A Volkswagen-csoport megkezdi a klímabarát MEB-gyártását a Foshan-i és az Anting-i üzemekben

A Volkswagen-csoport az e-mobilitás új korszakába lépett Kínában, a mindössze három hete bemutatott, teljesen új, kizárólag elektromos ID .család első két, Kínára tervezett modelljével: a FAW-Volkswagen ID.4 CROZZ(1) és a SAIC VOLKSWAGEN ID.4 X(1) – az innovatív MEB platformra épült. A 2021 elejei piaci belépővel e két modell gyártása már megkezdődött a Foshan-i és Anting-i MEB létesítményekben, amelyek közös, tervezett éves teljes kapacitása 600 000 egység. Ez lehetővé teszi a Csoport számára, hogy 2025-ig 35% -ra növelje termékpalettájában az elektromos járművek részarányát. 2023-ra a Volkswagen az ID. Család nyolc modelljét vezeti be Kínában, a világ legnagyobb NEV (új energiával működő) piacán, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a Csoport globális e-mobilitási stratégiájában

„A MEB platformon alapuló ID. Családunk  meg fogja változtatni  a játékszabályokat, és    forradalmasítani fogja a NEV piacát. A MEB egyedülálló sokoldalúságot kínál, és hihetetlenül rugalmas platform a járműgyártáshoz, vagyis rendkívül vonzó elektromos modellek széles választékát kínálhatjuk az ügyfeleknek, a kompakt városi autóktól a tágas buszokig vagy a szabadidő autókig (SUV) „- mondta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója. „A gyártás megkezdése Kínában az első két MEB-üzemben igazi mérföldkő, és e-mobilitási lendületünket a fő áramlattá fogja tenni,  és sok ember számára megfizethetővé teszi az  új energiával működő minőségi gépkocsikat.”

Szabványosítás a hatékony felfutás érdekében

Az Anting-i MEB gyár a Volkswagen-csoport első zöldmezős MEB-üzeme a világon  a 100% -ban tiszta elektromos járművek gyártásával foglalkozik. A szabványosítási intézkedések révén az új Anting-üzem infrastrukturális beruházása 5 százalékkal csökkent a korábbi autógyárakhoz képest, annak ellenére, hogy a helyspecifikus követelmények jelentősen magasabb költségeket jelentettek.

A Foshan-i gyárat az eredeti gyártóüzemek helyén újították fel, mint a globális termelési hálózat egyik legrugalmasabb üzemét. Ez lehetővé teszi mind az MQB platformon alapuló konvencionális ICE modellek, mind az MEB platformon alapuló tiszta elektromos modellek gyártását ugyanazon a gyártósoron. A rendkívül rugalmas felépítés 6-8 MEB termék egyidejű gyártását  teszi lehetővé. A hegesztőműhelyben több mint 1 200 robot üzemel, és a festékműhelyben a közel 100%-os automatizálási arány mellett a Foshan Kína egyik legtermelékenyebb üzeme.

Mindkét projekt 2018 második felében indult, és mindössze két éven belül teljesen be is fejeződött,  kész  a sorozatgyártás megkezdésére.

Mérce a  kínai klímalatbarát járműgyártásra

Az Anting-i üzem 28 energiatakarékos és környezetbarát intézkedést hajtott végre, ideértve a napelemes fotovoltaikus energiatermelést, a továbbfejlesztett hőcserélő rendszereket, az intelligens fényszabályozást és a hulladékkezelést, valamint az esővíz újrafeldolgozását. Ennek eredményeként az energiafelhasználás, a vízfelhasználás, a szén-dioxid-hulladék, az illékony szerves vegyületek (VOC) és az általános hulladék 20% -kal csökkent más hasonló méretű járműgyárakhoz képest.

A Foshan gyárnál az összes MEB járművet megújuló energiával állítják elő, így a gyártási folyamat széndioxid semleges lesz. Ezenkívül 2000 00 négyzetméternyi napelemet telepítettek, hogy a gyárnak 8,2 MW teljesítményt biztosítsanak, és évente 9 000 MWh megújuló energiát termeljen. Ez évi 7 900 tonna CO2-megtakarítást eredményez. A vízet újra feldolgozó rendszeren keresztül a gyártási folyamatban felhasznált víz 44 százalékát újrahasznosítják. 2018 óta a Foshan-i gyár 9 országos környezetvédelmi díjat kapott zöld és energiatakarékos termelési módszerekért.

1) A járművek még nem kerültek forgalomba az EU-ban