A SEAT az e-mobilitási terveinek megfelelően megkezdi a Tarraco e-Hybrid gyártását

A SEAT tovább bővíti elektromos járműveinek választékát, miután a héten megkezdődik a SEAT Tarraco e-HYBRID gyártása. A márka zászlóshajójának plug-in hibrid változata 245 LE (180kW) maximális teljesítményt nyújt, ezzel az eddigi legerősebb Tarraco. Nem csak a teljesítmény fontos, hiszen a 13kWh-os lítium-ion akkumulátorának köszönhetően, teljesen elektromos üzemmódban akár 49 km-t (NEDC-ben 58 km-t) is megtehet az autó. Az elektromos és a benzines motorok használatával a SEAT Tarraco e-HYBRID akár 730 kilométeres hatótávolságot is elérhet.

A márka kínálatában már szerepel a SEAT Mii electric és a SEAT Leon e-HYBRID- az utóbbi változat mind az 5 ajtós, mind a Kombi változatban kapható. A SEAT Tarraco e-HYBRID bevezetése az elektromos hajtás előnyeit – a teljesítményt és a hatékonyságot – a SUV szegmensben hozza el a SEAT-nak, miközben a márka elektromos kínálatához hozzáad egy harmadik pillért.

„A SEAT folytatja elektromos offenzíváját, melynek keretében kínálatát a fenntarthatóbb jövő érdekében alakítja át, a harmadik elektromos modell, a SEAT Tarraco e-HYBRID bevezetésével” – mondta Wayne Griffiths, a SEAT elnöke. „Az elektromos motorral szerelt SUV új szegmensbe emeli a plug-in hibrideket, megmutatja elkötelezettségünket a technológia iránt, miközben egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célunkhoz, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az elektromos változatokat.”

245 LE. Teljesen elektromos hatótávolság akár 49 km WLTP-ben. 730km teljes hatótávolság.

A SEAT Tarraco e-HYBRID plug-in hibrid rendszere egy 1.4 literes TSI 150LE (110kW) benzinmotort, egy 115 LE (85kW) villanymotort, a 13kWh-os lítium-ion akkumulátort és hatfokozatú DSG sebességváltót társít; a rendszer 245 LE (180 kW) teljesítményt és 400 Nm nyomatékot kínál.

A SEAT Tarraco e-HYBRID lehetővé teszi, hogy csak elektromos üzemmódban haladjon, így WLTP vizsgálati ciklus szerint akár 49 km-es (NEDC-ben 58 km-es) hatótávolságot is elérhet, ami tökéletes a hatékonyság növeléséhez, vagy egy szigorúbb levegőminőségi előírásokkal rendelkező város utcáin való közlekedéshez. Ha pedig nagyobb távolságra használjuk, a SEAT Tarraco e-HYBRID elektromos és a benzinmotor használatával tankolás nélkül akár a 730 kilométeres hatótávolságot is lehetővé teszi.

A SEAT Tarraco e-HYBRID mindig teljesen elektromos üzemmódban indul (kellően feltöltött akkumulátor esetén). A hajtás hibrid üzemmódba kapcsol, ha az akkumulátor energia kapacitása egy bizonyos szint alá csökken, vagy ha a sebesség 140 km / h fölé emelkedik. Hibrid üzemmódban a jármű vezetőjének lehetősége van fenntartani, növelni vagy pontosan meghatározott szintre csökkenteni a töltés állapotát.

A különféle plug-in hibrid üzemmódok (e-Mode, Automatic Hybrid vagy Manual Hybrid) mellett, amelyek az információs és szórakoztató rendszeren keresztül elérhetők és konfigurálhatók, a SEAT Tarraco e-HYBRID-ben két speciális gomb – e-Mode és s-Boost – is megtalálható az újonnan tervezett és megvilágított váltókar mellett.

Az e-Mode-hoz való közvetlen hozzáférés megkönnyíti a városi célterületre történő behajtást elektromos áram használatával és nulla kibocsátással; míg az s-Boost gomb sportosabb vezetési élményt nyújt, megnövelt teljesítmény mellett.

Kombinált elektromos és belső égésű hajtásláncának köszönhetően a CO2-kibocsátás 37-46,4g / km között van, míg a WLTP hivatalos vizsgálati ciklusa szerint 1,6 – 2,0 liter üzemanyagot használ fel 100 km megtételére.

Amikor az akkumulátor lemerül, a hajtáslánc visszakapcsol hibrid üzemmódra. Ha egy áramforrás közelében van, az akkumulátor csatlakoztatható és 3,6 kW-os Wallbox töltővel 3 és fél óra alatt, 2,3 kW-os töltővel alig kevesebb, mint 5 óra alatt feltölthető.

A SEAT Tarraco e-HYBRID teljes összekapcsolódást biztosít az in-car és out-car konnektivitással  az autóban és azon kívül is. Az elektromos hajtáslánc még nagyobb kontrollt biztosít a járműből kiszállva; a SEAT Connect alkalmazáson keresztül a felhasználók távolról elérhetik járműveik adatait, kezelhetik a töltési folyamatot és messziről irányíthatják a távoli klimatizációt.

A SEAT Tarraco e-HYBRID 5 üléses változatban lesz kapható, Xcellence és FR felszereltségben, ami újabb lehetőséget kínál arra, hogy az ügyfelek az igényeiknek megfelelő járművet választhassák.

A SEAT Tarraco e-HYBRID-et Barcelonában, a SEAT martorelli központjában tervezték és fejlesztették ki, gyártása a héten kezdődik meg Wolfsburgban.

A SEAT e-mobilitási tervei túl lépnek a konvenciókon

A SEAT Tarraco e-HYBRID, a SEAT Leon e-HYBRID és a SEAT Mii electric csak a kezdet. A társaság létrehozta a SEAT MÓ-t is, az új városi mobilitási márkát, melynek égisze alatt a SEAT MÓ eScooter 125, egy 100% -ban elektromos robogó, valamint két eKickScooter verzió – a SEAT MÓ eKickScooter 25 és a SEAT MÓ eKickScooter 65 – tartozik a termékportfólióhoz.

A SEAT létrehozta az elektromobilitás Tanulmányi Központot (eLC), a vállalat új elektromobilitási képző központját is, ahol több mint 15 000 alkalmazottat képeznek ki az új hibrid és elektromos technológiákra. Megkezdődött az új Test Center Energy, a SEAT saját akkumulátor laboratóriumának építése is, amely lehetővé teszi járművek, cellamodulok és akkumulátorcsoportok tesztelését.

Miután tavaly júliusban aláírt egy stratégiai együttműködési megállapodást az Iberdrolával és a Volkswagen Group Spain Distribution céggel, a SEAT továbbra is támogatja az elektromos mobilitás elterjedését az országban és elősegíti a megújuló energiák használatát.

Technikai adatok

SEAT Tarraco e-Hybrid

Belső égésű motor          1.4 TSI 150 LE (110kW)

Hengerek/Szelepek       4-henger –  16v

Hengerűrtartalom           1,395cm3

Furat és löket                     74.5 x 80

Elektromos motor teljesítmény                  85kW/115 LE

Akkumulátor kapacitás                 13kWh

Maximális rendszer teljesítmény               245 LE (180kW)

Maximális rendszer nyomaték                   400Nm

Végsebesség                    205 km/h

Tisztán elektromos hatótávolság             44-49 km (WLTP) / 55-58 km (NEDC)

Üzemanyag fogyasztás                1.6-2.0l/100km (WLTP)

CO2 kibocsátás               37-46.4g/km (WLTP)