,58 LE-vel fokozott csúcsteljesítmény és 4 Nm-rel több forgatónyomaték
- Átdolgozott erőátvitel, dinamikusabb gyorsulás és alacsonyabb fordulatszám hatodik fokozatban
- 20%-kal kisebb erővel működtethető, rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
Noha a hengerfurat továbbra is 76 mm, a 8 mm-rel nagyobb, 63 mm-es lökethossznak köszönhetően 14%-kal nőtt, így 250 helyett 286 cm3 a hengerűrtartalom. A módosítás nem érintette az egyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC-vezérlésű erőforrás sűrítési arányát, mely 10,7:1. A fejlesztés révén 27,33 LE a csúcsteljesítmény (8500 f./perc), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 26,6 Nm (6500 f./perc), szemben a CRF250L 24,7 LE/8500 és 22,6 Nm/6500-as értékével. Fékpadi mérések igazolják, hogy a CRF300L egyhengerese 2000-es fordulatszám felett mindvégig erősebb a 250-es elődnél.
Nem maradt érintetlen az erőátvitel sem. Az első 5 váltófokozat rövidebb, míg a 6. hosszabb áttételezésű lett, így javult a gázreakció, illetve a gyorsulás, és nagy sebességnél is viszonylag alacsony fordulatszámon utazhatunk a motorral. Vadonatúj, 20%-kal kisebb erővel működtethető, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló segít megőrizni a hátsó kerék tapadását, tehát legyen szó burkolt útról vagy laza talajról, gyors visszakapcsolások közben is könnyedén uralható marad a motor hátulja. Összességében az új erőforrásnak és váltónak hála 129-ről 132 km/órára nőtt a végsebesség és a CRF300L – álló helyzetből indulva.
A modell kivételes gázreakciója és rugalmassága abból fakad, hogy módosították a szívóoldali szelepemelés mértékét és a szelepnyitás idejét, ettől lényegesen erősebb lett – a városban és terepen is gyakran használt – alsó és középső fordulatszám-tartományban. További lényeges újítás a 660 g-mal könnyebb leömlőcső, az átdolgozott légszűrő és kipufogódob, valamint a megváltoztatott gyújtásidőzítés. Nagyobb teljesítmény ide vagy oda, az irídium gyújtógyertya és a kifinomult PGM-FI üzemanyag-befecskendező hatékony égést biztosít, egyben jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A főtengely középsíkjától eltolt tengely mentén mozgó dugattyú súrlódását speciális felületkezelés és molibdénbevonat mérsékeli, s az is a tartósságot szolgálja, hogy az olajszivattyú belső kialakítása meggátolja a légbuborékok kialakulását, kiváló kenést biztosítva az egyhengeres erőforrásnak. Érdekesség, hogy a főtengelyt félbevágott, préselt siklócsapágyak ölelik körbe, és az is rendhagyó megoldásnak számít, hogy a csapágyak perselyei öntöttvasból készülnek. Arra is gondoltak a mérnökök, hogy hosszú távon se legyen fárasztó a CRF300L vezetése, ezért kiegyensúlyozó-tengely szűri ki a hajtómű zavaró rezgéseit.
A CRF300L hűtéséről nagy teljesítményű, 12,7 kW hőleadású radiátor gondoskodik, hogy alacsony sebességnél és/vagy nagy fordulatszámnál ne melegedhessen túl az erőforrás. Masszív, polipropilénből készült ráccsal egészítették ki az alkatrészt, mely még több levegőt juttat a hűtőre, ezáltal fokozza a hatékonyságát. A vékony kerettel körülölelt hűtőventilátor szintén azt szolgálja, hogy városi araszolás közben és trükkös terepszakaszokon se lehessen panasz az immáron Euro 5-ös hajtómű hűtésére.