Novemberben az idén először nőtt éves bázison a német autóipar termelése

    Novemberben az idén az első alkalommal nőtt a német autógyárak termelése, az éves gyártási volumen azonban 45 éve a legalacsonyabb lesz és jövőre sem éri el a koronavírus-válság előtti szintet a német autógyárak szakmai szervezete, a VDA csütörtöki jelentése alapján.

    A VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) kimutatása szerint novemberben 290,2 ezer autót helyeztek forgalomba Németországban, 3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A német autóipari konszernek márkáiból 202,6 ezret helyeztek forgalomba, 8 százalékkal kevesebbet az előző évinél, kölföldi márkákból viszont 87,6 ezret, 10 százalékkal többet.


    A német autógyárak novemberi termelése 449,9 ezer személygépkocsi volt, 7 százalékkal több a tavaly novemberinél, az export pedig 11 százalékkal emelkedett 340,0 ezerre. Novemberben az idén az első alkalommal növekedett éves bázison a német autóipar termelése.


    Januártól novemberig 2,606 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 22 százalékkal kevesebbet, mint 2019 első 11 hónapjában. Német márkákból 23 százalékkal 1,805 millióra csökkent a forgalomba helyezések száma, a külföldi márkákból pedig 18 százalékkal 801 ezerre.


    A német autóipar januártól novemberig 3,228 millió személygépkocsit gyártott, 26 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben, az export pedig 26 százalékkal 2,415 millióra csökkent.


    Hildegard Müller, a VDA elnöke az idei egész évre 2,9 millió új személygépkocsi forgalomba helyezésére számít Németországban, ami 20 százalékos elmaradást jelent majd a tavalyitól. A visszaesés jó része az év első felében következett be a koronavírus-válság miatt, amit az év második felében megindult növekedéssel még nem lehetett kompenzálni. A VDA elnökének meglátása szerint az autósok a korábban jellemző átlagnál hosszabb ideig használják régi autóikat és kisebb hajlandóságot mutatnak azok lecserélésére új modellekre. „Ami klímavédelmi szempontból kedvezőtlen fejlemény” – mondta.


    A VDA szerint az idén a német autóipar 3,5 millió autót állít majd elő, 25 százalékkal kevesebbet a 2019-esnél. Az elektromos személygépkocsik gyártása azonban az első kilenc hónapban a duplájára, 250 ezerre növekedett. A növekedés dinamikája pedig egyre erősödik, hiszen szeptemberben már háromszor annyit állítottak elő mint egy évvel korábban, 62,2 ezret, ami rekord. „Jelenleg már minden hatodik Németországban előállított személygépkocsi elektromos” – mutatott rá Hildegard Müller.


    A német autóipar exportja is 25 százalékkal csökken az idén a tavalyihoz képest a VDA szerint: az egész éves export 2,6 millió személygépkocsi lehet.


    A VDA a német belpiaci forgalom 9 százalékos növekedését várja 2021-ben 3,1 millió új autó forgalomba helyezésével, ez azonban még korántsem lesz elegendő a válság előtti szint eléréséhez. A német autóipar által gyártott személygépkocsik száma 2021-ben az ideihez képest 20 százalékkal 4,2 millióra emelkedik, az export pedig szintén 20 százalékkal 3,1 millióra.


https://www.vda.de/de/presse/Pressemeldungen/201203-Erneuerung-der–lteren-Fahrzeuge-stockt.html